Gasklep en gaspedaal
Gasklep en gaspedaal
Een week geleden zou ik richting Spanje gaan met onze camper met Fiat Ducato motor 150 Multijet Automaat uit 2014. Nadat hij de APK en een BOVAG-campercontrole had gehad, ging hij bij het wegrijden bij de Campergarage direct in de noodloop. De storing is uitgelezen: gasklep sluit niet en moet vervangen worden. De oude gasklep bleek zwaar vervuild door roet en aanslag. Goed dus dat er een nieuwe in kwam.Maandagavond gingen we met een nieuwe gasklep op pad. De dagen daarna opnieuw een storing. Storing uitgelezen: gaspedaal defect. Er moet een nieuwe in. Herkenbaar dit? Of kan dit een valse melding van het systeem zijn, terwijl er eigenlijk niks of iets anders aan de hand is? Maar ja, jij ging wel (opnieuw) in de noodloop. Wie kan mij adviseren? Wie heeft iets dergelijks meegemaakt?
Laatst gewijzigd door addeboer op wo 27 jun 2018, 22:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Gasklep en gaspedaal
Is die "Campergarage" een Fiat Professional dealer? Ik maak een strikte scheiding tussen het onderhoud van het autodeel (bij de Fiat Professional dealer) en van het camperdeel (bij de Hobby dealer). Je moet zelfs niet naar een Fiat personenwagendealer gaan, want die hebben onvoldoende kennis van de Ducato.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Gasklep en gaspedaal
Tja, vroeger had je monteurs en tegenwoordig onderdelenvervangers die doorgaan met vervangen tot ie het weer goed doet, ongeacht wat de klant aan veel te veel geld daaraan kwijt is. Vakkennis: 0. Ik zou een algemene garage opzoeken en die knoeiers de "p" laten krijgen.
- Marco Polo
- Berichten: 27475
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Gasklep en gaspedaal
Algemene garages kunnen ook knoeiers onder zitten.
Mijn ervaring tenminste.
Als je het niet zelf kunt oplossen of inschatten ben je aan de goden overgeleverd in autoland
Maar dit terzijde
Mijn ervaring tenminste.
Als je het niet zelf kunt oplossen of inschatten ben je aan de goden overgeleverd in autoland
Maar dit terzijde
- pepon
- Berichten: 2434
- Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
- Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
- Contacteer:
Re: Gasklep en gaspedaal
Vervangen is twee boutjes en een stekker, en €57.00 https://www.winparts.nl/sensoren-elekt ... 71209.html.
Maar hierdoor gaat de motor niet in de noodloop volgens mij.
P0120 t/m P0124 foutcode heb ik ook een keer gehad, na een reset nooit meer gezien.
Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Re: Gasklep en gaspedaal
Een goede reparatie begint met een goede diagnose.
Zonder diagnose wordt het knoeien en dat moet ook betaald worden.
Zonder diagnose wordt het knoeien en dat moet ook betaald worden.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Re: Gasklep en gaspedaal
Oh, ik ben zo blij met mijn 1990 Iveco zonder enige electronica.
Ik kan hem zelf repareren met een hamer en schroevendraaier.
Als er al wat te repareren valt, hij blijft maar doorgaan.
Ik kan hem zelf repareren met een hamer en schroevendraaier.
Als er al wat te repareren valt, hij blijft maar doorgaan.
Vriendelijke groet, Berry
Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
- Locatie: Herentals (B)
Re: Gasklep en gaspedaal
is toch gewoon uit te meten en eventueel uit te lezen...? 2 voeding,2 massa en 2 signaal dacht ik
Re: Gasklep en gaspedaal
Ik heb een stotterende Suzuki met foutcode P0120 en ga van de week de TPS sensor vervangen
Misschien een hint om dat na te kijken en uit te sluiten.
By the way, deze kost bij de dealer €195 ex BTW en op Ebay €19,95
Stotteren doet al langer zonder foutcode en zonder dat het management lampje aan is geweest
Misschien een hint om dat na te kijken en uit te sluiten.
By the way, deze kost bij de dealer €195 ex BTW en op Ebay €19,95
Stotteren doet al langer zonder foutcode en zonder dat het management lampje aan is geweest
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Gasklep en gaspedaal
Kan een hele dure hobby worden hoor dat uitsluiten.
Heeft niks met reparen te maken, meer met knoeien.
Heeft niks met reparen te maken, meer met knoeien.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Re: Gasklep en gaspedaal
Ben ik niet met je eens.
Stotteren zonder aanwijzing van bv een code is zoeken en als er dan een code verschijnt met het branden van het management lampje dan kan je doel gericht zoeken. Uiteindelijk kwam er bij mij een code : gaspendaal sensor alleen die zit er bij mijn Suzuki niet in.
Afgelopen week kwam er weer een code : TPS sensor en die zit er wel in en die wordt deze week vervangen
Ik heb dus wel zoiets meegemaakt
TS heeft het lampje branden en gaat in noodloop dus kan je gericht zoeken maar heeft het nog niet op kunnen lossen dus komen er meer suggesties o.a. de TPS sensor die de luchtklep bedient
Die geeft bij mij lang problemen maar onvoldoende om het lampje te laten branden of om een code te geven.
Daarbij schrijft TS dat de garage nog een foutcode heeft gezien omdat de mat klem zat onder het gaspedaal maar welke code weet die niet en dat is ook opgelost dus alles is opgelost maar storing blijft
Opnieuw uitlezen en code noteren en daarop gericht zoeken, zo doe ik het altijd maar zonder code dan is het zoeken en zoeken
Daarom was het mij advies en daar vraagt TS om : wie kan mij adviseren
En TS niemand kan je garanderen dat het niet meer terug komt
Succes met het vinden en oplossen
Stotteren zonder aanwijzing van bv een code is zoeken en als er dan een code verschijnt met het branden van het management lampje dan kan je doel gericht zoeken. Uiteindelijk kwam er bij mij een code : gaspendaal sensor alleen die zit er bij mijn Suzuki niet in.
Afgelopen week kwam er weer een code : TPS sensor en die zit er wel in en die wordt deze week vervangen
Ik heb dus wel zoiets meegemaakt
TS heeft het lampje branden en gaat in noodloop dus kan je gericht zoeken maar heeft het nog niet op kunnen lossen dus komen er meer suggesties o.a. de TPS sensor die de luchtklep bedient
Die geeft bij mij lang problemen maar onvoldoende om het lampje te laten branden of om een code te geven.
Daarbij schrijft TS dat de garage nog een foutcode heeft gezien omdat de mat klem zat onder het gaspedaal maar welke code weet die niet en dat is ook opgelost dus alles is opgelost maar storing blijft
Opnieuw uitlezen en code noteren en daarop gericht zoeken, zo doe ik het altijd maar zonder code dan is het zoeken en zoeken
Daarom was het mij advies en daar vraagt TS om : wie kan mij adviseren
En TS niemand kan je garanderen dat het niet meer terug komt
Succes met het vinden en oplossen
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
- seth_space
- Berichten: 8686
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Gasklep en gaspedaal
Onverklaarbare electronische storingen e foutcodes hebben vaak een Massa probleem als basis.
Ter illustratie hier een renault met soortgelijk probleem: volg het verhaal:
https://www.clioclub.info/forum/viewtop ... 2&start=25
( start eventueel op pagina 1)
Ter illustratie hier een renault met soortgelijk probleem: volg het verhaal:
https://www.clioclub.info/forum/viewtop ... 2&start=25
( start eventueel op pagina 1)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: wo 14 mar 2018, 12:48
- Locatie: 4884ME
Re: Gasklep en gaspedaal
Ik zie dat deze reacties voor mij bedoeld zijn maar laten we on-topic blijven en reageren op de vragen van TS
Ik dank jullie wel voor het meedenken maar mijn probleem heb ik voorgelegd in het Suzuki forum en/of het problemcar forum
Ik reageerde alleen maar met een mogelijke oorzaak en dus advies om dat uit te sluiten maar als dat uitgelegd wordt met knoeien dan neem ik mijn post terug.
Het was in ieder geval goed bedoeld advies en hopelijk komt TS met een positieve reactie
Ik dank jullie wel voor het meedenken maar mijn probleem heb ik voorgelegd in het Suzuki forum en/of het problemcar forum
Ik reageerde alleen maar met een mogelijke oorzaak en dus advies om dat uit te sluiten maar als dat uitgelegd wordt met knoeien dan neem ik mijn post terug.
Het was in ieder geval goed bedoeld advies en hopelijk komt TS met een positieve reactie
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie