WiFi transmitter voor achteruitrijcamera?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
leonxtx
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 28 sep 2016, 9:05

Re: Wi-Fi transmitter voor Camera



Bericht door leonxtx »

Android tablet als dit mogelijk is oo wifi hotspot zetten, dan een app uit de appstore downloaden zoals ipwebcam, deze app op een oude android telefoon zetten, en dan linken aan de hotspot, en je hebt na wat intstellingen te veranderen een goedkope draadloze achteruitrij camera.

Werkt prima zonder al te veel vetraging , mits je de instellingen juist hebt staan.
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Wi-Fi transmitter voor Camera



Bericht door DynaDetty »

In onze vorige camper gebruikten we deze naar volle tevredenheid in combinatie met een Ipad, maar de app werkt ook met Android.
https://shop.luis.de/rueckfahrsysteme/l ... erung.html


Den poat op het gas en wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
HLA
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 13:45

Re: WiFi transmitter voor achteruitrijcamera?



Bericht door HLA »

Hoi
Je kunt ook kiezen voor een WIFI zender. Zijn er via ALI BABA te koop. (Voorbeeld maar er zijn meer te vinden": https://nl.aliexpress.com/item/WishRing ... eLevelAB=5 ) Let op er zijn twee systemen. Één met Wifi (werkt op alle tablets/telefoons) en een met 2.4hz transmissie met zender en ontvanger. Ik heb alleen ervaring met de Wifi variant)

Je kunt dan bijna iedere camera aansluiten op de plek die jij wilt. (Het nadeel van een nummerplaat camera vind ik dat hij voor een camera vaak wat laag zit. Ik heb liever dat de camera hoger aan de wand zit en naar beneden kijkt.) Zender stuurt via wifi het beeld uit en je kunt het op bijna iedere tablet ontvangen via de bijgeleverde app. Je hebt dan de keuze hem aan de achteruitrijversnelling te schakelen of altijd beeld te hebben door een permanente stroombron. Nadeel is mogelijk wel dat het apparaatje een eigen wifi netwerk maakt waarop je moet inloggen. Ik heb dit in m'n vorige camper gebruikt en het werkte qua beeld en stabiliteit prima.
Succes
Henk.
Gebruikersavatar
Jan058
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 07 mei 2004, 11:24
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: WiFi transmitter voor achteruitrijcamera?



Bericht door Jan058 »

Beste lezers,
ik navigeer ook met een androidtablet (Sygic). Volg dit draadje met belangstelling.
ik kwam bij Ali deze tegen:

https://nl.aliexpress.com/item/Mini-Car ... n83CJV&s=p

Heeft iemand daar ervaring mee?
Groet!

Jan058
Groet! Jan058

Wie tegen de stroom in gaat komt altijd bij de bron - Bram Vermeulen
Wie voor goede stroom gaat komt altijd bij wind en zon - Jan058

Afbeelding
Gebruikersavatar
HLA
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 13:45

Re: WiFi transmitter voor achteruitrijcamera?



Bericht door HLA »

Hoi
Zou zo op de eerste blik moeten werken :-B.

Ik ben nieuwsgierig naar de uitkomst als je het hebt geïnstalleerd.
Groet
Henk.
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: WiFi transmitter voor achteruitrijcamera?



Bericht door Euro-Trotter »

Jan058: Ja daar heb ik ervaring mee. Het werkte aanvankelijk prima bij het uittesten. Daarna heb ik de camera op een kastje gezet waar de transmitter e.d. in gestopt worden. Even getest en het werkte nog steeds goed. Toen dat kastje laten vallen. Of het daarmee te maken heeft weet ik niet maar ik krijg nu geen constante verbinding meer. De WIFI schakelt na zo'n 10 sekonden vanzelf uit met de melding: verificatiefout opgetreden. Als ik daarna opnieuw opstart wordt de code niet meer geaccepteerd met dezelfde melding: verificatiefout opgetreden. Ik moet vervolgens gaan resetten om weer de code in te kunnen geven, waarna de cirkel weer rond is en de verbinding na een tiental sekonden wegvalt.

Goedkoop=duurkoop? Of weet iemand een oplossing?
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

Re: WiFi transmitter voor achteruitrijcamera?



Bericht door cobes »

die van aliexpres vind ik een goede oplossing ik ben alleen benieuwd hoe het zicht is, ik heb een radio in de campert die als ik hem in de achteruit zet de camera naar achteren aanzet alleen dat is zo´n dom ding boven op het dak. dit is een veel mooiere oplossing
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Gebruikersavatar
HAK
Berichten: 201
Lid geworden op: do 03 mar 2005, 8:48
Locatie: ASSEN

Re: WiFi transmitter voor achteruitrijcamera?



Bericht door HAK »

Deze wil ik als het lukt in de bus inbouwen;
Past in de originele montage van het 3e remlicht...
Bijlagen
fiat_combivoordeel_1.jpg
fiat_combivoordeel_1.jpg (117.96 KiB) 2889 keer bekeken
We are far beyond "1984"

The Earth does not belong to us
we belong to the Earth
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: WiFi transmitter voor achteruitrijcamera?



Bericht door djurre1980 »

In onze tank hebben we ook zo'n draadloze achteruitrijdkijkset.
Op het schermpje heb ik ook nog een dvd speler aangesloten die onder de voorstoel zit.
Zo kan dochtertjelief lekker filmpjes kijken op ritten die voor haar veeeeeeeeeeeeeeeeeeeelste lang duren, en mama kan vanuit de cabine de plaatjes wisselen ;-)
Op het moment dat ik de camper in zijn achteruit zet schakelt het tekenfilmpje automatisch over op het camerabeeld, en klinkt er een luid protestsignaal waarvan ik er later achter kwam dat dit uit mijn dochtertje komt :P

Afbeelding
ajuin
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 14:05
Locatie: AALST- BELGIE

Re: WiFi transmitter voor achteruitrijcamera?



Bericht door ajuin »

Wij hebben geen wifi maar hebben net een AEG nummerplaathouder draadloos camera'tje geinstalleerd.
Enkel een piepklein gaatje door de bumper (achter de numerplaat).
Het zendertje hangt met strapbandjes aan het chassis.
De monitor draadloos in de cabine.
Perfect en goed kleurbeeld. Het werkt heel goed in donker ook. (geschikt voor campers tot 10m)
We zijn er méér tevreden over dan over onze vroegere camera (die bovenop de achterwand gemonteerd stond en niet draadloos was, was ook een heel gedoe om te installeren).
De prijs ligt op 90-125 €
Twan1969
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 17 jun 2016, 20:44

Re: WiFi transmitter voor achteruitrijcamera?



Bericht door Twan1969 »

Interessant onderwerp!

@ Henk,

Welke camera zou er dan passen bij bijv de Wishring (want die mis ik bij dit setje)?

Groet,
Twan
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: WiFi transmitter voor achteruitrijcamera?



Bericht door Zadowolony »

Ik ben aan het zoeken naar een simpele achteruitrijcamera , draadloos met ontvangst op mijn iPhone.
Overal lees ik, dat ondanks draadloos, er toch allerlei kabeltjes verbonden moeten worden met het remlicht.
Is dat moeilijk voor een leek aan te sluiten? Of is er iets aan te schaffen dat gewoon continue aanstaat met zicht achter zonder draden aan te sluiten?
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24444
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: WiFi transmitter voor achteruitrijcamera?



Bericht door javanes »

Je zal toch ergens de spanning voor de camera vandaan moeten halen. En dat gaat nog steeds niet draadloos.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: WiFi transmitter voor achteruitrijcamera?



Bericht door seth_space »

Zadowolony schreef:
ma 10 sep 2018, 15:02
I
Overal lees ik, dat ondanks draadloos, er toch allerlei kabeltjes verbonden moeten worden met het remlicht.
Ik neem aan dat je het achteruitrijlicht bedoelde?
Je neemt dus stroom af van de achteruit rij lamp die alleen gaat branden wanneer je de versnelling in de achteruit stand zet.
Wil je ook gebruik maken van je camera tijdens het rijden dan zul je een andere stroombron moeten zoeken die via het contact geschakeld loopt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie