paul snip schreef: ↑vr 02 mar 2018, 22:28Ik heb de laatste dagen ongeveer 10 auto's geholpen met een dichtgevlokt brandstoffilter. Dus het zou me niet verbazen dat dat er wat mee te maken heeft. Misschien niet met het direct aangaan van het storingslampje. Maar wel met het inhouden. Het is ook best frisjes buiten...
De nieuwste Ducato's schijnen bij extreme lage temperaturen hier last van te hebben. Zeker als de auto weinig rijdt. (Nog diesel van van 't zomer in de tank misschien?). Ik lees ook op een Duits forum. Daar zijn al meerdere nieuwe Ducato's naar de dealer gesleept. Een nachtje bij de kachel en klaar was het weer. Meestal wordt wel preventief het filter nog vervangen.
Het valt mij sowieso op dat tegenwoordig de filterverwarming wegbezuinigd is... Bij bijna alle auto's. Vroeger had je koelwaterverwarming van het filter, verwarming door de retourbrandstof (VW), of het filter zat gewoon op het motorblok gemonteerd en werd zo vanzelf warm. Tegenwoordig hangt ergens, een behoorlijk stuk van de motor af, een meestal plastic filterhuis met een aanvoer en een afvoer. That's it.
Isonic gaf dat ook al aan
Maar ja ,simpel kan het de laatste tijd nooit zijn