Kachel wordt niet warm in Fiat Ducato 2.5D (1990)
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
Dacht eerst ook de Kachelradiateur of kraan zou zijn maar er word gesteld als er doorstroming is dat de kraan open gaat en dat t eigenlijk gewoon zou moeten werken
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
Vandaag stuk gereden motor word rond de 70 graden warm tijdens t rijden
de aan en afvoer naar de kachel worden allebei bloedheet maar binnen blaast ie een beetje lauwe lucht zeker niet warm
Als ik t dopje van de ontluchting een beetje losdraai druppelt er koude vloeistof uit is dat normaal ??
de aan en afvoer naar de kachel worden allebei bloedheet maar binnen blaast ie een beetje lauwe lucht zeker niet warm
Als ik t dopje van de ontluchting een beetje losdraai druppelt er koude vloeistof uit is dat normaal ??
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
nee, daar moet ook heetwater zonder lucht bellen uitkomen.
ik ontlucht als volgt, expansie tank vullen, dop er af laten, aan de hals van de tankopening zit een dun slangetje, dat omhoog trekken en uiteinde schoonvegen, nu ontluchtdopje losjes vastdraaien zodat je het met 1 hand weer los kan draaien , nu slangetje met schoongeveegde stukje in je mond steken ,linkerhand vlak op de vulopening houden zodat het tankje dicht is, nu blazen en het ontlucht kraantje open draaien en blijven blazen tot alle lucht eruit is, dan kraantje dicht draaien ,TIJDENS het dichtdraaien blijven blazen tot kraantje dicht is slangetje weer terug stoppen koelwaterniveau controleren dop er op en ontlucht.
rare manier misschien maar in italie had een of andere onbenul bedacht dat je de vulopening lager moet plaatsen dan de ontluchtplaats, vandaar die vreemde manier die bij mij goed werkt.
jos
ik ontlucht als volgt, expansie tank vullen, dop er af laten, aan de hals van de tankopening zit een dun slangetje, dat omhoog trekken en uiteinde schoonvegen, nu ontluchtdopje losjes vastdraaien zodat je het met 1 hand weer los kan draaien , nu slangetje met schoongeveegde stukje in je mond steken ,linkerhand vlak op de vulopening houden zodat het tankje dicht is, nu blazen en het ontlucht kraantje open draaien en blijven blazen tot alle lucht eruit is, dan kraantje dicht draaien ,TIJDENS het dichtdraaien blijven blazen tot kraantje dicht is slangetje weer terug stoppen koelwaterniveau controleren dop er op en ontlucht.
rare manier misschien maar in italie had een of andere onbenul bedacht dat je de vulopening lager moet plaatsen dan de ontluchtplaats, vandaar die vreemde manier die bij mij goed werkt.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
Hoi
Dat ontluchtingskraantje moet je dan t dopje er helemaal afdraaien of gewoon stukje open
Volgens mij stroomt er namelijk koelwater uit als ik t dopje er helemaal afdraai
Ik ga het wel proberen t lijkt idd vreemd
Dat ontluchtingskraantje moet je dan t dopje er helemaal afdraaien of gewoon stukje open
Volgens mij stroomt er namelijk koelwater uit als ik t dopje er helemaal afdraai
Ik ga het wel proberen t lijkt idd vreemd
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
Los vast. NIET er uit.
Namelijk dicht draaien als alle lucht er uit is. Dan zal er inderdaad vloeistof uit komen.
Let op...kachelkraan ook open/aan zetten.
Kan uit eigen ervaring spreken dat JOS zijn manier werkt.
Namelijk dicht draaien als alle lucht er uit is. Dan zal er inderdaad vloeistof uit komen.
Let op...kachelkraan ook open/aan zetten.
Kan uit eigen ervaring spreken dat JOS zijn manier werkt.
Laatst gewijzigd door dieseltje+ op zo 11 mar 2018, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
OK thanx ik ga ermee aan de slag
Even iets anders hoort kleppen stellen ook bij het normale onderhoud
Voor mijn gevoel zijn deze duidelijk hoorbaar hoort dat bij deze motoren dat pingelen of is het de hoogste tijd om de kleppen te laten stellen
Even iets anders hoort kleppen stellen ook bij het normale onderhoud
Voor mijn gevoel zijn deze duidelijk hoorbaar hoort dat bij deze motoren dat pingelen of is het de hoogste tijd om de kleppen te laten stellen
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
Kleppen stellen kan zeker lonend zijn.
Lastig te beoordelen of het "pingelen" inderdaad de kleppen zijn.
Start de motor vlot als het koud is? Loopt ie mooi stationair?
Als er geen onderhoud bekend is, kan het de moeite waard zijn om de kleppen te stellen.
Lastig te beoordelen of het "pingelen" inderdaad de kleppen zijn.
Start de motor vlot als het koud is? Loopt ie mooi stationair?
Als er geen onderhoud bekend is, kan het de moeite waard zijn om de kleppen te stellen.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
Hoi
Motor loopt perfect stationair en start meteen
Als hij station loopt hoor je hem ook niet pingelen dan loopt ie als een oude diesel
Ik vind hem best hoog in toeren lopen bij 90 wel 5 bak dat de motor dan rumoerig is zal wel bij de motor horen
Ik vraag me alleen af de motor dan ook een tikkend geluid hoort te maken of dat het de hoogste tijd word om de kleppen te laten stellen
Motor loopt perfect stationair en start meteen
Als hij station loopt hoor je hem ook niet pingelen dan loopt ie als een oude diesel
Ik vind hem best hoog in toeren lopen bij 90 wel 5 bak dat de motor dan rumoerig is zal wel bij de motor horen
Ik vraag me alleen af de motor dan ook een tikkend geluid hoort te maken of dat het de hoogste tijd word om de kleppen te laten stellen
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
foutje, bericht op tijd verwijderd
jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op ma 12 mar 2018, 8:01, 1 keer totaal gewijzigd.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Peter LMC
- Berichten: 10179
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
Heb je niet het verkeerde motortype in je hoofd Jos.
Als het een Fiatblok is heb je een bovenliggende nokkenas die rechtstreeks op de komstoter
van de klep drukt.
Doormiddel van vulplaatjes stel je dan de klepspeling af.
Als het een Fiatblok is heb je een bovenliggende nokkenas die rechtstreeks op de komstoter
van de klep drukt.
Doormiddel van vulplaatjes stel je dan de klepspeling af.
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
je hebt gelijk, zal het bericht verwijderen bedankt
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
Bedankt in ieder geval
Ik ga ermee aan de slag
Ik heb m nog niet zo lang maar wil alles gewoon goed hebben
Het is idd een fiat volgens mij zijn ze erg betrouwbaar en die van mij heeft ondanks zijn leeftijd 178000 op de teller dat lijkt me zeer respectabel
Grt
Ik ga ermee aan de slag
Ik heb m nog niet zo lang maar wil alles gewoon goed hebben
Het is idd een fiat volgens mij zijn ze erg betrouwbaar en die van mij heeft ondanks zijn leeftijd 178000 op de teller dat lijkt me zeer respectabel
Grt
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
dan kan ie nog wel even mee, succes.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
Voor de hedendaagse generatie diesel motoren maakt de motor ook veel toeren. Destijds vrij normaal.
En ja daar hoort herrie bij
Tijdje geleden toerenteller geplaatst, 100km/u (op de navigatie) is 3750 motor toeren. 2.5L TD met de 2.5L versnellingsbak, banden 195/80R14
Ben ook begonnen met een 2.5L diesel, blokje was slecht onderhouden en had moeite om 90km vast te houden.
Had 200.000 km en was af. (zegt niks over uw blok)
Via via een 2.5L TD blok gevonden en deze geplaatst, vind deze iets stiller.
Bij de 2.5L had ik eiermatjes onder en achter dashboard gefrommeld en in de motor ruimte nieuwe isolatie geplaatst.
Helpt iets, verwacht geen wonderen.
Succes
En ja daar hoort herrie bij
Tijdje geleden toerenteller geplaatst, 100km/u (op de navigatie) is 3750 motor toeren. 2.5L TD met de 2.5L versnellingsbak, banden 195/80R14
Ben ook begonnen met een 2.5L diesel, blokje was slecht onderhouden en had moeite om 90km vast te houden.
Had 200.000 km en was af. (zegt niks over uw blok)
Via via een 2.5L TD blok gevonden en deze geplaatst, vind deze iets stiller.
Bij de 2.5L had ik eiermatjes onder en achter dashboard gefrommeld en in de motor ruimte nieuwe isolatie geplaatst.
Helpt iets, verwacht geen wonderen.
Succes
Laatst gewijzigd door dieseltje+ op ma 12 mar 2018, 19:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel