Gas probleem
- bupozaanstad
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
- Locatie: Zaanstad
Re: Gas probleem
De klep krijgt gewoon 12,4 volt bij niet draaiende motor en dat zou genoeg moeten zijn. De aansluitingen zitten er al meer dan 25 jaar dus wat bedoel je met ongelukken? Misschien geeft de foto een wat vertekend beeld maar ze zitten boven de achteras.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Gas probleem
Het was niet je vraag, daarom ben ik er verder niet op ingegaan.
Als dat groene ding links inderdaad de magneetklep is dan zit die niet als eerste, op de plaats waar de hogedruk LPG de tank verlaat.
Verder valt me de hoek waaronder de gastank gemonteerd is nogal op (zoek hier op forum).
Bij mijn weten horen de appendages 30 gr hoger te zitten.
Als die fluoriserende rode streep boven de aanduiding voor horizontaal is kan, dat alleen als de tank 180 graden wordt gedraaid.
En ja als ik toch bezig ben, die tweetrapsreduceers (reco??), van wanneer zijn die?
Laten die wel gas door??
Als dat groene ding links inderdaad de magneetklep is dan zit die niet als eerste, op de plaats waar de hogedruk LPG de tank verlaat.
Verder valt me de hoek waaronder de gastank gemonteerd is nogal op (zoek hier op forum).
Bij mijn weten horen de appendages 30 gr hoger te zitten.
Als die fluoriserende rode streep boven de aanduiding voor horizontaal is kan, dat alleen als de tank 180 graden wordt gedraaid.
En ja als ik toch bezig ben, die tweetrapsreduceers (reco??), van wanneer zijn die?
Laten die wel gas door??
Paul.
Re: Gas probleem
De tank is in de juiste stand gemonteerd er zijn maar heel enkele tanks waar de aansluitingen op 90 graden zitten, veruit de meeste tanks zitten ze op 105 graden
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- bupozaanstad
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
- Locatie: Zaanstad
Re: Gas probleem
De gastank is ingebouwd door een erkend bedrijf en er zit ook een certificaat bij, niet dat ik nu nog veel aan dat papier heb maar goed het zit bij de papieren van de wagen. Wat die "tweetrapsreduceers" betreft heb ik geen idee over de leeftijd. Het enige wat ik weet is dat het eigenlijk gewoon goed functioneerde en dat ik nu geen gas meer krijg. Ik zal even een dag of tien niet onder de wagen kunnen duiken omdat er vandaag een brief in de bus viel dat ik morgen aan mijn hand geopereerd kan worden, er is iemand uitgevallen
Zodra mijn hand het toelaat zal ik eens onder de wagen kruipen en eerst de "hamertje tik" methode testen en anders zal er wat nieuws onder moeten, dan bedoel ik de drukregelaar.
Zodra mijn hand het toelaat zal ik eens onder de wagen kruipen en eerst de "hamertje tik" methode testen en anders zal er wat nieuws onder moeten, dan bedoel ik de drukregelaar.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Re: Gas probleem
Maak de koppeling vóór de elektro afsluiter, dus ná de drukregelaars, eens een beetje los (linkse schroefdraad) dan weet je of de drukregelaars werken. Niet met een hamer op oud gietaluminium slaan/tikken. Je slaat het zo kapot.
Vriendelijke groet, Berry
Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
- bupozaanstad
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
- Locatie: Zaanstad
Re: Gas probleem
Eerst een kleine operatie en dan kijken we verder, misschien wel gelijk nieuw spul halen.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
- bupozaanstad
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
- Locatie: Zaanstad
Re: Gas probleem
CTS operatie is inmiddels achter de rug en het gaat prima maar denk dat ik wat "onder de wagen kruipen" nog even rust moet houden. Ik blijf het vreemd vinden dat het altijd goed werkte en dat het er ineens mee is gestopt.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Re: Gas probleem
Goed dat die operatie goed is verlopen en het herstel uiteraard.bupozaanstad schreef: ↑di 13 mar 2018, 16:46CTS operatie is inmiddels achter de rug en het gaat prima maar denk dat ik wat "onder de wagen kruipen" nog even rust moet houden. Ik blijf het vreemd vinden dat het altijd goed werkte en dat het er ineens mee is gestopt.
Maar het feit dat zo'n oude installatie altijd goed werkte is geen garantie voor nu en in de toekomst. Er komt bij alles een moment dat het minder of niet meer werkt (net als je hand). Kan zijn dat die gasinstallatie ook naar de dokter moet (of de dokter naar die gasinstallatie).
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- bupozaanstad
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
- Locatie: Zaanstad
Re: Gas probleem
Het gas werkt weer, ik had een vieuwe voordruk en gasdrukregelaar gekocht en zou deze monteren, dus de wagen omhoog en assteunen er onder, alukap van de tank af en wat bleek: Juist de gaskraan was dichtgedraaid. Welke idioot er onder de wagen heeft gelegen is niet te achterhalen maar in elk geval alles werkt weer en ik heb een nieuwe regelaar in voorraad.
Ander stink geintje is dat ik waarschijnlijk een boete kan verwachten voor een overtreding van de milieuzone in Amsterdam, campers mogen de zone binnen maar dan moet er wel een M1 op het kenteken staan en geen N1. Welke gek dit heeft verzonnen geen idee maar zelfs diverse Hymer campers hebben een N1 codering op het kenteken en deze wagens zijn toch echt campers en geen bedrijfswagen met kampeerinrichting. Op mijn kenteken staat ook duidelijk dat het een camper is alleen zal ik hem moeten laten omkeuren naar M1 om de milieuzone in te mogen. Welke gek bij de RDW heeft de code N1 en M1 verzonnen. Zelfs Possel campers staan als bedrijfswagen geregistreerd terwijl de auto daar nooit voor is gebruikt.
Ander stink geintje is dat ik waarschijnlijk een boete kan verwachten voor een overtreding van de milieuzone in Amsterdam, campers mogen de zone binnen maar dan moet er wel een M1 op het kenteken staan en geen N1. Welke gek dit heeft verzonnen geen idee maar zelfs diverse Hymer campers hebben een N1 codering op het kenteken en deze wagens zijn toch echt campers en geen bedrijfswagen met kampeerinrichting. Op mijn kenteken staat ook duidelijk dat het een camper is alleen zal ik hem moeten laten omkeuren naar M1 om de milieuzone in te mogen. Welke gek bij de RDW heeft de code N1 en M1 verzonnen. Zelfs Possel campers staan als bedrijfswagen geregistreerd terwijl de auto daar nooit voor is gebruikt.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Re: Gas probleem
Vooruitziende blik
Vriendelijke groet, Berry
Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Re: Gas probleem
M1 en N1 is geen verzinsel van de RDW maar is Europees geregeld.
Dat men in Nederland campers onder de verkeerde categorie heeft gezet is iets uit het verleden.
Dat men in Nederland campers onder de verkeerde categorie heeft gezet is iets uit het verleden.