Eens!Kroppie schreef:als ik in mijn auto iets tegen kom wat niet naar mijn zin is dan gaat het eruit en word vervangen door iets wat wel naar mijn zin is, .
jos
Feit blijft dat het filter af fabriek niet lekt en pas gaat lekken als het element vervangen wordt. Ik had geen zin om de hele zooi aan te passen. En een nieuw filterhuis met element kost 9 tientjes en is zonder gereedschap te plaatsen.
Ik zag laatst een Ford met een kunststof filterhuis daar kon het element niet eens uit. Was dus al bedoeld om compleet vervangen te worden.
Een brandstoffilter kan wat mij betreft wel 100.000km of een jaar of 4-5 zitten. Dus ik vind het niet zo'n probleem.
Vervangen van het complete huis:
-Leidingen lostrekken (bajonet)
-Stekkers eraf
-Filterhuis omhoog uit zijn houder trekken
-Nieuwe filterhuis weer in de houder schuiven
-Stekkers erop
-Leidingen erop (goed aandrukken)
-Paar keer op contact zetten om het filter te vullen en starten maar. Meer is het niet.