inbouwframe moderne radio in Ford Transit (2005)?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
proemeltje
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 12 aug 2015, 16:25
Locatie: Heerhugowaard

inbouwframe moderne radio in Ford Transit (2005)?



Bericht door proemeltje »

hallo,
Ik wil graag de oude radio-cassettespeler in het dashboard van mijn dettleffs transit 2005 (Jubivan 1) vervangen door een nieuwe radio met bluetooth/navigatie/achteruitrijcamera etc. helaas is het gat waar de oude radio uit komt geen 2 din. wat kan ik doen zonder de zaag in mijn dashboard te zetten?
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 693
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: inbouwframe ford transit 2005 moderne radio



Bericht door DynaDetty »

Android Single DIN radio voor Ducato 290 (1992)

https://r.tapatalk.com/shareLink?share_ ... %3D8463049

Toevallig net heel actueel


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
fordtraveler
Berichten: 5
Lid geworden op: za 21 apr 2018, 12:40

Re: inbouwframe ford transit 2005 moderne radio



Bericht door fordtraveler »

Hoi dat in de transitvan 2005 geen 2 din radio past dat klop niet ik heb twee transit gehad van 2003 en 2005 en in allebei zat de radio 6000 een 2din ingebouwd en die radio,s passen ook in de transits van 2006 tot 2012 ik heb nu in mijn camper een chinese android radio met 7 inch scherm die werkt goed alleen die wordt vervangen door weer een chinees met nieuwe software namelijk android 8 octacore met 4 gb ram en 32 gb geheugen , de oude heeft android 4.4 maar door schrijfbeperking gaf hij problemen doordat de navigatie software steeds uitgebreider worden bv TomTom kaart van eu is al 6.5 gb groot en die kan in dat systeem er niet op want hij wil niet weggeschreven naar een sd card. er kan in de transit wel een bakje gemonteerd zijn maar die laat zich wel verwijderen.

groeten fordtraveler hier een link naar een foto waar een dashbord van een 2005 opstaat:
https://www.google.nl/search?q=dashboar ... 85S_ZcQWEM:
Gebruikersavatar
proemeltje
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 12 aug 2015, 16:25
Locatie: Heerhugowaard

Re: inbouwframe moderne radio in Ford Transit (2005)?



Bericht door proemeltje »

hallo, ik wil dolgraag je geloven, maar alle radio's die ik kan vinden op internet hebben b.v. scherpe hoeken en niet van die ronde hoeken. de autoradio die er uit kwam is een 4000rds, met ronde hoeken. kun jij mij het merk en artikelnummer geven van die radio, die jij bedoelt?
fordtraveler
Berichten: 5
Lid geworden op: za 21 apr 2018, 12:40

Re: inbouwframe moderne radio in Ford Transit (2005)?



Bericht door fordtraveler »

hoi je heb gelijk ik ben op de verkeerde been gezet door navauto in hardenberg die had in advertentie gezet vanaf transit 2005 maar ze bedoelde dat in dat jaar de nieuwe transit op de markt kwam en die hebben een rechthoekig opening de front heeft de volgende afmeting 230 mm breed en 120 mm hoog ik heb zelf voor mijn transit 2009 de radio via aliexpress besteld die komt via duitsland binnen dan komt er geen invoerrechten bij.

https://nl.aliexpress.com/store/product ... 4933xMgBoq
Ik heb nog gekeken of daar een oplossing voor was maar die heb ik nog niet gevonden ik zoek verder misschien een radio met losse klikscherm een idee??
Groeten fordtraveler
Gebruikersavatar
proemeltje
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 12 aug 2015, 16:25
Locatie: Heerhugowaard

Re: inbouwframe moderne radio in Ford Transit (2005)?



Bericht door proemeltje »

hallo, bedankt voor je reactie. zelf heb ik ook nog een flinke tijd gezocht, maar kan geen passende 2din radio vinden. ga volgende week naar de Ford-garage voor een apk en kleine beurt en gooi daar een balletje op. zal wel onmogelijk zijn en/of heel duur. Ook heb ik nog gezocht naar een tweede hands facia deel van het dashboard om eventueel het zelf te verzagen etc, maar kon tot nu toe alleen de Engelse versie, linkshandige versie, vinden op e-bay.
als ook dit alles niet lukt, zal ik naar een single-din radio met opklapscherm moeten, maar dat is niet ideaal. wordt vervolgd.
Plaats reactie