TPMS bandenspanningscontrolesysteem

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: TPMS



Bericht door blizard »

Sensor Werkdruk: 0-99Psi ± 5 Psi, 0-5bar.

Denk dat het 0,5 moet zijn (tolerantie)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: TPMS



Bericht door Kroppie »

nee hoor staat er goed
van 0 tot 99 psi met een tolerantie van 5 psi,
1psi=0,068 bar
ook van 0 tot 5 bar, tolerantie +-0,34 bar(5x 0,068bar)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: TPMS



Bericht door blizard »

Ik zit nooit aan de bar :cheers:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: TPMS



Bericht door Kroppie »

wel aan de psi? :cheers:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: TPMS



Bericht door TestCase »

'Sensor Werkdruk: 0-99Psi ± 5 Psi, 0-5bar.  '

5 Bar is ± 73 psi niet 99psi. Waarom dit verschil?

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: TPMS



Bericht door Kroppie »

ff de verkoper vragen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: TPMS



Bericht door dieseltje+ »

blizard schreef:
do 08 mar 2018, 15:53
@Dieseltje, de link is niet volledig meegekomen.
Ik heb besloten het ding terug te sturen. Ik heb em dus ook verder niet getest
Nu kom ik erachter dat ik het ding namens Amazon naar het verre oosten moet sturen.
Gereageerd richting Amazon: Ze kunnen momenteel niet binnen NL retourneren, dus gaat het nu zo.
Vage handleiding erbij, ik stuur em maar op...

Wat heb ik nu besteld: https://nl.aliexpress.com/item/Solar-Po ... 0.0.SUVlIZ

Vind ingebouwde sensoren toch prettiger, hoewel me dat wat meer gaat kosten (balanceren) Geen vochtprobklemen, en bijvullen gaat ook makkelijker. Heb nog gedacht de BT te nemen, maar dan moet ik de mobiel steeds raadplegen.
De link is van je eerste bericht, setje wat je dus had besteld en retour doet.
Setje wat je retour doet heeft ook de mogelijkheid voor interne sensors. Paar euro duurder.

Setje wat je nu hebt besteld heb ook aan gedacht, vind het wat groot voor op het dashboard, incombi met navi, achteruitrijscherm, gsm houder...etc.
Nog ff en ik mag een brevet halen om te mogen rijden :wink:

De handleiding is met een beetje logisch nadenken prima uit te komen.
Echter.....kom zojuist bij de camper, display geeft alleen nog de volts van de startaccu aan. Verder niks. Slaapstand?! Van de stroom gehaald, opnieuw aan de stroom...nog niks...dussss, ben tot nu toe gematigd enthousiast.

@ Jos.
Wat is doorgaans je temp in de banden bij gebruik.
Buiten ongeveer 20-25 graden.
Vind de huidige temp afwijking opvallend omdat de camper in een omgeving staat met klimaat beheersing tot op de halve graad.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: TPMS



Bericht door Kroppie »

zo,n graad of 30 - 35

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: TPMS



Bericht door blizard »

@dieseltje Je kan em altijd terugsturen.
Ik moet het doosje nu naar DE sturen, en zij sturen em door.
Ik krijg de portokosten direct terug, de rest na een aantal dagen
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: TPMS



Bericht door TestCase »

dieseltje+ schreef:
blizard schreef:
do 08 mar 2018, 15:53
@Dieseltje, de link is niet volledig meegekomen.
Ik heb besloten het ding terug te sturen. Ik heb em dus ook verder niet getest
Nu kom ik erachter dat ik het ding namens Amazon naar het verre oosten moet sturen.
Gereageerd richting Amazon: Ze kunnen momenteel niet binnen NL retourneren, dus gaat het nu zo.
Vage handleiding erbij, ik stuur em maar op...

Wat heb ik nu besteld: https://nl.aliexpress.com/item/Solar-Po ... 0.0.SUVlIZ

Vind ingebouwde sensoren toch prettiger, hoewel me dat wat meer gaat kosten (balanceren) Geen vochtprobklemen, en bijvullen gaat ook makkelijker. Heb nog gedacht de BT te nemen, maar dan moet ik de mobiel steeds raadplegen.
De link is van je eerste bericht, setje wat je dus had besteld en retour doet.
Setje wat je retour doet heeft ook de mogelijkheid voor interne sensors. Paar euro duurder.

Setje wat je nu hebt besteld heb ook aan gedacht, vind het wat groot voor op het dashboard, incombi met navi, achteruitrijscherm, gsm houder...etc.
Nog ff en ik mag een brevet halen om te mogen rijden :wink:

De handleiding is met een beetje logisch nadenken prima uit te komen.
Echter.....kom zojuist bij de camper, display geeft alleen nog de volts van de startaccu aan. Verder niks. Slaapstand?! Van de stroom gehaald, opnieuw aan de stroom...nog niks...dussss, ben tot nu toe gematigd enthousiast.

@ Jos.
Wat is doorgaans je temp in de banden bij gebruik.
Buiten ongeveer 20-25 graden.
Vind de huidige temp afwijking opvallend omdat de camper in een omgeving staat met klimaat beheersing tot op de halve graad.
Volgens mij moeten de sensoren eerst 'wakker' worden door te rijden? De batterij in de sensor is anders te snel leeg.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: TPMS



Bericht door dieseltje+ »

@Testcase/Kees :thumbup:

Kom er 10 min geleden ook achter.
Staat nergens in de handleiding o.i.d.
Via zoeken op spec. van andere merken word idd genoemd dat ze na een x aantal min dus in een soort slaap stand gaan.
Tijdsduur zal per merk miss verschillen.
Heb de voorwielen eraf liggen om andere redenen, dus ik aan de rol met een voorwiel en idd daar verscheen de eerste waarde weer op de display.
Opgelost. Wachten nog ff met retour zenden :D
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: TPMS



Bericht door TestCase »

Ik las ergens dat de batterijen >3 jaar meegaan bij een gebruik/rit van 40km per dag. Dit triggerde mij dat er een bewegingssensor gebruikt wordt om de batterij te sparen.
Gevolg hiervan is wel dat na een nachtje slapen je niet vóór de rit kunt zien wat de actuele bandenspanning is. Visuele rondje om de camper blijft noodzakelijk.


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: TPMS



Bericht door isoplus »

Ik kan na een halve minuut, na contact aan, de waardes van de bandendruk aflezen, daar hoeft de auto niet eerst voor te rollen.
Immers anders zou je in theorie nog met een bandenspanningsmeter aan de gang moeten voor je vertrekt?
Ik stap in de camper zet het contact aan zonder te starten, loop een rondje om het ding, haal de walstroom eraf, sluit alle kleppen enzovoorts en als ik dan start geeft het display al keurig van alle banden de spanning aan. Alle andere flauwekul heb ik nooit naar gekeken, dat komt indien gewenst van de boordcomputer.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: TPMS



Bericht door blizard »

Bij sommige sensors heb ik dat wel gelezen.
Je zou dan ca 20km p/u moeten rijden. Heb geen link meer, zag door de psi's het bos niet meer :P
Plaats reactie