Fiat Ducato: versnellingspook en verwarming

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tobe1966
Berichten: 491
Lid geworden op: do 28 jun 2007, 16:49

Fiat Ducato: versnellingspook en verwarming



Bericht door tobe1966 »

Vandaag weer gaan kijken bij een Ducato uit 1998 met de Hymer swing opbouw, keurige Camper bij het proefrijden viel me op dat bij het optrekken in alle versnellingen de versnellingspook een beetje mee bewoog,Dat was me bij andere proefritten nog niet opgevallen, weet iemand wat dat kan zijn?

Ook heeft de camper een tijd stil gestaan en bij de proefrit heb ik de verwarming aangezet waarbij ik in het begin van de proefrit een wat muffe geur uit het verwarmingssysteem vond komen, naarmate de motor warm werd en de proefrit wat langer duurde verdween deze Muffe geur.
Het was geen muffe geur die uit het Campergedeelte kwam, dus vocht in de camper was volgens mij geen enkel probleem.

Alvast bedankt voor de reacties


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fiat Ducato 1.9TD / Rimor 2001
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Fiat Ducato: versnellingspook en verwarming



Bericht door travelscout »

Met een versnellingshendel op het dashbord, zie niet in waarom die zou moeten bewegen.
De versnellingsbak wordt immers bediend via een systeem met kabels.
Dus rechtstreekse motor/versnellingsbak trillingen/bewegingen, lijken me ook vreemd.
Als de gewrichten in het mechaniekje versleten zijn, lijkt me dat duiden op een (erg) hoge kilometerstand.

Een muffige lucht wijst inderdaad op vocht en schimmels.
Is het een uitvoering met motor airco?
Waarom zou die lang stil gestaan hebben?
Paul.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fiat Ducato: versnellingspook en verwarming



Bericht door Kroppie »

als bij een ducato met optrekken het schakel handel mee beweegt is het een teken dat de middelste motorsteun aan zijn eind is, meestal de rubber bus rubber verteerd door lekolie.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie