Ford problemen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Ford problemen



Bericht door staal571 »

Ik heb geen Camper met de Ford motor en zal er ook nooit een kopen na dit gevalletje, maar volg het al een tijdje , waarom gaan we/jullie niet massaal een soort van "Hetze" tegen Ford starten en ze overal waar maar mogelijk in diskrediet te brengen en negatief berichten, er zijn toch ook internationaal genoeg forum etc te vinden waar het e.e.a geschreven kan worden.
Dat zullen ze zeker niet leuk vinden.

Mij is altijd geleerd en goed bevallen meteen grof in de aanval te gaan, en niet met ""pappen en nathouden" en overleg proberen de boel te regelen hetgeen de NKC doet
Laatst gewijzigd door staal571 op za 25 nov 2017, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Erik_Esther
Berichten: 467
Lid geworden op: do 18 aug 2016, 22:55
Locatie: ZO-Drente

Re: Ford problemen



Bericht door Erik_Esther »

Héhé, eindelijk, de oplossing! :lol3:
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Ford problemen



Bericht door pepon »

"Willen we naar de Dam? Dan gáán we naar de Dam!"
(Herman Bode FNV 1980).

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Ford problemen



Bericht door seth_space »

Willen we meer Fords of minder fords..
Dan regelen we dat.

Ja dat gaat lukken dat zie je meteen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Ford problemen



Bericht door WdePundert »

Ik Wilder geen.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Ford problemen



Bericht door Hermes »

Je raakt Ford wel met negatieve reclame maar erger is de huidige eigenaars die zullen er nog minder blij met zijn. Deze kunnen hun camper moeilijker kwijt. Tevens krijgen ze nog het gevoel als ze een lange reis gaan maken of ze onderweg met pech komen te staan.
Dat is een minder leuk gevoel. Er zijn geen winnaars !!
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Ford problemen



Bericht door Navigator »

Ford lijkt te gokken op de lange adem....... Dan stopt de ellende vanzelf. Dat is maar de vraag. De schade die aangericht is m.b.t. het merk 'Ford' (v.w.b. campers) lijkt inmiddels behoorlijk. Als camperaar hoef je niet meer voor een Ford te kiezen: er zijn inmiddels behoorlijk wat bouwers afgehaakt en deze bouwen nu standaard op PSA- of vergelijkbare telgen.

Al met al inderdaad geen winnaars. Maar het PR-beleid van Ford in dit geval is bedroevend. Respect voor alle gedupeerden en de NKC hoe dit is aangevlogen.
Forum verlaten.
hsmeets
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 16:23

Re: Ford problemen



Bericht door hsmeets »

Hermes schreef:Je raakt Ford wel met negatieve reclame maar erger is de huidige eigenaars die zullen er nog minder blij met zijn. Deze kunnen hun camper moeilijker kwijt. Tevens krijgen ze nog het gevoel als ze een lange reis gaan maken of ze onderweg met pech komen te staan.
Dat is een minder leuk gevoel. Er zijn geen winnaars !!
maar dat kwaad is allang geschied...ik was aan het kijken naar een opvolger en eerlijk gezegd alle fords streep ik af
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Ford problemen



Bericht door 't Busje »

Ik zag afgelopen september en oktober in Frankrijk en Spanje nogal wat nieuwe Chaussons op basis van Ford. Daar heeft men kennelijk nog wel vertrouwen in Ford.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Ford problemen



Bericht door gjvonk »

pepon schreef:"Willen we naar de Dam? Dan gáán we naar de Dam!"
(Herman Bode FNV 1980).

Groet, Ron.
En dat blèrde hij twee keer achter elkaar...nou dat heeft wat teweeg gebracht en opgeleverdAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Ford problemen



Bericht door gjvonk »

't Busje schreef:Ik zag afgelopen september en oktober in Frankrijk en Spanje nogal wat nieuwe Chaussons op basis van Ford. Daar heeft men kennelijk nog wel vertrouwen in Ford.
Ik denk dat het een economische kwestie is: Chausson heeft kennelijk een goede overeenkomst gesloten met Ford. De consument koopt op basis van emotie: mooi design, handige snufjes, mooi interieur....

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80315
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ford problemen



Bericht door Dafluc »

Bij Chausson kon je vanaf het begin kiezen tussen de Ducato of de Transit als basis voor je camper.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Ford problemen



Bericht door gjvonk »

En voor zover ik nu snap zijn de motorproblemen van de Ford motoren gekoppeld aan 1 bepaald type die een beperkte periode in productie is geweest. Ellendig voor de eigenaren van precies die campers, maar het is dan in mijn optiek niet terecht om nog steeds alle campers op Ford basis als waardeloos te blijven bestempelen.

Bij de introductie van de Ducato, Jumper, Boxer type x250 eind 2006 begin 2007 bleken de eerste series een lekkende paravaan te hebben en het water bleef op het motorblok tussen de verstuivers staan met alle ellende van dien...de wagens zijn bij de 1e servicebeurt gemodificeerd, de Sevel fabriek heeft aanpassingen gedaan en het probleem is opgelost.

Dit blijven we toch ook niet alsmaar opnieuw herhalen en gebruiken we ook niet om alle cabines van deze fabriek als waardeloos te blijven bestempelen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ford problemen



Bericht door de Jonckheer »

Ga nou niet alle camper gebruikers als simpel bestempelen. Aan de Moezel sprak ik met een Duitser over zijn werkelijk prachtige camper op Ford chassis-cabine. Een mooiere cabine is niet denkbaar trouwens. Ik haalde het Ford probleem aan en hij haalde zijn schouders op en wist te vertellen dat die motor problemen allang zijn opgelost en dat hij uiterst tevreden was over zijn Ford. Dus mensen die op de hoogte zijn laten zich niet weerhouden om voor Ford te kiezen, tenzij er emoties, terecht of onterecht, een rol gaan spelen. Rationeel bezien kun je prima een Ford kiezen, niks mis mee.
Al helemaal raar is het als Fiat bezitters roeptoeteren hoe dan ook nooit een Ford te zullen kopen vanwege motoren met te zwakke zuigers in het verleden. Zeker alle Fiat problemen in het verleden vergeten? Wat is dat, een soort van solidariteit? :lol3:
Want ben je slim koop je er juist wél een van die serie want de prijs is ernaar. Laat er sterkere zuigers in zetten en hoppa, prima camper voor een geschikte prijs! Omgekeerd is ook waar natuurlijk. Ben je in het bezit van zo'n Ford laat er dan betere zuigers in zetten en wacht niet tot er een scheurt. Is dat aantoonbaar gebeurt zal er ook geen extreme waarde daling in zitten.
Plaats reactie