Ervaringen met scooterdrager?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Ervaringen met scooterdrager?



Bericht door Toemke »

MonRoe schreef:
wo 30 mei 2018, 8:46

we merken nu dat als we ergens maar 2 dagen blijven we de fietsen er wel afhalen maar de vespa blijft op de aanhanger. teveel werk om eraf en weer erop te zetten.
Dat begrijp ik ook maar ik zie op je foto dat hij er ook wel extra stevig op vastgesjord staat met extra beugels.. Niets verkeerd mee hoor maar wel meer werk en ik denk dat je er de fietsen sowieso moet afhalen om de Vespa er vlot af te kunnen nemen?
Huur volgende keer misschien eens een trailer waar vooraan een speciale wielklem op zit. (zie mijn foto iets verder terug)
Ik rijd (ik stap erlangs) de Vespa erop tot in de wielklem en trek hem achteraan dmv 2 spanbanden met ratels goed in de vering. Duurt echt geen 5 minuten, eraf gaat nog vlotter. Topkoffer haal ik er ook niet af, de remmen trek ik aan met klittenband al weet ik niet waarom want met die wielklem en straps gaat dat ding echt wel nergens heen.

Fietsen is ook leuk maar als je een paar kilometer van een dorpje of winkel staat en je wil nog snel effe graag een brood of de eieren zijn op kan het al snel minder leuk worden.. althans voor mij
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Ervaringen met scooterdrager?



Bericht door Toemke »

arli schreef:
do 12 apr 2018, 13:47
Toemke schreef:
za 17 mar 2018, 12:59



Afbeelding
Heb je ook een foto met de scooter er op ?
Wilde het vast zetten en zo ook goed lukken?
Lengte van kar ook goed?
Wat is de kogeldruk met de scooter er op?
Bij deze:
IMG_1220.JPG
IMG_1220.JPG (149.47 KiB) 789 keer bekeken
De dissel is relatief kort maar het risico op raken bij het manoeuvreren is beperkt omdat de wielen (breedste gedeelte) dan weer relatief ver naar achteren staan. Het geheel is maar 2,25m lang
Vast zetten is heel makkelijk omdat het voorwiel klem zit in de wielklem, je kan dus de Scooter wel even loslaten om de 2 spanriemen te plaatsen.
Lengte van de kar is perfect, is maatwerk voor Vespa.
Kogeldruk heb ik (nog) niet gemeten.
De achterlichten ga ik nog achter "tralies" steken of nog vlakkere exemplaren monteren zodat hij makkelijk op zijn poep kan staan voor het geval we ergens maar beperkte ruimte op de standplaats mochten hebben.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Ervaringen met scooterdrager?



Bericht door des »

Wat is nu de totale lengte ,
aanhanger plus mobilhome ?

ik denk hierover na, voor de verre toekomst dan,
en aangezien we een scooter hebben, mischien dit vroeg of laat toe te passen,
al voel ik toch de neiging om eerder voor een scooterdrager te gaan,dan voor een aanhangwagentje.
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Ervaringen met scooterdrager?



Bericht door Toemke »

De wagen is 6,99m de trailer iets minder dan 2,25m + de arm vd trekhaak, totaal 9,30m ongeveer

De zware chassisverlenging die wij eronder hebben geplaatst is al voorzien om een scooterdrager op te monteren maar een trekhaak is ook wel handig om te hebben. Je weet nooit wat we ooit willen meeslepen..
Het plan is, wanneer wij de volgende keer goed geladen voor de reis vertrekken, de camper opnieuw te wegen maar ook de achteras apart. Als wij daar nog overschot hebben komt de drager erbij, zoniet blijft de scooter de trailer.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
arli
Berichten: 649
Lid geworden op: di 20 mar 2007, 12:09
Locatie: weg gehaald

Re: Ervaringen met scooterdrager?



Bericht door arli »

weggehaald
Laatst gewijzigd door arli op wo 19 feb 2020, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
verwijderd
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Ervaringen met scooterdrager?



Bericht door des »

Ja deze heb ik mee om te lezen, ik begrijp de problemen rond te veel gewicht, door deze topic,s mee te volgen komt dit vast voor veel mensen goed, voor mijzelf is het voor binnen een 2 tal jaar,omdat dan hoogst waarschijnlijk de dochter niet meer mee gaat, wegens geen interesse...ze Word dan 18, maar dan heb ik wel plaats over , qua gewicht zal dat een pak schelen, en kan ik eventueel de scooter in de garage zetten, aangenomen dat deze er in past , dochter plus fiets plus bagage dochter,zal al een hoop gewicht schelen,en daar bovenop zouden onze elektrische fietsen dan ook thuis blijven.
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Plaats reactie