Ford problemen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Klaashbos
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 10:56

Re: Ford problemen



Bericht door Klaashbos »

2 week geleden al bericht over gehad, via de NKC
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Ford problemen



Bericht door iSonic »

Ja... Kan oplopen tot 70%.... Kan dus ook 5% zijn... En bij een door Ford erkend bedrijf.... Onduidelijk wat je nou precies krijgt.
isoplus
Berichten: 6394
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Ford problemen



Bericht door isoplus »

Hoofdpijn en een slecht humeur!
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Ford problemen



Bericht door macfocus »

staal571 schreef:Ik heb geen Camper met de Ford motor en zal er ook nooit een kopen na dit gevalletje, maar volg het al een tijdje , waarom gaan we/jullie niet massaal een soort van "Hetze" tegen Ford starten en ze overal waar maar mogelijk in diskrediet te brengen en negatief berichten, er zijn toch ook internationaal genoeg forum etc te vinden waar het e.e.a geschreven kan worden.
Dat zullen ze zeker niet leuk vinden.

Mij is altijd geleerd en goed bevallen meteen grof in de aanval te gaan, en niet met ""pappen en nathouden" en overleg proberen de boel te regelen hetgeen de NKC doet

Kunnen we gewoon eens stoppen met dit soort onzin?

Hetze starten, diskrediet, negatief, direct grof in de aanval....


a. Je bent zoals je zelf al zegt geen belanghebbende
b. Als iedereen eens een beetje normaler met mekaar om zou gaan zou de wereld er een stuk leuker uitzien. (En ja, dat geld dan dus ook voor Ford)

@ Moderators; ik zie hier een schone taak voor jullie.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Ford problemen



Bericht door willemzon »

Helemaal mee eens.
Nkc is de enige aanhouder in dit verhaal, die het e.e.a. voor elkaar heeft gekregen. Natuurlijk kan het altijd beter, maar het kan ook veel slechter. Terwijl ik al heel wat azijnpissers over dit onderwerp heb zien langs komen, maar die zelf wel lekker aan de zijlijn blijven staan.


Zo dat lucht even lekker op
Groeten willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31984
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ford problemen



Bericht door Bob Diesel »

Geniet er van :roll: :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80416
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ford problemen



Bericht door Dafluc »

macfocus schreef: @ Moderators; ik zie hier een schone taak voor jullie.
Voor wat betreft het iedereen normaal met elkaar om laten gaan bedoel je? Denk dat je ons dan overschat.
Een oproep tot harde actie kun je het mee eens zijn of niet. Je kunt erop reageren. Dat heb je gedaan.
Inmiddels is er ook van Ford een reactie op dit verhaal. Mag je ook weer wat van vinden.
En dat mag je, zolang het binnen onze regels blijft, hier allemaal melden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford problemen



Bericht door Ruud-572 »

willem en diana schreef:Nkc is de enige aanhouder in dit verhaal, die het e.e.a. voor elkaar heeft gekregen.
Wat er bereikt is (en dat is niet veel!), komt hoofdzakelijk door de media aandacht in de twee uitzendingen van Kassa. Nkc heeft niet naar z’n achterban geluisterd, die unaniem kozen voor afwijzen van het gepresenteerde voorstel en meer zagen in een media offensief.

Maar het is nu allemaal geschiedenis. De tijd staat niet stil, en dat is precies wat Ford in de kaart speelt en gespeeld heeft. Wij nemen allemaal noodgedwongen ons verlies, Ford komt ongeschonden uit de strijd...
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Ford problemen



Bericht door Navigator »

Als er echt iemand niet helemaal ongeschonden uit de strijd komt is het Ford. In camperland is de naam Ford nu een begrip en niet helemaal positief zeg maar.

Een aantal camperbouwers bouwt niet, of bijna niet meer op Ford-chassis. Daarnaast is de tweedehandsmarkt ingestort maar daar merkt Ford niets van.

Al met al gaat Ford het zeker merken in het chassissegment. Ik las dat camperchassis voor Ford in Europa nog geen 0,1% van hun omzet uitmaakt. De omzet van Ford bedroeg in 2016 wereldwijd ruim 151 miljard dollar. Er ligt bij Ford inderdaad niemand wakker van.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 965
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Ford problemen



Bericht door Metor »

Er ligt bij Ford inderdaad niemand wakker van
Een goed bedrijf gooit zijn naam niet te grabbel, zelfs niet in een kleine niche markt. Ontwerpfouten erkennen is geen schande, fouten kunnen er altijd insluipen. Een serieus bedrijf zou dit meteen rechtzetten voor dit escaleert. Voor een bedrijf met zoveel omzet zou volledige klantentevredenheid als hoogste waarde moeten staan. Ford heeft dit duidelijk niet, ze rekenen als "bean counters" op de harde centen. Een goede naam is echter oneindig veel meer waard.
In camperland is de naam Ford nu een begrip en niet helemaal positief zeg maar.
Zeker en voor mij en veel andere ge-informeerden ook een redenen om geen Ford te willen, dus ook geen personenauto hoe goed deze misschien ook zijn. Een product van een bedrijf dat zo met zijn klanten omgaat is voor mij geen optie.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Ford problemen



Bericht door LMC591A28JTD »

Navigator schreef: Een aantal camperbouwers bouwt niet, of bijna niet meer op Ford-chassis. Daarnaast is de tweedehandsmarkt ingestort maar daar merkt Ford niets van.............
..
..............

Ford komt nu toch met een regeling, zelfs voor een bijna 11 jaar oude camper?

Ik zeg het maar weer een keer, er is op dit forum heel veel geschreven en meegedaan aan het afbreken van de naam Ford, maar Ruud, die al jaren lang bang was dat het hem ging gebeuren, was de laatste die het gebeurde. Ik heb daarna (volgens mij nu een jaar geleden), geen enkel ander nieuw geval meer gelezen.

En wat bleek toen:

Ruud liet zijn camper taxeren en Ruud's camper bleek bij taxatie gewoon zijn waarde behouden te hebben, Ford motor of niet.

En die tweedehands markt, die ingestort zou zijn voor campers met een Fordmotor, gewoon onzin:
Tweedehandsjes met Fords tussen 2006 en 2010 kosten gewoon evenveel al campers van andere merken.

De storm is dus overgewaaid en Ford doet te laat toch nog iets. Het enige wat je moet doen, is je camper een motorbeurt geven (niet eens een volledige beurt). De verstuivercheck is niet eens verplicht, zoals ik lees.

Dus eind goed ....
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ford problemen



Bericht door Kroppie »

niks eind goed al goed, hoeveel mensen hebben 70% gehad en hoeveel 5, en hoeveel niets.

ford gewoon vergeten dat het bestaat.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ford problemen



Bericht door de Jonckheer »

Ik lees hier over Fiatjes waar na verloop van tijd de verf afbladdert, dat schijnt men normaal te vinden, wat het niet is en Fiat geeft niet thuis want de garantie is verlopen. Versnellingsbakken zullen we het maar niet over hebben. Maar let wel, een bus overspuiten kost ook al snel een paar duizendjes, te vergelijken of duurder dan het preventief vervangen van een 4 tal zuigers in een Ford 2.2 blok.
Niemand hoor ik hier over een Fiat boycot vanwege het verf probleem, ik vraag mij dan af waarom niet want of een motor nu gedeeltelijk niet de sterkste is of de verf niet deugt, het is allebei niet goed. Maar kennelijk is Fiat in campertjesland heilig verklaard en wordt alle kritiek met de mantel der blinde liefde toegedekt.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8698
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Ford problemen



Bericht door seth_space »

Een eventuele discussie over Fiat kan dan beter in een eigen topic. Hier hoort dat in ieder geval niet thuis.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie