Iemand ervaring met Nexen Roadian CT8 banden?
Re: Iemand ervaring met Nexen Roadian CT8 banden?
Dan is je Li toch te laag? 110 111 115 of wat is wat?
- Peter LMC
- Berichten: 10161
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met Nexen Roadian CT8 banden?
Dit is een band met een dubbele codering.
Nokian Weatherproof C
225/70 R15C 112/110R Dubbel merk 115N
https://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/ ... p=R-279715
Er zijn meer merken die dit hebben.
Nokian Weatherproof C
225/70 R15C 112/110R Dubbel merk 115N
https://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/ ... p=R-279715
Er zijn meer merken die dit hebben.
Re: Iemand ervaring met Nexen Roadian CT8 banden?
Dan kom ik op voor 3,9 bar ( dus 3,8 OK) en achter op 5,3 bar. Ja ,weet het ,dat is dus hoger dan 4,5.
Had je Continental gehad dan had er vaak ook nog max inflation pressure 65+ 10 = 75 psi op gestaan, en dan mag het weer wel, als ventielen ook HP of metaal zijn.
Zal is even googlen, of Nexen ook in de Continental groep zit, Conti geeft ook vaak de add service-descriptions.( de 115 N bij de 112/110R) . Denk ook dat je snelheodscode R is want vuistregel die ze gebruiken is voor elke 10kmpu lagere snelheid , 1 Loadindex stap hoger.
Wordt vervolgd, pauze is voorbij.
Had je Continental gehad dan had er vaak ook nog max inflation pressure 65+ 10 = 75 psi op gestaan, en dan mag het weer wel, als ventielen ook HP of metaal zijn.
Zal is even googlen, of Nexen ook in de Continental groep zit, Conti geeft ook vaak de add service-descriptions.( de 115 N bij de 112/110R) . Denk ook dat je snelheodscode R is want vuistregel die ze gebruiken is voor elke 10kmpu lagere snelheid , 1 Loadindex stap hoger.
Wordt vervolgd, pauze is voorbij.
Zelf benoemd bandendruk-specialist, Bandendruk story is begonnen hier op dit forum , zie viewtopic.php?f=14&t=8397755
Ben je nieuw hier, Kijk dan in De Blije doos voor beginners
Ben je nieuw hier, Kijk dan in De Blije doos voor beginners
Re: Iemand ervaring met Nexen Roadian CT8 banden?
Vervolg: wat is de maximum technische wagensnelheid van je camper. Is die beneden 140kmpu, dan mag je de 1230kg toepassen om je 2400kg mta achter te voorzien. Is ie echter 145kmpu, dan geldt de 112LI dus 1120 kg x2 is 2240 kg, en dan zou je niet aan de wet voldoen, want 2400kg nodig.
Zelf benoemd bandendruk-specialist, Bandendruk story is begonnen hier op dit forum , zie viewtopic.php?f=14&t=8397755
Ben je nieuw hier, Kijk dan in De Blije doos voor beginners
Ben je nieuw hier, Kijk dan in De Blije doos voor beginners
- Peter LMC
- Berichten: 10161
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met Nexen Roadian CT8 banden?
Maximum technische snelheid weet ik niet Peter.
Je kunt dit in de computer simpel uitlezen bij de MB dealer en wijzigen.
Maar ik weet wat je bedoelt.
Ik heb in praktijk niet geprobeerd wat de topsnelheid is op de weg.
Vind dit niet belangrijk.
Je kunt dit in de computer simpel uitlezen bij de MB dealer en wijzigen.
Maar ik weet wat je bedoelt.
Ik heb in praktijk niet geprobeerd wat de topsnelheid is op de weg.
Vind dit niet belangrijk.
Re: Iemand ervaring met Nexen Roadian CT8 banden?
Sommige onderzoekers van bij aan over verkeersongelukken vinden dit wél belangrijk!
Re: Iemand ervaring met Nexen Roadian CT8 banden?
Hier komt naar voren dat de wetten van de natuur, niet altijd in lijn zijn met de wetten en regels.
Heb de posten nog eens terug gelezen , maar Peter LMC, had het dus alleen over de snelle slijtage van de achterbanden.
Slabbetje had het over wegslippen van de schterbanden.
Peter zou eens kunnen uitproberen om van stilstand op te trekken , zonder het gaspeddaal te beroeren.
Dan zet je niet meer kracht dan nodig is , en veel auto's , regelen dan zelf , dat de motor niet afslaat.
Dan zouden de banden minder snel slijten. Slijten ze wel gelijkmatg?
In combinatie met een hogere bandendruk achter, dus toch die 5,3 bar. Vroeger mocht dat gewoon , maar tegenwoordig alleen als de fabrikant het op de band zet.
Lees daar over mijn topic " 17 weetjes over banden voor campers". viewtopic.php?f=3&t=8466362
Heb de posten nog eens terug gelezen , maar Peter LMC, had het dus alleen over de snelle slijtage van de achterbanden.
Slabbetje had het over wegslippen van de schterbanden.
Peter zou eens kunnen uitproberen om van stilstand op te trekken , zonder het gaspeddaal te beroeren.
Dan zet je niet meer kracht dan nodig is , en veel auto's , regelen dan zelf , dat de motor niet afslaat.
Dan zouden de banden minder snel slijten. Slijten ze wel gelijkmatg?
In combinatie met een hogere bandendruk achter, dus toch die 5,3 bar. Vroeger mocht dat gewoon , maar tegenwoordig alleen als de fabrikant het op de band zet.
Lees daar over mijn topic " 17 weetjes over banden voor campers". viewtopic.php?f=3&t=8466362
Zelf benoemd bandendruk-specialist, Bandendruk story is begonnen hier op dit forum , zie viewtopic.php?f=14&t=8397755
Ben je nieuw hier, Kijk dan in De Blije doos voor beginners
Ben je nieuw hier, Kijk dan in De Blije doos voor beginners
- Peter LMC
- Berichten: 10161
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met Nexen Roadian CT8 banden?
Mijn banden slijten netjes af.
Maar het is wel een aangedreven achteras en dat slijt ook sneller.
Maar het is wel een aangedreven achteras en dat slijt ook sneller.
Re: Iemand ervaring met Nexen Roadian CT8 banden?
Het wegslippen van de achterbanden is bij het rijden in natte bochten. (een haakse bocht met 20-25 kmh is al genoeg)Jadatis schreef: ↑di 12 mei 2020, 20:48Hier komt naar voren dat de wetten van de natuur, niet altijd in lijn zijn met de wetten en regels.
Heb de posten nog eens terug gelezen , maar Peter LMC, had het dus alleen over de snelle slijtage van de achterbanden.
Slabbetje had het over wegslippen van de schterbanden.
Peter zou eens kunnen uitproberen om van stilstand op te trekken , zonder het gaspeddaal te beroeren.
Dan zet je niet meer kracht dan nodig is , en veel auto's , regelen dan zelf , dat de motor niet afslaat.
Dan zouden de banden minder snel slijten. Slijten ze wel gelijkmatg?
In combinatie met een hogere bandendruk achter, dus toch die 5,3 bar. Vroeger mocht dat gewoon , maar tegenwoordig alleen als de fabrikant het op de band zet.
Lees daar over mijn topic " 17 weetjes over banden voor campers". viewtopic.php?f=3&t=8466362
Bij het optrekken slippen de voorbanden op nat wegdek, en voor de spoorwegovergang op de treinrails slip je ook.
Op deze punten na ben ik wel weer zeer te spreken over de levensduur van deze banden! Ze slijten niet bijzonder hard.
De slijtage is ook bij mij gelijkmatig. Tuurlijk slijten de voorbanden harder (voorwielaandrijving)
De banden achter zijn nog z.g.a.n! Amper slijtage zichtbaar naar 60.000 KM.
Voorgaande winterperiodes met deze Nexen Roadian CT8 gereden, op rechte stukken in de sneeuw prima te doen (prima grip in de sneeuw)
Op een rotonde breekt de achterkant direct uit, zelfde met nat weer. Dit zijn dan uiteraard ook geen winterbanden.