Ford problemen
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Ford problemen
Dat geldt evenzo voor camper dealers/verkopers die er een potje van maken. Daartegen mag je echter niet waarschuwen terwijl je dat ook bakken geld kan kosten.
- pepon
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
- Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
- Contacteer:
Re: Ford problemen
Mijn eerste zelf gekochte nieuwe auto was een Fiat 128.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fiat_128
Deze, zoals vele toentertijd, begon al te roesten in de folder, en dat klopte inderdaad bijna.
Ondanks dat ben ik nu toch 'sans rancune' een blije Fiatrijder.
Groet, Ron.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fiat_128
Deze, zoals vele toentertijd, begon al te roesten in de folder, en dat klopte inderdaad bijna.
Ondanks dat ben ik nu toch 'sans rancune' een blije Fiatrijder.
Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Re: Ford problemen
Mee eens... gevoelsmatig klopt dat inderdaad niet, misschien dat één van de moderators dit kan toelichten?de Jonckheer schreef:Dat geldt evenzo voor camper dealers/verkopers die er een potje van maken. Daartegen mag je echter niet waarschuwen terwijl je dat ook bakken geld kan kosten.
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Re: Ford problemen
En toch was dat een vooruitstrevende auto! Voorwielaandrijving, distributieriem, Mac Pherson ophanging... Kwam op de markt toen VW nog met de oude Kever zat te prutsen met brullende luchtgekoelde motor achterin. En je bij Ford nog slechts de achterwielaangedreven Escort kon kopen met het gietijzeren stoterstangblokje in het vooronder...pepon schreef:Mijn eerste zelf gekochte nieuwe auto was een Fiat 128.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fiat_128
Deze, zoals vele toentertijd, begon al te roesten in de folder, en dat klopte inderdaad bijna.
Ondanks dat ben ik nu toch 'sans rancune' een blije Fiatrijder.
Groet, Ron.
Jaren later waren alle auto's in deze klasse op deze manier uitgevoerd. Motor overdwars voorin, distributieriem etc...
Fiat is sowieso wel vooruitstrevend. De eerste TDi in een personenwagen was de Croma TDi. En niet Audi of VW. Het common rail inspuit systeem waar we nu nog allemaal mee rijden is 100% een Fiat uitvinding. De eerste auto die hiermee op de markt kwam was de Alfa 156. VW heeft het nog een tijdje met pompverstuivers geprobeerd, maar uiteindelijk toch moeten toegeven en overgaan op common-rail.
De eerste Ducato's kwamen ook op de markt toen VW nog slechts transporters kon leveren met de motor achterin, of een LT waarbij je óp het brullend stuk gietijzer zit... De Transit had destijds ook nog gewoon achterwielaandrijving.
En zie, de geschiedenis herhaalt zicht, want 30 jaar later heeft VW besloten de Crafter toch ook maar met voorwielaandrijving te gaan bouwen....
- pepon
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
- Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
- Contacteer:
Re: Ford problemen
Ook de Kever nog gereden van een vriend, die nog geen rijbewijs had en ik wel, zonder synchromesh, dus dubbel klutsen.
En kabelremmen, dus op spartaanse manier auto leren rijden.
Maar dit terzijde.
Groet, Ron.
En kabelremmen, dus op spartaanse manier auto leren rijden.
Maar dit terzijde.
Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Re: Ford problemen
We leggen het in de regels uitputtend uit. Althans, dat is mijn mening. We geven ook toe dat het niet helemaal zwart-wit is.Ruud-572 schreef:Mee eens... gevoelsmatig klopt dat inderdaad niet, misschien dat één van de moderators dit kan toelichten?de Jonckheer schreef:Dat geldt evenzo voor camper dealers/verkopers die er een potje van maken. Daartegen mag je echter niet waarschuwen terwijl je dat ook bakken geld kan kosten.
Je mag hier geen bedrijf afkraken of ophemelen dat in campers doet of in accessoires. Dat is niet te controleren voor ons en een bedrijf kan daar schade door ondervinden.
In de topics over Ford lees ik regelmatig dat Ford niet wakker zal liggen van de kritiek van Ford camper-eigenaren hier op het forum. Of op al die andere fora. Dat denk ik ook niet. Dus hier melden dat je problemen hebt met je Hymer of gelukkig bent met je Adria mag wat ons betreft. Hier melden dat de Hymergarage in je gemeente een slecht bedrijf is, of de Adriadealer in een bepaalde provincie de beste is mag niet.
Zo simpel is het, meer gaan we er ook niet van maken. Je mag het er niet mee eens zijn, je mag het niet snappen. Maar beter kan ik het niet uitleggen. We gaan er verder ook niet over door.
Re: Ford problemen
Het verschil zit hem er ook in dat de omzet van Ford of Fiat of VW of Mercedes maar voor een klein deel afhangt van campers of camperchassis en dat de omzet van het camperbedrijf in weet-ik-waar juist wel voor 100% van campers afhangt.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: Ford problemen
en kunnen die ook claimen bij vort.?, wegens onverkoopbare voorraad.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Ford problemen
Was de Austin Montego dat niet? Met een Perkins motor?paul snip schreef:De eerste TDi in een personenwagen was de Croma TDi. En niet Audi of VW.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
- JoopBrekken
- Berichten: 4257
- Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
- Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.
Re: Ford problemen
De eerste kleine diesel met directe inspuiting was volgens mij in de........ Fort Transit.
Je "hoort" ze nog wel eens. Veel geknokkel. Ik had er, in de 90tiger jaren 1 in onze zeilboot gebouwd. Met een heleboel isolatie er omheen.
Hij "loopt" nog steeds.
Je "hoort" ze nog wel eens. Veel geknokkel. Ik had er, in de 90tiger jaren 1 in onze zeilboot gebouwd. Met een heleboel isolatie er omheen.
Hij "loopt" nog steeds.
Re: Ford problemen
Austin Montego zou kunnen dat die net eerder waren dan Fiat, geen idee... Maar dan nog, ze hebben gewoon een Perkins industrie diesel in een personenauto gehangen. En veel verkocht zijn ze ook niet. De Transit is geen personenauto. Dus blijft de Croma de eerste echte normale personenauto tdi. Maakt niet uit, maar gewoon even om aan te geven dat men hier ten onrechte nogal afgeeft op "Italiaanse Rommel"...
De meeste campers staan op Ducato onderstel. En je hoort er maar weinig grote problemen van. Er zal vast ook een reden zijn dat het merendeel van de camperbouwers kiest voor Fiat. Was het echt troep dan zou dat al lang aan het licht gekomen zijn.
De JTD's van Fiat en Iveco zijn stuk voor stuk prima motoren. Of het nu om de 1.3, 1.6, 1.9, 2.0, 2.3 of 3.0 gaat. Een echt slechte zit er niet tussen.
De meeste campers staan op Ducato onderstel. En je hoort er maar weinig grote problemen van. Er zal vast ook een reden zijn dat het merendeel van de camperbouwers kiest voor Fiat. Was het echt troep dan zou dat al lang aan het licht gekomen zijn.
De JTD's van Fiat en Iveco zijn stuk voor stuk prima motoren. Of het nu om de 1.3, 1.6, 1.9, 2.0, 2.3 of 3.0 gaat. Een echt slechte zit er niet tussen.
- seth_space
- Berichten: 8694
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Ford problemen
Ik heb twee opels gehad met Perkins diesels. Van die ervaring zit in nog te rillen
Een lokaal taxibedrijf die alleen maar Perkins gemotoriseerde autos had is er door failliet gegaan.
Ze hadden beter in de agrarische secor kunnen blijven, daar deden (doen) die lompe ouderwetse diesels het redelijk tot goed.
Een lokaal taxibedrijf die alleen maar Perkins gemotoriseerde autos had is er door failliet gegaan.
Ze hadden beter in de agrarische secor kunnen blijven, daar deden (doen) die lompe ouderwetse diesels het redelijk tot goed.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Ford problemen
Dat waren Isuzu motoren geen Perkins.seth_space schreef:Ik heb twee opels gehad met Perkins diesels. Van die ervaring zit in nog te rillen
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
-
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
- Locatie: Zeist
Re: Ford problemen
Volgens mij waren die Isuzumotoren niet zo slecht. Zaten in de Opel Kampo, waar wel wat werk aan was.
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500