Ford problemen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ford problemen



Bericht door de Jonckheer »

Zo, moderator geworden?
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 965
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Ford problemen



Bericht door Metor »

De vergelijking gaat wel wat mank. Verf is puur cosmetisch. Heb overigens geen verf problemen bij Fiat ducato's gezien.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Ford problemen



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 8:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford problemen



Bericht door Ruud-572 »

de Jonckheer schreef: Niemand hoor ik hier over een Fiat boycot vanwege het verf probleem, ik vraag mij dan af waarom niet want of een motor nu gedeeltelijk niet de sterkste is of de verf niet deugt, het is allebei niet goed.
Je geeft zelf het antwoord al: men ervaart dat blijkbaar niet als een probleem van dezelfde orde
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford problemen



Bericht door Ruud-572 »

Kroppie schreef:niks eind goed al goed, hoeveel mensen hebben 70% gehad en hoeveel 5, en hoeveel niets.

ford gewoon vergeten dat het bestaat.

jos
Sluit ik me helemaal bij aan!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ford problemen



Bericht door Kroppie »

fort maakt die geen kruiwagens.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford problemen



Bericht door Ruud-572 »

LMC591A28JTD schreef:Ik zeg het maar weer een keer, er is op dit forum heel veel geschreven en meegedaan aan het afbreken van de naam Ford, maar Ruud, die al jaren lang bang was dat het hem ging gebeuren, was de laatste die het gebeurde. Ik heb daarna (volgens mij nu een jaar geleden), geen enkel ander nieuw geval meer gelezen.
Dat jij er niets meer over hoort zegt helemaal niets, er raken helaas nog steeds mensen gedupeerd. Dacht je nu werkelijk dat het probleem ineens niet meer zou bestaan? :bang: Die “regeling” van Ford lost het probleem echt niet op hoor... die motoren blijven stuk gaan!
LMC591A28JTD schreef: En die tweedehands markt, die ingestort zou zijn voor campers met een Fordmotor, gewoon onzin:
Tweedehandsjes met Fords tussen 2006 en 2010 kosten gewoon evenveel al campers van andere merken.
Dat is te kort door de bocht... de taxateur baseert zich op de gevraagde verkoopprijzen op internet. Uiteraard wil de handel niet de dupe worden van het Ford drama, en blijft gewoon forse prijzen vragen. Maar als je je camper met gewraakte Ford motor in wil ruilen is het echt toch echt een heel ander verhaal hoor!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Ford problemen



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 8:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Ford problemen



Bericht door LMC591A28JTD »

Helemaal mee eens. Ik ben fan van Audi, ondanks het dieselschandaal.

En je wil niet weten hoe Audi de 1.8 TFSi-klanten sinds 2009 heeft behandeld die liters olie moesten bijvullen per 1000 km.
Als je als klant je onderhoud niet bij de dealer hebt laten doen, heb je vaak een paar tientjes per beurt bespaard, tot dat je om coulance komt vragen. Dan geven de grote merken niet thuis.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Ford problemen



Bericht door @3 »

Coulance is geen recht maar een gunst.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ford problemen



Bericht door de Jonckheer »

janmetdoka schreef:Een gewetensvraag: Als we in dit topic overal waar "Ford" staat, een willekeurige camperbouwer of handel in kampeerspullen invullen, mag het dan nog blijven staan?
Daar ben ik het mee eens, een negatief oordeel over een bedrijf mag niet, behalve als het een autofabriek (ook een bedrijf) is, dan is kennelijk alles geoorloofd.
Hymer572
Berichten: 761
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 20:59
Locatie: Apeldoorn

Re: Ford problemen



Bericht door Hymer572 »

mijn ford is in augustus 2018 11 jaar ,dus valt nog net binnen de regeling.
mits ik de voorgeschreven verstuiver check met beurt laat doen bij Ford ,ondanks het feit dat er nieuwe verstuivers in zitten geplaatst door Carrec Soesterberg .
Jammer dat Ford dat niet genoeg vindt maar tis niet anders .
Als ik nu alles bij ford laat checken hoelang blijft die service dan van kracht ?
of is het gewoon pech na 10 jaar en 364 dagen en is alles weer voor eigen rekening ?
kom daar niet goed uit of lees ik het niet goed .

wie weet daar wat van te zeggen ?
Groet,

John uut Apeldoorn.
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Ford problemen



Bericht door pietb »

drie jaar terug versnellingsbak total los was de camper was de ford 8 jaar 60000 km het hoort niet ,maar gewoon maar laten maken , verder helemaal geen klagen over ons 2 fordjes 2.4 lmc focus 1.6 en 2014 als garantie en coulanse eeuwig zouden duren zouden wij geen camper kunnen kopen want dan waren ze niet te betalen, dubbele shit voor wie het over komt want door al het gezeik gaat je vekoop - inruil prijs ook nog eens naar beneden . groetjes

lmc 638a dubbellucht uit de lemmer
Toedeledoki

Re: Ford problemen



Bericht door Toedeledoki »

Er zijn inderdaad Ducato-achtigen die wel eens last hebben van loslatende lak. Het ziet er armetierig uit. Maar de auto rijdt er niet minder om en er vallen geen vakanties door in het water. Lakproblemen komen helaas bij meerdere merken voor. Ik zou 10 keer liever een bus hebben die gedeeltelijk moet worden overgespoten dan eentje waar de motor zo maar van in de soep kan lopen.
Defecte motor is einde vakantie. Stuk lak eraf is thuis eens rustig een goedkope spuiter zoeken....
Dus die vergelijking gaat totaal mank!
De versnellingsbakproblemen zijn bij de Fiats na 2002-2003 niet meer actueel. Als de achteruit naast de 1 zit heb je geen problemen meer met de 5e versnelling.
Alleen de 3 liter heeft nog last van defecte lagers bij kilometerstanden rond de 200.000. Dit openbaart zich eerst met een beetje bijgeluid. Daarna wordt het lawaai... Ik heb er nog 20.000 mee kunnen rijden. Uiteindelijk alle lagers laten vervangen bij een revisiebedrijf/gargage. Zonder koppeling kost dit een 1000 Euro. Met koppeling en vliegwiel (het spul ligt toch open) een 1500-1600 Euro. Uiteindelijk nog niet te vergelijken met een in de soep gelopen 2.2 motor wat mij betreft.
Het internet is juist bedoeld om argeloze aspirant kopers te waarschuwen voor dit soort gevallen. Dan kunnen ze zelf de afweging maken of ze al dan niet een Ford willen kopen met deze motor erin.
Plaats reactie