Ik heb zowel in mijn camper als in mijn priveauto de halogeenverlichting vervangen voor Xenon en Led.
In de camper zaten gewoon H7-lampen, deze zijn vervangen door een Xenonset. Behalve het veel betere zicht in het donker, vind ik het ook een veel mooiere uitstraling hebben bij de camper.
Zeker bij de Arto waarbij er al van die lens-koplampen zitten gemonteerd, lijkt het nu eruit te zien als origineel.
Ik heb nog nooit een tegenligger gehad die geseind heeft en die set zit er al twee jaar in.
Dus ik ben een zeer tevreden gebruiker van Xenon-lampen in mijn camper.
Gr. Juul
Lichtopbrengst koplampen
Re: Lichtopbrengst koplampen
Ik heb al jaren lampen van... Uhmm ehhhh die er in zaten. Nooit gevoel gehad dat ik te weinig licht heb.
Re: Lichtopbrengst koplampen
dat komt omdat dat met lenslampen het namelijke bijna altijd wel goed gaat, die hebben een strak beeldJuuuL schreef: ↑wo 14 feb 2018, 21:58Ik heb zowel in mijn camper als in mijn priveauto de halogeenverlichting vervangen voor Xenon en Led.
In de camper zaten gewoon H7-lampen, deze zijn vervangen door een Xenonset. Behalve het veel betere zicht in het donker, vind ik het ook een veel mooiere uitstraling hebben bij de camper.
Zeker bij de Arto waarbij er al van die lens-koplampen zitten gemonteerd, lijkt het nu eruit te zien als origineel.
Ik heb nog nooit een tegenligger gehad die geseind heeft en die set zit er al twee jaar in.
Dus ik ben een zeer tevreden gebruiker van Xenon-lampen in mijn camper.
Gr. Juul
dit kun je niet vergelijken met een lamp met een reflector,
wat ik als APKkeurmeester tegen kom is dat Xenon en led bij een reflector hooguit met de hakken over de sloot de APK haalt,
een goede lamp met een een juiste afstelling is vaak veel meer mee te bereiken,
wel moet de reflector ook in top conditie zijn.
en wat ik ook al mee gemaakt het dat er geklaagd werd over weinig licht, maar dat de koplamphoogteregeling op het dashbord in de laagste stand stond
de extra eisen wat betreft koplampreiniging zitten niet meer in de APK, automatische hoogteregeing of niveauregeling hebben nooit in de APK gezeten,
maar dat wil niet zeggen dat het geen voertuigeis is.
en mijn ervaring is dat de gebruikers die zeggen "ik heb goed licht", vaak ook een groot deel van dat licht richting tegenliggers sturen.dat bewijst het koplampafstelapparaat dan weer,
Re: Lichtopbrengst koplampen
Wel een heel duur iets voor slechts een relais voorziening. Lijkt mij niks anders dan stukje draad, een relais en een zekering houder. Kosten onder de 10 euro nieuw.rseys schreef: ↑wo 14 feb 2018, 18:20Weet niet hoe de koplampen qua stroomvoorziening zijn aangesloten;
Misschien is het 'eenvoudig' inbouwen van een Zweedse Lichtversterker een oplossing !
Heb in de glazen koplampen van mijn J5 ook de extremes van Philips. Gaat prima.
Re: Lichtopbrengst koplampen
Hier gaat het niet om een betere licht opbrengst maar om regelmatig doorgebrande lichtschakelaars.
Het is ook niet meer dan een relais met veel draad om de prijs een beetje op te drijven.
Het is ook niet meer dan een relais met veel draad om de prijs een beetje op te drijven.
Vriendelijke groet, Berry
Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL