Misschien kun je beter even langs de Daf/Fiat gaan, die lijken toch betere uitleesapparatuur te hebben om de Ducato uit te lezen.
Storing in inspuitsysteem Ducato 250
Re: Storing in inspuitsysteem Ducato 250
Groeten
Klaas
Klaas
Re: Storing in inspuitsysteem Ducato 250
Vandaag de camper opgehaald. Oorzaak van het management lampje was gevonden. De glasklep electronica had vuil binnengekregen. Gevolg dat bij het starten de klep even weigerde met als gevolg dat het lampje direct aansprong. De laatste tijd moest ik starten met iets gas erbij. De nieuwe klep heeft de electronica op een iets andere plek. De monteur zei dat dat een modificatie was zodat vuil of diesel niet meer in de electronica kan komen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
- pepon
- Berichten: 2436
- Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
- Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
- Contacteer:
Re: Storing in inspuitsysteem Ducato 250
Dus gratis?De monteur zei dat dat een modificatie was zodat vuil of diesel niet meer in de electronica kan komen
Is de motor een 2,2 2,3 of 3,0 liter?
Edit: Een 3 liter zag ik in een bijdrage over de massakabel.
Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Re: Storing in inspuitsysteem Ducato 250
Dat heb ik ook al gehad kost 250 euro Fout Fiat en laat de klant er voor opdraaien.
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.
Groet Ben
magic black shadow limit edition.
Groet Ben
Re: Storing in inspuitsysteem Ducato 250
de meeste storingen zijn elektronisch, dus gaan we alles electronisch maken
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Storing in inspuitsysteem Ducato 250
Beste,
Het gaat waarschijnlijk om deze klep: https://www.google.be/search?q=fiat+duc ... Pdht2zFEQM:
De gasklep dus.
Even iets recht zetten dan, neen in deze klep zit geen elktronica, alleen een elektrische spoel dat de klep bedient en een paar contacten voor terugkoppeling naar de stuurdoos om te weten of de klep open of dicht staat.
Die klep dient om de lucht af te sluiten bij het stil leggen van de motor zodat deze niet gaat schudden.
Ik heb al verschillende kleppen open ge maakt en sommige kunnen herstellen.
Het probleem is, er zit geen dichting tussen de mechanische koppeling van de klep en het elektrisch stuurgedeelte, neen geen elektronica!
Het regenwater dat tussen voorruit en dichting komt, loopt via de motorafschermkap op deze klep en de ingaande gas van het elektroventiel van de gasklep gaat roesten. De klep sluit tijdens het stilleggen maar gaat door roest op de as niet meer onder veerdruk open en je kan niet, of na verschillende pogingen starten. Bij vervanging gebruiken ze een ander merk van klep met een verloopfiche.
De ROEST is duidelijk te zien. Hier heb ik na demontage vet tussen gedaan.
Joske
Het gaat waarschijnlijk om deze klep: https://www.google.be/search?q=fiat+duc ... Pdht2zFEQM:
De gasklep dus.
Even iets recht zetten dan, neen in deze klep zit geen elktronica, alleen een elektrische spoel dat de klep bedient en een paar contacten voor terugkoppeling naar de stuurdoos om te weten of de klep open of dicht staat.
Die klep dient om de lucht af te sluiten bij het stil leggen van de motor zodat deze niet gaat schudden.
Ik heb al verschillende kleppen open ge maakt en sommige kunnen herstellen.
Het probleem is, er zit geen dichting tussen de mechanische koppeling van de klep en het elektrisch stuurgedeelte, neen geen elektronica!
Het regenwater dat tussen voorruit en dichting komt, loopt via de motorafschermkap op deze klep en de ingaande gas van het elektroventiel van de gasklep gaat roesten. De klep sluit tijdens het stilleggen maar gaat door roest op de as niet meer onder veerdruk open en je kan niet, of na verschillende pogingen starten. Bij vervanging gebruiken ze een ander merk van klep met een verloopfiche.
De ROEST is duidelijk te zien. Hier heb ik na demontage vet tussen gedaan.
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Re: Storing in inspuitsysteem Ducato 250
Ja, het is die klep. Maar van motoren blijf ik af, ik ben motorbeet. De garage liet me de klep zien, hij bewoog nog. Als ik geen motorbeet was, had ik het wel gangbaar kunnen maken wanneer ik het zelf los had gehaald. Garage ervaring was niet goed, dan nieuw. Dus de €300,00 inclusief montage betaalt. Leef en laat leven.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.