Craquelé in lak koof nieuwe camper
Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper
Of een nieuw laagje er op laten spuiten. In de juiste kleur natuurljk.
Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper
Hey,
Indertijd hadden wij een Benimar en op de pet aan de aansluiting met de Fiat cabine hadden wij allemaal kleine scheurtjes in de polyester.
Ik was, zoals altijd, de eerste en de enigste, maar hier op de site kwam ik een Nederlander tegen die net hetzelfde probleem als ik had gehad. Nu moet je weten dat de aftersales man van Benimar Spanje, Nederlandse roots heeft, dus gemakkelijk communiceerbaar. Het Nederlandse forumlid vertelde mij dat hij indertijd tijdens een verlof periode tot in Peniscola was geweest en dat ze daar onder garantie de pet hadden hersteld. Met deze mails was ik naar mijn dealer in Belgie geweest en deze hem getoond. Ik kon net zoals het NL forumlid naar Spanje gaan om een herstelling te laten uitvoeren, maar omdat ik nog voltijds werk en mijn verlof in dezelfde periode valt zoals in Spanje, heb ik hem bedankt, maar gevraagd om de pet hier in Belgie te laten herstellen. Hier hebben ze hem gewoon gespoten met autolak in een cabine, inderdaad na een tijdje waren de barstjes er terug. Bij een firma een grafisch ontwerp laten maken en dit laten kleven, alles is onder garantie gebeurt van mijn dealer en Benimar.
Milo
Indertijd hadden wij een Benimar en op de pet aan de aansluiting met de Fiat cabine hadden wij allemaal kleine scheurtjes in de polyester.
Ik was, zoals altijd, de eerste en de enigste, maar hier op de site kwam ik een Nederlander tegen die net hetzelfde probleem als ik had gehad. Nu moet je weten dat de aftersales man van Benimar Spanje, Nederlandse roots heeft, dus gemakkelijk communiceerbaar. Het Nederlandse forumlid vertelde mij dat hij indertijd tijdens een verlof periode tot in Peniscola was geweest en dat ze daar onder garantie de pet hadden hersteld. Met deze mails was ik naar mijn dealer in Belgie geweest en deze hem getoond. Ik kon net zoals het NL forumlid naar Spanje gaan om een herstelling te laten uitvoeren, maar omdat ik nog voltijds werk en mijn verlof in dezelfde periode valt zoals in Spanje, heb ik hem bedankt, maar gevraagd om de pet hier in Belgie te laten herstellen. Hier hebben ze hem gewoon gespoten met autolak in een cabine, inderdaad na een tijdje waren de barstjes er terug. Bij een firma een grafisch ontwerp laten maken en dit laten kleven, alles is onder garantie gebeurt van mijn dealer en Benimar.
Milo
- Bob Diesel
- Berichten: 31964
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper
Inderdaad, dat ben ikke geweest.
Na veel trammelant met de dealer hierover, zelf een advocaat erbij gehaald,
Ben ik op zoek gegaan naar een reparateur.
Bij een Arnhemse botenbouwer zou ik een kapitaal kwijt zijn.
Toen ben ik naar Polch in duitsland gegaan bij de firma Gerardy, die brengt een soort rubberskin aan, gelijk aan die mensen in de Lemmer.
Gerardy zei me eerst te gaan overleggen met de fabrikant Benimar.
Intussen was een messe in Duesseldorf, daar stond ook mijn merk bij een duitse importeur.
Na een technisch gesprek met deze man vertelde hij mij dat de spaanse fabrieks directeur ook op de beurs was en die hij verwachte.
Na een kwartiertje trof ik de mijnheer, de deutsche importeur vertaalde voor mij vanaf het spaans naar duits, en er werd een goede afspraak gemaakt voor op de fabriek in Benicarlo.
Daar werd ik ontvangen door de heer Mauritz van Geensen, met hollandse roots. Hij spreekt gelukkig nog Nederlands.
De camper ging de fabriek in, wij kregen een lux hotel aangeboden en een leenauto met volle tank.
Na een dag of 4 kregen we een belletje, camper weer gereed.
De kosten van reparatie waren voor de fabriek, het hotel en de leenauto allebeide voor de fabriek.
We zijn voortreffelijk geholpen en gaan er bijna nog elk jaar even langs om gedag te zeggen niet om te repareren, wij hebben er een prima camper aan..
Twee jaren geleden ben ik in de binnenlanden van portugal mijn opbouwdeur verloren, door een rollende grote kei/rots.
Ik heb van Geensen gebeld, moest fotos sturen, kreeg na een dag de kosten meegedeeld, we moesten toch nog 3 dagen rijden voor we bij de fabriek waren.
Weer een leenauto omsonst, en de camper was binnen 3 dagen helemaal weer gereed en gerepareerd. Echt niks meer te zien.
Wij zijn gelukkig met onze benimar perseo.
De hollandse dealer is al na een jaar failliet gegaan.
Benimar heeft roots uit zeeuwsvaanderen, daar kwam de heer van Geensen vandaan, hij werkte toen nog bij een belgische caravanfabriek.
Hier nog een stukje uit een zeeuwse krant
Na veel trammelant met de dealer hierover, zelf een advocaat erbij gehaald,
Ben ik op zoek gegaan naar een reparateur.
Bij een Arnhemse botenbouwer zou ik een kapitaal kwijt zijn.
Toen ben ik naar Polch in duitsland gegaan bij de firma Gerardy, die brengt een soort rubberskin aan, gelijk aan die mensen in de Lemmer.
Gerardy zei me eerst te gaan overleggen met de fabrikant Benimar.
Intussen was een messe in Duesseldorf, daar stond ook mijn merk bij een duitse importeur.
Na een technisch gesprek met deze man vertelde hij mij dat de spaanse fabrieks directeur ook op de beurs was en die hij verwachte.
Na een kwartiertje trof ik de mijnheer, de deutsche importeur vertaalde voor mij vanaf het spaans naar duits, en er werd een goede afspraak gemaakt voor op de fabriek in Benicarlo.
Daar werd ik ontvangen door de heer Mauritz van Geensen, met hollandse roots. Hij spreekt gelukkig nog Nederlands.
De camper ging de fabriek in, wij kregen een lux hotel aangeboden en een leenauto met volle tank.
Na een dag of 4 kregen we een belletje, camper weer gereed.
De kosten van reparatie waren voor de fabriek, het hotel en de leenauto allebeide voor de fabriek.
We zijn voortreffelijk geholpen en gaan er bijna nog elk jaar even langs om gedag te zeggen niet om te repareren, wij hebben er een prima camper aan..
Twee jaren geleden ben ik in de binnenlanden van portugal mijn opbouwdeur verloren, door een rollende grote kei/rots.
Ik heb van Geensen gebeld, moest fotos sturen, kreeg na een dag de kosten meegedeeld, we moesten toch nog 3 dagen rijden voor we bij de fabriek waren.
Weer een leenauto omsonst, en de camper was binnen 3 dagen helemaal weer gereed en gerepareerd. Echt niks meer te zien.
Wij zijn gelukkig met onze benimar perseo.
De hollandse dealer is al na een jaar failliet gegaan.
Benimar heeft roots uit zeeuwsvaanderen, daar kwam de heer van Geensen vandaan, hij werkte toen nog bij een belgische caravanfabriek.
Hier nog een stukje uit een zeeuwse krant
- Bob Diesel
- Berichten: 31964
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper
P vd Ham schreef:In het voorjaar 2017 heb ik een nieuwe Burstner edition 30 camper gekocht.
Na een half jaar ontdekte ik aan een kant boven de cabine in het kunststof een soort van Craquelé in de lak.
De dealer zegt nu dat ik kan kiezen, afkopen van de garantie of overspuiten.
Maar ik vraag me af of overspuiten wel de oplossing is. Zou het niet dieper zitten. En belangrijker hoe ontstaat zo iets?
Heb ik na herstel nog steeds garantie op het herstelde werk?
Wat is volgens de kenners de beste herstel optie?
vr. grt. P.
Als TS dit uit het stuk van Gerit hierboven leest
Na een dag of 4 kregen we een belletje, camper weer gereed.
De kosten van reparatie waren voor de fabriek
Dan zal die weten wat die moet doen en dit zijn leverancier laten weten
Craquelé in lak koof nieuwe camper
Bij mijn weten toont osmose zicht als kleine blaasjes. Krap er een open en ruiken. Ruikt het naar sileconenkit, is het inderdaad osmose.
Een van de eerste acties is dan uitbundig laten drogen. Weken lang.
Er wordt hier gesproken over barstjes. Dus ik denk geen osmose.
Maar deze bescheiden kennis komt uit de botenwereld.
Een van de eerste acties is dan uitbundig laten drogen. Weken lang.
Er wordt hier gesproken over barstjes. Dus ik denk geen osmose.
Maar deze bescheiden kennis komt uit de botenwereld.
Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper
en vergeet niet als je de garantie af laat kopen ,heb je ook geen garantie op andere akkefietjes in de toekomst meer
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper
De onze was ook een benimar en werd perfect, zonder morren, hersteld onder garantie. Moest zelfs het woord garantie niet uitspreken, werd spontaan door de betrokken medewerker zelf zo aangekondigd. Enige tegemoetkoming die ze van mij vroegen, was de vraag of ik enkele maanden kon wachten tot het laagseizoen (november).
H20
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper
"Enige tegemoetkoming die ze van mij vroegen, was de vraag of ik enkele maanden kon wachten tot het laagseizoen (november)"
Fijn voor je dat het zo is afgelopen Jurgen.
Was dat omdat je ze vertrouwd op het na komen van deze toezegging?
Wat zou je dan hebben gedaan, als ze tussentijds failliet gaan?
Indien het geschatte schadebedrag boven de euro 1000,- is, zie ik echt niet in waarom je ze "tegemoet moet komen" om over garantie te praten.
Fijn voor je dat het zo is afgelopen Jurgen.
Was dat omdat je ze vertrouwd op het na komen van deze toezegging?
Wat zou je dan hebben gedaan, als ze tussentijds failliet gaan?
Indien het geschatte schadebedrag boven de euro 1000,- is, zie ik echt niet in waarom je ze "tegemoet moet komen" om over garantie te praten.
Paul.
Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper
Ik vertrouwde ze toen (2012 of 2013) en nu ook nog steeds. Ze hebben meerdere dingen onder garantie hersteld en daar was nooit een discussie over.
Elke zaak kan failliet gaan, ook met jouw camper al in de werkplaats. Maar daar zijn toen en nu bij deze zaak geen signalen over, dus geen issue. Integendeel de zaak is ondertussen nog veel groter geworden.
Voor alle duidelijkheid, de dealer van TS is een andere dealer dan die in mijn situatie, alleen gaat het twee keer over een benimar.
Het was geen tegemoetkoming in de echte betekenis van het woord, was alleen een manier van mij om dit te omschrijven. Het was gewoon een vraag van hen of ik kon wachten tot dan (ongeveer 2 maanden extra). Had ik er op gestaan, dan was het eerder hersteld, maar dat was voor mij geen probleem. Maar ze hebben zelf direct gezegd dat het een garantiegeval was. Dus geen enkele discussie zoals blijkbaar in TS zijn situatie wel het geval schijnt te zijn.
Mijn mh-dealer had trouwens eerder al tijdens een andere herstelling onder garantie toen ook schade mee hersteld die echt niet onder garantie viel. Ik heb daar ook nooit iets voor moeten betalen. Had een te lange schroef door de wand gedraaid
Elke zaak kan failliet gaan, ook met jouw camper al in de werkplaats. Maar daar zijn toen en nu bij deze zaak geen signalen over, dus geen issue. Integendeel de zaak is ondertussen nog veel groter geworden.
Voor alle duidelijkheid, de dealer van TS is een andere dealer dan die in mijn situatie, alleen gaat het twee keer over een benimar.
Het was geen tegemoetkoming in de echte betekenis van het woord, was alleen een manier van mij om dit te omschrijven. Het was gewoon een vraag van hen of ik kon wachten tot dan (ongeveer 2 maanden extra). Had ik er op gestaan, dan was het eerder hersteld, maar dat was voor mij geen probleem. Maar ze hebben zelf direct gezegd dat het een garantiegeval was. Dus geen enkele discussie zoals blijkbaar in TS zijn situatie wel het geval schijnt te zijn.
Mijn mh-dealer had trouwens eerder al tijdens een andere herstelling onder garantie toen ook schade mee hersteld die echt niet onder garantie viel. Ik heb daar ook nooit iets voor moeten betalen. Had een te lange schroef door de wand gedraaid
H20
Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper
Heb inmiddels mijn camper weer terug.
Toen ik hem op haalde en vroeg of ik de enige was met dit lakprobleem, melde ze me dat er nog enkele klanten dit probleem hadden. Het komt vooral voor bij de kleinere modellen TavelVan. Ook de fabriek weet het.
Bij mij is het deel opnieuw gespoten. Het ziet er weer goed uit. Garantie konden ze er niet op geven............ maar als het op een andere plek ook ontstaat wordt het hersteld.
Het komt volgens zeggen door spanningsverschil tussen kunststof koof en metalen cabine.
Ik moet het maar aan nemen, heb daar geen verstand van.
Afwachten hoe het over een jaar er uit ziet
P.
Toen ik hem op haalde en vroeg of ik de enige was met dit lakprobleem, melde ze me dat er nog enkele klanten dit probleem hadden. Het komt vooral voor bij de kleinere modellen TavelVan. Ook de fabriek weet het.
Bij mij is het deel opnieuw gespoten. Het ziet er weer goed uit. Garantie konden ze er niet op geven............ maar als het op een andere plek ook ontstaat wordt het hersteld.
Het komt volgens zeggen door spanningsverschil tussen kunststof koof en metalen cabine.
Ik moet het maar aan nemen, heb daar geen verstand van.
Afwachten hoe het over een jaar er uit ziet
P.
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper
Bedankt voor de terugkoppeling.
Overigens of er wel of niet garantie gegeven wordt, is eigenlijk niet relevant.
Daar zijn gelukkig wettelijke regels voor én heel veel jurisprudentie over, die bepalen wat je mag verwachten van een bedrijf die een reparatie heeft uitgevoerd.
Niets meer en zeker niets minder!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
P.s. Heb je nog een tegemoetkoming ontvangen voor die 4 maanden dat je je nieuwe camper, niet hebt kunnen gebruiken?
Overigens of er wel of niet garantie gegeven wordt, is eigenlijk niet relevant.
Daar zijn gelukkig wettelijke regels voor én heel veel jurisprudentie over, die bepalen wat je mag verwachten van een bedrijf die een reparatie heeft uitgevoerd.
Niets meer en zeker niets minder!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
P.s. Heb je nog een tegemoetkoming ontvangen voor die 4 maanden dat je je nieuwe camper, niet hebt kunnen gebruiken?
Paul.
Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper
Nee en ja.
Ik kon de camper die vier maanden wel missen. En hij hoefde dan niet apart in een stalling, dus geen extra kosten.
De was/poetsbeurt kreeg ik gratis uit coulance.............
Uiteindelijk moest alles nog ff op het laatste moment gebeuren met druk van mijn verzekering.............
grt. P
Ik kon de camper die vier maanden wel missen. En hij hoefde dan niet apart in een stalling, dus geen extra kosten.
De was/poetsbeurt kreeg ik gratis uit coulance.............
Uiteindelijk moest alles nog ff op het laatste moment gebeuren met druk van mijn verzekering.............
grt. P