Waarvandaan achteruitrij signaal pakken?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Waarvandaan achteruitrij signaal pakken?



Bericht door hathi »

En dan hebben we het nog niet gehad over de Camper zonder Spiegels,want die is er ook al,vervangen door cameras,als set te koop,dus we kunnen nog een heel tijdje voorruit,Met discussieren :wtf:
Hans
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Waarvandaan achteruitrij signaal pakken?



Bericht door de Jonckheer »

Een ideaal camera systeem bestaat niet want camera's hebben het nadeel dat, vooral in de wintermaanden, wanneer de laagstaande zon er op staat je wel heel veel mooie kleurtjes op je scherm ziet maar niet wat er achter je gebeurt. Alleen omlaag gerichte camera blijft zicht houden maar alles wat recht naar achter gericht staat heeft met bovenstaand te maken. Dus nee, ik zie er geen voordeel in om spiegels te vervangen door camera's en kennelijk zijn alle auto, bus en vrachtwagen fabrikanten dat met mij eens. :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Waarvandaan achteruitrij signaal pakken?



Bericht door hathi »

Het campermerk Le Voyageur,brengt dit systeem in 2019 standaard op hun Campers,dus zal het echt wel,uitgeprobeerd , zijn in de praktijk,er zitten links en Rechts 2 Monitoren,binnen ,en R/Lbuiten 2 cameras,Met ver zicht,en dubbele lens,ter grote van een pakje boter ,dus die Spiegel er af rijden,behoort tot het verleden ;;-)......google maar eens op voyageur mirror system, dan heb je een inzicht
Hans
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Waarvandaan achteruitrij signaal pakken?



Bericht door Kroppie »

en voor wie 2 dingen wil zien met een eenogige camera .
http://www.kitmiroirderenvoi.com.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Waarvandaan achteruitrij signaal pakken?



Bericht door macfocus »

Ik ga ondertussen lekker verder met het installeren van mijn oplossing.
Loop wel tegen een probleempje aan, dus als jullie tijd over hebben, graag :bow:
Zie nieuw topic.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
El-Rey
Berichten: 239
Lid geworden op: di 26 dec 2017, 16:48
Locatie: Uithoorn

Re: Waarvandaan achteruitrij signaal pakken?



Bericht door El-Rey »

Zou ik mijn “oude” camera eenvoudig kunnen aansluiten op mijn nieuwe radio?
Nu staat er nog zo’n brak schermpje op het dashboard, terwijl de radio de display aan zou moeten kunnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
El Rey ha Vuelto
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Waarvandaan achteruitrij signaal pakken?



Bericht door macfocus »

Ja, dat moet kunnen. Kwestie van het juiste verloopkabeltje en dat dan niet verkloten zoals ik deed.
Belangrijkste eis is dat je radio een achteruitrij camera video IN heeft een een "Back" 12v+ signaaldraad zodat ie omschakelt van beeld.
Let op, die video In is dus niet je normale video In die je bv voor een DVD speler of zo gebruikt.

De rest is bekabeling.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 940
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Waarvandaan achteruitrij signaal pakken?



Bericht door djurre1980 »

Je kan ook een draadloze achteruitrijdcamera installeren.
De camera sluit je op je achteruitrijdlamp aan, en de monitor doe je gewoon in je 12v stopcontact.
Zo krijg je automatisch beeld als je de bak in zijn achteruit zet.

Werkt prima bij mij.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Waarvandaan achteruitrij signaal pakken?



Bericht door macfocus »

Maar dan moet je die 12volt dus ook op je radio "back" aansluiten. Anders schakelt je radio niet om naar het signaal.
Tenzij je radio zo slim is om om te schakelen als er video signaal komt.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Campermania
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 27 jul 2018, 11:11

Re: Waarvandaan achteruitrij signaal pakken?



Bericht door Campermania »

er zijn tegenwoordig ook fiat ducato derde remlicht camera, maar zo kan het ook gaatje maken kabel door voeren en klaar.

dubbele camera zijn er ook zat

ok als derde remlicht camera
Plaats reactie