Versnellingsbak- en startproblemen Ducato 290
- Bas vd laar
- Berichten: 6302
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Versnellingsbak- en startproblemen Ducato 290
Kon je het niet niet meer stellen? ( De koppelingskabel )
Re: Versnellingsbak- en startproblemen Ducato 290
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 22 aug 2016, 21:03
Re: Versnellingsbak- en startproblemen Ducato 290
ik deel mijn ervaring met deze firma op verzoek per PB mocht daar iemand prijs op stellen
Laatst gewijzigd door sweetspeed op vr 01 jun 2018, 16:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Versnellingsbak- en startproblemen Ducato 290
Kijk. En precies hierom is onze forumregel zoals hij is. Dat je wel een naam mag noemen maar geen waarde-oordeel moet geven.
Laten we namelijk een aanbeveling staan (veel ervaring), moeten we een negatief bericht ook laten staan (daar ga ik nooit meer heen).
Voor ons is het niet te controleren, we willen het laatste niet. Dus willen we ook het eerste niet.
Laten we namelijk een aanbeveling staan (veel ervaring), moeten we een negatief bericht ook laten staan (daar ga ik nooit meer heen).
Voor ons is het niet te controleren, we willen het laatste niet. Dus willen we ook het eerste niet.
- marcoenkim
- Berichten: 134
- Lid geworden op: di 07 aug 2012, 21:12
Re: Versnellingsbak- en startproblemen Ducato 290
René Walraven in Werkendam
Wie zijn eigen weg gaat,
Kan door niemand worden ingehaald.
https://www.camptoo.nl/camper/5022/Comp ... mte-modern
Kan door niemand worden ingehaald.
https://www.camptoo.nl/camper/5022/Comp ... mte-modern
Re: Versnellingsbak- en startproblemen Ducato 290
@Sweetspeed: ik ben wel benieuwd naar je ervaring!
Heb inmiddels een gepensioneerde monteur gevonden die veel ervaring heeft met dit type ducato, alleen jammer dat gepensioneerden het drukker hebben dan toen ze nog wel voor Den Haag werkten.
Even afwachten dus waar hij mee komt.
Het valt me trouwens wel op dat de prijzen voor een gebruikte (ruil)bak nogal uiteenlopen: tussen 380 en 1000 euries met inruil oude bak. Veel slopers proberen je dus echt een poot uit te trekken in plaats van een realistisch bedrag te vragen.
Heb inmiddels een gepensioneerde monteur gevonden die veel ervaring heeft met dit type ducato, alleen jammer dat gepensioneerden het drukker hebben dan toen ze nog wel voor Den Haag werkten.
Even afwachten dus waar hij mee komt.
Het valt me trouwens wel op dat de prijzen voor een gebruikte (ruil)bak nogal uiteenlopen: tussen 380 en 1000 euries met inruil oude bak. Veel slopers proberen je dus echt een poot uit te trekken in plaats van een realistisch bedrag te vragen.
Fiat Ducato 290L - Hymer/zelfbouw
Citroen Jumper 230 - Hymer C644
Citroen Jumper 230 - Hymer C644
- Bas vd laar
- Berichten: 6302
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Versnellingsbak- en startproblemen Ducato 290
Die bakken van tegen de 1000 euro zijn wel compleet gereviseerd ( tenminste die ik wel eens opgehaald heb ) en dat betreft dan de duurdere bak van een 2.5 TD
Een tweedehands bak voor een gewone Ducato kost meestal een paar honderd euro.
Een tweedehands bak voor een gewone Ducato kost meestal een paar honderd euro.
Re: Versnellingsbak- en startproblemen Ducato 290
Komende zaterdag maar even de koppelingskabel laten afstellen, kijken of dit helpt.
Sinds vandaag weer wat extra probleempjes: knipperlicht linksvoor defect (knipperlichten linkerkant weigeren soms allemaal dienst) en stadslicht blijft branden, ook al staat de schakelaar op 0 en het contact uit. Klinkt een beetje als slechte contacten/kabels en/of massaproblemen, dus dat wordt weer een paar avondjes puzzelen.
Sinds vandaag weer wat extra probleempjes: knipperlicht linksvoor defect (knipperlichten linkerkant weigeren soms allemaal dienst) en stadslicht blijft branden, ook al staat de schakelaar op 0 en het contact uit. Klinkt een beetje als slechte contacten/kabels en/of massaproblemen, dus dat wordt weer een paar avondjes puzzelen.
Fiat Ducato 290L - Hymer/zelfbouw
Citroen Jumper 230 - Hymer C644
Citroen Jumper 230 - Hymer C644
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
- Locatie: 7383 Tormás Hongarije
Re: Versnellingsbak- en startproblemen Ducato 290
Hallo, Wij hebben ook een 290er met 2.5tdi 1993. Exact dezelfde problemen. Betreft schakeling heeft het schoonmaken en goed smeren van het koppelingetje van de schakelstang en het vast zetten van het scharniergewrichtsteun de schakel problemen opgelost. Ook moet de kabelspanning worden bijgesteld (onder de stuurkap) waarmee de schakelstang omhoog getrokken wordt. Zorg dat er geen loze slag in zet. Het startprobleem heeft zich vanzelf opgelost. Een keer tikken tegen inderdaad het grijze kastje zoals eerder beschreven en wrikken aan de kabelconnector. groet Eric
Re: Versnellingsbak- en startproblemen Ducato 290
Electrische problemen inmiddels verholpen: contacten schoongemaakt van diverse lampen en kabels et voila...
Versnellingsbak door twee verschillende monteurs laten bekijken, zal er toch onderweg moeten.
Versnellingsbak door twee verschillende monteurs laten bekijken, zal er toch onderweg moeten.
Fiat Ducato 290L - Hymer/zelfbouw
Citroen Jumper 230 - Hymer C644
Citroen Jumper 230 - Hymer C644
Re: Versnellingsbak- en startproblemen Ducato 290
Versnellingsbak ligt er inmiddels naast: één tandwiel compleet versleten en één tandwiel mist twee tanden, nu maar hopen dat de onderdelen een beetje snel leverbaar zijn.
Fiat Ducato 290L - Hymer/zelfbouw
Citroen Jumper 230 - Hymer C644
Citroen Jumper 230 - Hymer C644
Re: Versnellingsbak- en startproblemen Ducato 290
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Versnellingsbak- en startproblemen Ducato 290
Onderdelen bleken duurder dan een ruilbak met garantie, dus in Kampen maar een ruilbak gehaald en die wordt deze week gemonteerd. Hopelijk zijn alle problemen nu eindelijk voorbij!
Fiat Ducato 290L - Hymer/zelfbouw
Citroen Jumper 230 - Hymer C644
Citroen Jumper 230 - Hymer C644
Re: Versnellingsbak- en startproblemen Ducato 290
Update van de versnellingsbakellende:
3 Weken geleden bak opgehaald bij bakkenboer, bleek bij thuiskomst paar kleine onvolkomenheden te hebben, garagist wil deze niet inbouwen. Terug naar bakkenboer (vond de onvolkomenheden geen probleem bij inbouwen, maar maakt ook geen trammelant hierover) en andere bak meegekregen, prima geholpen, zelfs na sluitingstijd. Bak nummer 2 naar garagist gebracht om weer in te bouwen.
Twee weken geleden belt garagist: Garagist is druklager kwijt, deze heb ik waarschijnlijk per ongeluk meegenomen met oude bak dus maar een nieuwe bestellen. Blijkt de verkeerde besteld te zijn en weer een week geen resultaat.
Vorige week telefoontje van garagist dat ook alle bouten, remblokken en allerlei bevestigingsmaterialen ontbreken, beweert dat ik deze heb meegenomen met oude bak . Nu ben ik geen specialist, maar dit had ik echt wel herkend als dit erbij zat en garagist moet maar regelen dat hij materialen weer krijgt. Intussen nachten piekeren of ik iets over het hoofd heb gezien
Gisteren belt de garagist weer en ik weer een complete hartverzakking: bak 2 zit vast, met geen mogelijkheid uit/in de versnelling te krijgen! Terloops vertelt de garagist dat hij de kwijtgeraakte onderdelen heeft teruggevonden, ben ik gelukkig niet helemaal gek geworden Had hij net een eigen camper ontmantelt voor deze onderdelen, maar dat is nu niet mijn probleem.
Bakkenboer weer gebeld en deze heeft nog wat overlegd met garagist om de bak los te krijgen, maar blijft vastzitten. Dus weer naar bakkenboer om bak nummer 1 weer op te halen, dan maar onvolkomenheden. Bak nummer 1 blijkt inmiddels verkocht dus bakkenboer geeft een compleet gereviseerde bak mee en volgende week breng ik bak 2 wel weer terug. Onderweg naar huis belt de garagist: bak is op wonderbaarlijke manier losgesprongen en werkt (zoals het nu lijkt) naar behoren! Voor niks 130km enkele reis aan diesel verstookt, maar gelukkig hoeft bak 2 er niet weer uit
Nu eerst maar afwachten of alles echt naar behoren werkt voordat ik bak 3 weer terugbreng, mijn auto begint inmiddels naar een Italiaanse autogarage te ruiken van alle transporten.
Pfffffffff, wordt vervolgd........
3 Weken geleden bak opgehaald bij bakkenboer, bleek bij thuiskomst paar kleine onvolkomenheden te hebben, garagist wil deze niet inbouwen. Terug naar bakkenboer (vond de onvolkomenheden geen probleem bij inbouwen, maar maakt ook geen trammelant hierover) en andere bak meegekregen, prima geholpen, zelfs na sluitingstijd. Bak nummer 2 naar garagist gebracht om weer in te bouwen.
Twee weken geleden belt garagist: Garagist is druklager kwijt, deze heb ik waarschijnlijk per ongeluk meegenomen met oude bak dus maar een nieuwe bestellen. Blijkt de verkeerde besteld te zijn en weer een week geen resultaat.
Vorige week telefoontje van garagist dat ook alle bouten, remblokken en allerlei bevestigingsmaterialen ontbreken, beweert dat ik deze heb meegenomen met oude bak . Nu ben ik geen specialist, maar dit had ik echt wel herkend als dit erbij zat en garagist moet maar regelen dat hij materialen weer krijgt. Intussen nachten piekeren of ik iets over het hoofd heb gezien
Gisteren belt de garagist weer en ik weer een complete hartverzakking: bak 2 zit vast, met geen mogelijkheid uit/in de versnelling te krijgen! Terloops vertelt de garagist dat hij de kwijtgeraakte onderdelen heeft teruggevonden, ben ik gelukkig niet helemaal gek geworden Had hij net een eigen camper ontmantelt voor deze onderdelen, maar dat is nu niet mijn probleem.
Bakkenboer weer gebeld en deze heeft nog wat overlegd met garagist om de bak los te krijgen, maar blijft vastzitten. Dus weer naar bakkenboer om bak nummer 1 weer op te halen, dan maar onvolkomenheden. Bak nummer 1 blijkt inmiddels verkocht dus bakkenboer geeft een compleet gereviseerde bak mee en volgende week breng ik bak 2 wel weer terug. Onderweg naar huis belt de garagist: bak is op wonderbaarlijke manier losgesprongen en werkt (zoals het nu lijkt) naar behoren! Voor niks 130km enkele reis aan diesel verstookt, maar gelukkig hoeft bak 2 er niet weer uit
Nu eerst maar afwachten of alles echt naar behoren werkt voordat ik bak 3 weer terugbreng, mijn auto begint inmiddels naar een Italiaanse autogarage te ruiken van alle transporten.
Pfffffffff, wordt vervolgd........
Fiat Ducato 290L - Hymer/zelfbouw
Citroen Jumper 230 - Hymer C644
Citroen Jumper 230 - Hymer C644