De beste dieselmotor t/m 3 liter

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: De beste dieselmotor t/m 3 liter



Bericht door Abri079 »

@Kroppie
Jos,

Soms kom je mensen tegen waarvan je denkt je bent wel groter geworden, echter je volwassenheid is niet mee ontwikkeld.
Ook op dit forum. Bekijk het alsof het theater is. Hier is het gratis in tegenstelling tot een theater. Kijk er naar, verbaas je, glimlach en ga weer over tot de orde van de dag. Niet iedere artiest kan je bekoren. :cheers:
Gebruikersavatar
masterknauser
Berichten: 186
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 15:04

Re: De beste dieselmotor t/m 3 liter



Bericht door masterknauser »

:hug: goed volgde vraag :lol:
dit lid leest alleen nog maar .
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8649
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: De beste dieselmotor t/m 3 liter



Bericht door seth_space »

Gelukkig zijn er altijd kleuterjuffen in de buurt :bow:
:-B :cheers:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51255
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: De beste dieselmotor t/m 3 liter



Bericht door Kroppie »

helaas ook nodig.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8649
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: De beste dieselmotor t/m 3 liter



Bericht door seth_space »

-------Deze maar weggehaald.. anders doe ik net zo kinderachtig ;)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
KiteFlupke
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 20:44

Re: De beste dieselmotor t/m 3 liter



Bericht door KiteFlupke »

De beste diesel onder 3L, maken ze dit de dag van vandaag nog?
De beste diesels, vroeger de (in)direct injectie motors met hun injectie pompjes! Al dan niet koud planken, buiten lawaai als hel zag ik er geen grote nadelen in. Olie ah af en toe een beetje bijgieten en rijden. 300.000km met franse wagens, geen probleem.

Dan met de euro 4,5 en 6 norm en de roetfilters is het sterk bergaf gegaan. Injectoren geven de geest, roetfilters, turbo's, dubbel massa vliegwielen,... T'is om van te huilen. Sommige fabrikanten steken nog hun injectoren in de motor zelf zodoende als er een brandplaatje lek is de motor vervuild en op hol slaat!

Gisteren kreeg ik in een garage te horen, die roetfilters, waarom steken onze fabrikanten er geen 5 de injector in de uitlaat zodoende we de motor niet moeten heet stoken, incl. zijn turbo. Ah ja, het mag niks kosten en de klant moet maar extra waarbord bijkopen... Waarborg verlopen, auto het stort op.

In naam van het milieu hebben ze van de auto industrie een grote wegwerp industrie van gemaakt. Veel diesels halen nog niet de 100.000km zonder problemen. En van Benzine zal ik maar zwijgen want eens je op bepaalde merken zoekt...

Ikzelf heb mij een goede koersfiets gekocht. Beste investering ooit mijn Subaru diesel
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51255
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: De beste dieselmotor t/m 3 liter



Bericht door Kroppie »

en over een paar jaar een nieuw onderwerp van discussie op het forum:

wat was de beste 3 liter elektromotor aller tijden.
en zou je die ook met fluwelen voet moeten warm rijden of niet, en wat is de beste olie voor zo,n ding :lol3: :lol3:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8649
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: De beste dieselmotor t/m 3 liter



Bericht door seth_space »

Hoe stop jij drie liter in een electromotor :lol3:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: De beste dieselmotor t/m 3 liter



Bericht door PaulBng »

Gewoon veel ampères erop zetten... Met een electrische fietspomp
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De beste dieselmotor t/m 3 liter



Bericht door Marco Polo »

Jullie maken er nu een geintje over maar de discussie kan natuurlijk wel zo worden:
Hoe hou je het langste plezier van je accupack ;-)
Geen hond die waarschijnlijk einde levensduur meemaakt net zoals bij een 3L verbrandingsmotor maar de theorieën worden ongetwijfeld heel erg exotisch :D


Tapatalk Rules! Vanaf de iPhone natuurlijk ;-)
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: De beste dieselmotor t/m 3 liter



Bericht door JoopBrekken »

Een hond leeft ook maar maximaal 16 jr.
Pigion
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 01 jul 2009, 22:34
Locatie: Drenthe

Re: De beste dieselmotor t/m 3 liter



Bericht door Pigion »

Ben een tijdje uit de roulatie geweest en lees nu dit draadje.
Het verbaasd mij dat de IVECO 3 l niet wordt genoemd. Hij heeft toch en behoorlijk goede reputatie als trekdier, misschien niet de zuinigste. Nu wordt bijna alles afgeleverd met 2,3 l. Ik heb zo'n idee dat dit wat krap is voor een buscamper met een boot erachter.. Trailer + boot gaat toch richting 2,5 ton.
Hoe denken jullie daar over en wat zou een alternatief kunnen zijn.
Ik ben niet zo bang dat mijn rechtervoet zo'n combinatie doet overlijden. Door de band heb ik al onze auto's boven 3 ton gebracht zonder grote problemen, niet altijd olie-vrij:
Triumpf Herald 1200, verkocht bij 130.000 wegens roest
Kever 1300, verkocht bij 160.000 wegens emigratie, liep niet super wegens verbrande uitlaatklep.
VW Brazilia 1600, bij 1, 60.000 weggedaan omdat de auto aan de rechtervoorzijde een ongewilde modificatie had ondergaan.
Toyota Cressida, bij 60.000 verkocht wegens overplaatsing, tank op wielen, roestgevoelig in Nederland, niet op Curacao :-B
Izuzu Trooper 2 l, Motor te klein voor type auto, stroomlijn als een deur. Bij 115 op de teller stortte de oliedruk voledig in elkaar, ontbeerde een noodzakelijke oliekoeler in dat land (Saudi Arabia), temperaturen tot 50 C in de schaduw. Kreeg bij 60.000 van de fabriek een totale revisie, samen met 11 andere patienten. Alles eruit, van kaal blok opnieuw opgebouwd. Sleutelen door Koreanan was een genot om te zien. Bij geen enkele auto na-werk! Weggedaan wegens overplaatsing.
Nog steeds niet boven de 300.000 echter alles daarna wel:
Mitsubishi Gallant 2 l, 310.000 km, weggedaan wegens roest, koppeling was op en olieverbruik.
Nissan Bluebird 2 l diesel, weg bij 450.000 ongelukje door dochter buiten haar schuld. Starten bij koude zeer goed, roettest prima, olieverbruik redelijk.
Ford Mondeo 1,8 l. Bij 220.000 weg, was nog goed echter iets te weinig ruimete voor mijn lange benen.
Ford Mondeo 1,8 l (2003) staat op 265.000. Haalt de 300.000 zeker, olieverbruik 1 l op 10.000. Blok is eigenlijk een Mazda blok met distr. ketting. Je moet gek doen om hem stuk te krijgen.
Van alle auto's nooit een koppeling vervangen, remblokken doen 120.000, banden 80.000 km. Denk nu niet dat ik als een watje rijdt. Naar de wintersport gaat de naald boven 160 km/h en de Bluebird liep netjes 120 op de teller met een kip caravan erachter, met boottrailer en een laser bootje erop komt de teller op 140 zonder problemen, wel netjes warm laten worden, temperatuur en oliedruk in de gaten houden.
Pigion
Toedeledoki

Re: De beste dieselmotor t/m 3 liter



Bericht door Toedeledoki »

De 3 liter Iveco is een beest van een motor. Kan af en toe wat problemen hebben met de EGR en het roetfilter. Juist doordat hij altijd op zijn sloffen alles doet kan er vervuiling optreden. Ik heb EGR en roetfilter verwijderd en een heerlijke motor over gehouden. Ik probeer hem bewust af en toe een beetje op toeren te rijden. Maar dan kijk ik weer op de toerenteller en ben toch weer met 1200 toeren over 's Heeren wegen aan het cruisen.
Zwak punt bij de Ducato's/Jumpers/Boxers met deze motor is de versnellingsbak. De lagers moeten bijna zonder uitzondering bij een 200.000 km een keer vervangen worden. Geen drama, maar wel even een kostenpost.
Met aanhanger inderdaad de ideale motor. De beruchte helling achter Luik neemt die van mij mét beladen autoambulance erachter nog makkelijk met 100+ omhoog.
Die van mij is wel bij de tuner geweest en heeft 200pk en 500Nm koppel nu.
De reden dat ze er afscheid van genomen hebben is milieutechnisch. De 2.3 scoort beter op het gebied van uitstoot.
Meine
Berichten: 4737
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: De beste dieselmotor t/m 3 liter



Bericht door Meine »

Kroppie schreef:
wo 14 feb 2018, 10:31
en over een paar jaar een nieuw onderwerp van discussie op het forum:

wat was de beste 3 liter elektromotor aller tijden.
en zou je die ook met fluwelen voet moeten warm rijden of niet, en wat is de beste olie voor zo,n ding :lol3: :lol3:

jos
Daar hoef je dus geen paar jaar meer op te wachten, daar waar ik momenteel mijn rondjes rijd is nu de 12 meter elektro bus van start gegaan. Bovendien rijden wij met elektro Golfjes van en naar het station. Van chauffeur naar elektricien, het werk staat inmiddels behoorlijk in het teken van het voortdurend aan en afkoppelen van voertuigen. Dat is de vooruitgang zeggen ze, die houd je niet tegen.
Dat staat de elektro camper dus ook te wachten, hoppen van stroompaal naar stroompaal.
Plaats reactie