Iemand ervaring met Nexen Roadian CT8 banden?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 939
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Iemand ervaring met Nexen Roadian CT8 banden?



Bericht door LMC591A28JTD »

Dag allen,
Camperverzekerd eist na zes jaar nieuwe banden, dus die moeten erop. De oude zijn volgens de APK keurmeester nog prima,zonder ook maar een enkel droogtescheurtje, maar ik doe het toch maar
Heeft iemand ervaring met deze banden:

Nexen Roadian CT8 215/75 R16C 116/114R 10PR ?
Afbeelding

Ze hebben zelfs een hoger draagvermogen dan de Goodyears die er af fabriek op zitten.
Ze hebben een heel acceptabele prijs en het merk Nexen scoort redelijk in tests, voor zover ik kan vinden.
Alvast dank voor de reacties!
Laatst gewijzigd door LMC591A28JTD op wo 18 apr 2018, 22:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Iemand ervaring met deze banden?



Bericht door iSonic »

Ik ken ze niet maar voor 20 euro per band meer zou ik voor de coninental camper banden gaan...

Edit: bij deze Loadindex zijn de conti's veel duurder....
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Iemand ervaring met deze banden?



Bericht door de Jonckheer »

Onbekend maakt onbemind. Dit lees ik er over: Sinds 2008 levert Nexen banden voor auto's van de merken Hyundai, Kia en Ssangyong. Bepaald niet de kleinsten dus. Het hele verhaal lees je hier: https://www.oponeo.nl/banden-informatie ... xen-banden
Zelf zou ik eerder kiezen voor een andere verzekeringmaatschappij maar wil je toch prima banden weggooien dan is die Nexen in mijn opinie geen slechte keuze. Duurder is nog niet automatisch beter want een bedrijf wat een grote speler wil worden kan het zich niet permitteren een slecht product op de markt te brengen maar zal eerder tegen concurrerende prijzen een goed product leveren.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met deze banden?



Bericht door Peter LMC »

Nexen banden heb ik op de Ford Ka van mijn vrouw gelegd.
En ook 2 op mijn aanhanger.
De Ford en de aanhanger worden weinig gebruikt.
En 4 op mijn vorige personen auto, net voor ik deze verkocht.
Maar dit waren/zijn wel allemaal allseason banden.
Dus een goed vergelijk met de door jou getoonde zomerband gaat niet op.
Ze zijn wel goed te monteren en te balanceren.
Weinig balanceer gewichten gebruikt. Maar dit is mede afhankelijk van de staat van de velgen.
En waarom heb ik dit merk gekocht???
Gewoon omdat de prijs de doorslag gaf.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Iemand ervaring met deze banden?



Bericht door travelscout »

"Zelf zou ik eerder kiezen voor een andere verzekeringmaatschappij"

Helemaal eens. Wel erg makkelijk om schade-uitkering te voorkomen.
Maar wel goed dat je dit gevonden hebt, veel mensen lezen hun verzekeringsvoorwaarden niet.

Je levert in op rijcomfort als het maximum gewicht van je camper, niet goed aansluit op een hogere loadindex.
Veel banden zijn tegenwoordig makkelijker te vergelijken. Helaas wordt nooit de mate van slijtage daarbij onderzocht en/of vermeld.
Paul.
Gebruikersavatar
douwewe
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mar 2018, 13:49
Locatie: sexbierum

Re: Iemand ervaring met deze banden?



Bericht door douwewe »

Het voordeel van allseason banden is wel dat ook al kom je in de sneeuw je banden hebben hier dan meer grip als met zomer banden.
Ik heb al jaren uniroyal raintyres onder mijn Mercedes w126 ook bepaald geen lichte auto
Uniroyal is een goed betaalbare band en heeft ondanks dat ik aardig vermogen in die auto heb en ook nog wel graag eens mag weg accelereren nog nooit 1 keer door geslagen zomer of winter goed grip.
Dus voor mij geen aparte season banden
een probleem is pas een probleem wanneer jij ergens een probleem van maakt
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 939
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Iemand ervaring met deze banden?



Bericht door LMC591A28JTD »

Dank allemaal voor jullie reacties. Ik heb ze besteld: Ik heb voor € 82,50 plus € 13,50 montage dus voor € 96 per band en dus voor € 384 vier nieuwe banden.

Als ze er op liggen, dan zal ik na de meivakantie na de eerste lange rit posten wat mijn ervaringen zijn.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Iemand ervaring met deze banden?



Bericht door Toemke »

Ik vind de onderwerpen over banden altijd zeer interessant om te lezen.
Goedkope banden hoeven niet per se altijd slecht te zijn, als je ergens een test of een vergelijking kunt vinden waar ze goed uitkomen, waarom niet. Maar, mijn ervaring is dat goedkopere toch wel dikwijls ergens tekort schieten.

Hier een voorbeeld van een SAVA vs Continental in dezelfde maatsetting 14Inch zomerband. Het zijn dan wel geen camper banden maar ik wil aantonen dat er toch wel belangrijke verschillen is prestaties kunnen zijn tussen verschillende merken en dat alleen op de prijs kijken niet de beste manier is. Dan mogen onderstaande SAVA's nog vlot 5000km langer meegaan en 25€/band goedkoper zijn, die moet ik niet.

Remafstand op nat beton bij 80km/h:
SAVA 51,7m
Conti 41,9m
Remafstand ook nat asfalt bij 80km/h
SAVA 52,6m
Conti 43,4m
De SAVA heeft dus telkens bijna 10m meer nodig, dát zijn belangrijke verschillen.
Bron: Test Aankoop editie april 2018

Als ik banden koop probeer ik altijd de prestaties of vergelijkende tests op te zoeken en als de betere band iets duurder is, dan moet dat dan maar. Ik zal wel zoeken om ze ergens zo gunstig mogelijk vast te krijgen want ook daar is er veeeel verschil tussen de handelaren.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Iemand ervaring met deze banden?



Bericht door de Jonckheer »

Duidelijk. De Sava heeft een hardere rubbersamenstelling en dus gaan ze langer mee maar hebben ze een mindere wegligging en dus ook een langere remweg, dat is een abc'tje. Zolang die banden aan de wettelijke eisen voldoen is er geen reden ze niet te kopen, per slot van rekening rijd bijna heel Slovenië er mee (daar komen ze vandaan). Een camper is geen sport- of racewagen en rijden de meeste mensen er lekker relaxed mee rond. Je moet het beleven. Bevalt het niet koop je ze de volgende keer niet meer. Zo ga ik vol goede moed op weg op mijn nieuwe Chinese banden, de tijd zal het leren!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Iemand ervaring met deze banden?



Bericht door Cee Pee »

Jij zou die Chinezen toch niet meer verslijten schreef je eerder. :lol3:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Iemand ervaring met deze banden?



Bericht door Toemke »

de Jonckheer schreef:
vr 13 apr 2018, 14:15
Duidelijk. De Sava heeft een hardere rubbersamenstelling en dus gaan ze langer mee maar hebben ze een mindere wegligging en dus ook een langere remweg, dat is een abc'tje. Zolang die banden aan de wettelijke eisen voldoen is er geen reden ze niet te kopen, per slot van rekening rijd bijna heel Slovenië er mee (daar komen ze vandaan). Een camper is geen sport- of racewagen en rijden de meeste mensen er lekker relaxed mee rond. Je moet het beleven. Bevalt het niet koop je ze de volgende keer niet meer. Zo ga ik vol goede moed op weg op mijn nieuwe Chinese banden, de tijd zal het leren!
80km/h zal de gemiddelde camper wel halen denk ik zo en dan zijn die 10m extra remweg wat mij betreft 10m teveel. Daar moet ik ze niet eerst voor testen. Toeval of niet... mijn Vespa stond af fabriek op Sava’s.. nu op Michelin, dag en nacht verschil in het voordeel van de (duurdere) Michelin. Ik heb zelfs niet gewacht tot ze versleten waren.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
pelli111
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 8:16
Locatie: Sleeuwijk

Re: Iemand ervaring met deze banden?



Bericht door pelli111 »

Ik heb sinds 1 jaar 4 seizoenbanden van NANKANG onder de camper, moet echt bekennen ik heb er nooit eerder
zulke fijne banden onder gehad.
Maken veel minder geluid dan de vorige van Michelin, ook een hoger draaggetal, stuurt directer,
nog geen doorslip gehad op een natte weg. Had er ook nog nooit van gehoord maar ben toen wel gaan inlezen
en kwam erachter dat het daarginds een grote speler is dus de gok genomen. Gewoon een dikke 9.
Vriendelijke groet,

Als gelukkig zijn gelijk is aan rijkdom, dan worden wij elke dag nog een stukje rijker.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Iemand ervaring met deze banden?



Bericht door de Jonckheer »

Als je je gaat inlezen kom je verbijsterende feiten tegen. De fabriek waar mijn banden vandaan komen in China is een bedrijf met 17 fabrieken en 90.000 (!) werknemers. Eén van die fabrieken vervaardigd alleen banden voor de westerse markt met westerse machines. Alle banden uit die fabriek worden geëxporteerd naar Amerika en Europa, dus ook die nu onder mijn bus zitten. Om die reden heb ik er wel vertrouwen in. Bovendien is het echt niet zo dat in China al die miljoenen auto's op slechte banden rijden en aan de lopende band klapbanden krijgen.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Iemand ervaring met deze banden?



Bericht door Stieneke en Donald »

Waar kan ik de rubbersamenstelling (hard/zachtheid) van een band vinden? Op de band zelf? En hoe wordt dat beschreven?
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Plaats reactie