Waterschakelaar pomp/probleem Ducato Burstner (1998)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Cris
Berichten: 7
Lid geworden op: di 05 jul 2016, 12:44

Waterschakelaar pomp/probleem Ducato Burstner (1998)



Bericht door Cris »

Hallo beste mede forumleden.

Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is cris en heb sinds kort een fiat ducato uit 1998 met een burstner active a647 in bezit met een shaudt ebl281 ladesysteem

Nu klopt er iets niet in de bedrading.

Als ik via het bedieningspaneel de 12v op "aan" zet en hierna de water knop op "aan" gebeurt er met de pomp niets. Hij zet de leidingen niet op druk. En dat was in mijn vorige camper wel het geval. Hij begint pas te pompen wanneer in een van de kranen open zet . ( dan hoor je ook het relais ) en begint de pomp te werken. Buiten dit om is er nog een vreemd verschijnsel dat als ik de kraan open zet ik pas spanning krijg op zowel de tv als op de sigaretten aansteker blokje onder de trein zit.

Lijkt me sterk dat als je tv wilt kijken tijdens het rijden dat de kraan maar aan moet blijven. :s .

Maargoed. Heb die 2 al er tussenuit gehaald en ben de bedrading eens gaan nalopen wat waar heen gaat .

Waar moet ik het zoeken ?

Alvast bedankt.

Gr cris :-B
Gebruikersavatar
Bakkertjes
Berichten: 1689
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 10:14
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Waterschakelaar pomp/probleem ducato 1998 burstner



Bericht door Bakkertjes »

Kijk eerst maar eens even wat voor pomp er in zit , een dompelpomp wordt altijd via de kranen geschakeld

Hans
Op weg met een Mercedes 312d camper met Pilote Pacific 6900 opbouw
Cris
Berichten: 7
Lid geworden op: di 05 jul 2016, 12:44

Re: Waterschakelaar pomp/probleem ducato 1998 burstner



Bericht door Cris »

Bakkertjes schreef:
za 17 feb 2018, 14:45
Kijk eerst maar eens even wat voor pomp er in zit , een dompelpomp wordt altijd via de kranen geschakeld

Hans
Nee is geen dompelpomp naar mijn idee.
Bevind zich niet in de watertank

Merk: SHURflo trial king 10 diaphragm pump . Pressure setting 30psi.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Waterschakelaar pomp/probleem ducato 1998 burstner



Bericht door Kroppie »

mijn shurflo drukpomp word bij mij ook via de kraan (met tussenkomst van een relais) geschakeld, dus is ook een mogelijkheid.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Cris
Berichten: 7
Lid geworden op: di 05 jul 2016, 12:44

Re: Waterschakelaar pomp/probleem ducato 1998 burstner



Bericht door Cris »

Kroppie schreef:
za 17 feb 2018, 15:23
mijn shurflo drukpomp word bij mij ook via de kraan (met tussenkomst van een relais) geschakeld, dus is ook een mogelijkheid.

jos
Dat is hier ook het geval. Alleen wil ik de pomp rechtstreeks laten aangaan wanneer ik de schakelaar voor water op het bedieningspaneel aan zet. En niet dat de pomp pas begint te lopen op het moment dat ik de kraan bedien.

Ik wil dat hij eerst druk opbouwd op de leidingen.

Als ik nu de kraan open zet komt er eerst een flut straaltje uit.
Wc spoelt trouwens ook alleen door als er druk op de leidingen staat. Dus kraan open. Pomp loopt. Knopje wc om door te spoelen en hij spoelt.

Kraan dicht. Spoelt de wc alleen de het resterende water wat onder druk staat door en thats it. Geen druk meer op de leidingen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Waterschakelaar pomp/probleem ducato 1998 burstner



Bericht door Kroppie »

dan rechtstreeks stroom op de pomp en de schakelaar in de pomp het werk laten doen, dus + en - op de pomp en klaar.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Cris
Berichten: 7
Lid geworden op: di 05 jul 2016, 12:44

Re: Waterschakelaar pomp/probleem ducato 1998 burstner



Bericht door Cris »

Kroppie schreef:
za 17 feb 2018, 15:56
dan rechtstreeks stroom op de pomp en de schakelaar in de pomp het werk laten doen, dus + en - op de pomp en klaar.

jos
Beste jos. Dat inderdaad de gemakkelijkste weg. Maar dan loopt het niet via het bedieningspaneel zoals jij het omschrijft. Toch. ?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Waterschakelaar pomp/probleem ducato 1998 burstner



Bericht door Kroppie »

dan 1 of beide van de stroomdraden via een schakelaar op je paneel laten lopen.
beetje creatief denken hoor

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Cris
Berichten: 7
Lid geworden op: di 05 jul 2016, 12:44

Re: Waterschakelaar pomp/probleem ducato 1998 burstner



Bericht door Cris »

Kroppie schreef:
za 17 feb 2018, 16:27
dan 1 of beide van de stroomdraden via een schakelaar op je paneel laten lopen.
beetje creatief denken hoor

jos
Oke. Bedankt voor de uitleg .

Heb een camper garage gebeld en het zelfde probleem uitgelegt. En nu valt alles misschien op zn plek waarom de wc niet doorspoelt zonder dat ik de kraan bedien.
Moest volgens hem dan in de schakelaar . Mogelijk defect.
En ja. Aangezien ik de pomp ook niet hoor. :bang: :cheers: .

Nouw. Goed weekend.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Waterschakelaar pomp/probleem ducato 1998 burstner



Bericht door Kroppie »

als het schakelaartje in de kraan de pomp bedient zonder tussenkomst van een relais, dan is zo,n schakelaartje gauw terziele

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Cris
Berichten: 7
Lid geworden op: di 05 jul 2016, 12:44

Re: Waterschakelaar pomp/probleem ducato 1998 burstner



Bericht door Cris »

Kroppie schreef:
za 17 feb 2018, 16:52
als het schakelaartje in de kraan de pomp bedient zonder tussenkomst van een relais, dan is zo,n schakelaartje gauw terziele

jos
Oke. Bedankt voor de tip.

Maar relais zit er wel tussen. Kun je ook horen als je de kraan bedient.

:thumbup:
Plaats reactie