geen brandstof
geen brandstof
Vandaag kwam een kennis van mij aan op de camping in Quarteira PT, de motor liep onderweg onregelmatig en rookte af en toe sterk.
Na het rijden naar zijn plaats is de camper normaal gestopt met de contactsleutel.
Opnieuw starten om te verplaatsen was daarna niet meer mogelijk.
De startmotor draait snel en prima rond, de crashschakelaar is in de goede stand, de brandstoftank is vol.
Tijdens het starten komt er geen brandstof in de cilinders, er is geen rook in welke kleur dan ook en er is ook geen diesellucht te ruiken.
Het is een 230 uit 1996,
Wie wil ons even aangeven wat nu de meest waarschijnlijke oorzaak kan zijn?
Bij voorbaat bedankt voor de moeite.
Na het rijden naar zijn plaats is de camper normaal gestopt met de contactsleutel.
Opnieuw starten om te verplaatsen was daarna niet meer mogelijk.
De startmotor draait snel en prima rond, de crashschakelaar is in de goede stand, de brandstoftank is vol.
Tijdens het starten komt er geen brandstof in de cilinders, er is geen rook in welke kleur dan ook en er is ook geen diesellucht te ruiken.
Het is een 230 uit 1996,
Wie wil ons even aangeven wat nu de meest waarschijnlijke oorzaak kan zijn?
Bij voorbaat bedankt voor de moeite.
Re: geen brandstof
aanzuigen van lucht door een lekke slang in de zuigleiding, opvoerpomp van de diesel defect, brandstoffilter verstopt, slecht contact in/bij contactslot ., of losse draad bij de stopklep op de inspuitpomp
opvoerpomp controleren door de slang van de opvoerpomp naar de inspuitpomp los te nemen en kijken of er tijdens starten brandstof uit komt
stopklep kijken /meten of er spanning op komt tijdens contact aan
dat zijn de dingen waar ik het eerst naar zou kijken.
jos
opvoerpomp controleren door de slang van de opvoerpomp naar de inspuitpomp los te nemen en kijken of er tijdens starten brandstof uit komt
stopklep kijken /meten of er spanning op komt tijdens contact aan
dat zijn de dingen waar ik het eerst naar zou kijken.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: geen brandstof
Bij onze Vito:
De klep op de brandstofpomp ging niet meer open. Dit behoort tot de startonderbreker. De transsponder bij het contactslot werkte niet.
Remedie: klep verwijderen. Zat bij ons met een banjobout.
De klep op de brandstofpomp ging niet meer open. Dit behoort tot de startonderbreker. De transsponder bij het contactslot werkte niet.
Remedie: klep verwijderen. Zat bij ons met een banjobout.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Re: geen brandstof
ook bij de 230 kan er een startonderbreker op de auto zitten , zit vaak ook op de inspuitpomp, zit ie daar dan is er geen stopklep te zien , maar het eind van de pomp zit dan een plastic kastje met een paar draden, als die stuk is kan je dat plastic kastje met een hamer en een beitel met beleid stukje bij beetje eraf hakken , dan komt de stopklep tevoorschijn ,de draad die daar aanzit dan verbinden met de draad van het afgehakte kastje waar met contact aan stroom opstaat.
maar goed kijken er zijn meerdere types onderbrekers maar deze is veel gebruikt bij fiat.
jos
maar goed kijken er zijn meerdere types onderbrekers maar deze is veel gebruikt bij fiat.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: geen brandstof
bij versprongen riem komt er nog steeds brandstof, alleen niet op de juiste tijd, maar men constateerd geen brandstof, dus daar eerst naar kijken, niet met het moeilijkste beginnen(tijdstip controleren op een cp)Andor schreef:Distributieriem 1 tandje versprongen vermoed ik Succes
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: geen brandstof
Heb je de wartel op de injecto los gedraaid om te zien of hij brandstof geeft anders idd even kijken naar start onderbreker hoop dat
Je helpt kan vinden
Je helpt kan vinden
Re: geen brandstof
Krijgt de brandstoftank wel lucht? Draai de vuldop eens los, als je een sissend geluid hoort, is de beluchting van de brandstoftank verstopt.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: geen brandstof
Volgens mij staat ie al bij de Hollandse garage in Q...
Grts Jaap
Tempus Fugit (De tijd vliegt)
Burstner Privilege t695 - 2.3 multijet 130 pk
Weinsberg CaraCompact 600 MEG (Pepper) - 2.0 Blue HDI 165 pk
Knaus Van Ti 650 MEG - 2,0 Blue HDI 130 pk
Tempus Fugit (De tijd vliegt)
Burstner Privilege t695 - 2.3 multijet 130 pk
Weinsberg CaraCompact 600 MEG (Pepper) - 2.0 Blue HDI 165 pk
Knaus Van Ti 650 MEG - 2,0 Blue HDI 130 pk
Re: geen brandstof
Zodra het droog is proberen we een paar dingen, er is in ieder geval geen brandstof door een elektrisch probleem dat weten we nu. De camper staat nu op een voorlopige plek.
Als we er in het weekeinde niet uitkomen slepen we het ding naar Fred in Boliqeueme.
We melden hoe het afloopt, bedankt zover
Als we er in het weekeinde niet uitkomen slepen we het ding naar Fred in Boliqeueme.
We melden hoe het afloopt, bedankt zover
- Bob Diesel
- Berichten: 31964
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: geen brandstof
Draad van brandstofpomp volgen,dan kom je bij een stekker(3pins) uit deze goed schoonmaken,dit was bij mij de boosdoener.
Gr Jan
Re: geen brandstof
Bij onderzoeken van de brandstofleiding vonden we dat de dieselolie vreemd rook en erg snel opdroogde. De vuilnisbak op zijn kop gezet voor de gelukkig hier weggegooide brandstof bonnen.
Ja hoor, onze vriend heeft benzine getankt in Olhao, nog een wonder dat hij Quarteira gehaald heeft.
We weten nu dus de oorzaak, die goede oude Fiat kan er dus niets aan doen.
We maken het weer in orde, dan kan ie nog jaren mee
Bedankt voor de adviezen
Ja hoor, onze vriend heeft benzine getankt in Olhao, nog een wonder dat hij Quarteira gehaald heeft.
We weten nu dus de oorzaak, die goede oude Fiat kan er dus niets aan doen.
We maken het weer in orde, dan kan ie nog jaren mee
Bedankt voor de adviezen