Lekkage Peugeot J5 Paravanplaat

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Lekkage Peugeot J5 Paravanplaat



Bericht door Kroppie »

zo te zien is je enige fout dat je het trottoir half blokkeerd. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Lekkage Peugeot J5 Paravanplaat



Bericht door hathi »

Sorry Johan,maar ik houd wel van die droge humor van Jos :thumbup:
Hans
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Lekkage Peugeot J5 Paravanplaat



Bericht door Atoz »

Kan je de foto hieronder op je computer opslaan en vervolgens als avatar foto gebruiken?
Heb het eventjes getest en nu is hij geschikt.
Bijlagen
image-2017-11-05 (1).jpg
image-2017-11-05 (1).jpg (3 KiB) 1138 keer bekeken
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
johan1952
Berichten: 247
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 11:31
Locatie: Noordwijk aan Zee

Re: Lekkage Peugeot J5 Paravanplaat



Bericht door johan1952 »

Beste Hans en Jos ..Ik kan wel tegen een geintje hoor.Dit is een gratis camperplaats in Portugal ,en daar kom ik al 8 jaar.De meeste campers zijn nog veel langer dan mijn camper en dan loop je over het gras veld heen.Het is ook geen trottoir maar een doodlopend pad,waar je alleen maar naar je camper toe kan.In Portugal zijn de mensen niet zo moeilijk.Je mag daar zelf met je caravan staan of een tent op het grasveld zetten.Ook BBQ is er geen probleem. :cheers:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Lekkage Peugeot J5 Paravanplaat



Bericht door Kroppie »

:cheers:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
johan1952
Berichten: 247
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 11:31
Locatie: Noordwijk aan Zee

Re: Lekkage Peugeot J5 Paravanplaat



Bericht door johan1952 »

On4bgc schreef:Kan je de foto hieronder op je computer opslaan en vervolgens als avatar foto gebruiken?
Heb het eventjes getest en nu is hij geschikt.
Geweldig het is gelukt.Hartelijk Dank
mvg Johan
Gebruikersavatar
johan1952
Berichten: 247
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 11:31
Locatie: Noordwijk aan Zee

Re: Lekkage Peugeot J5 Paravanplaat



Bericht door johan1952 »

Beste Jos Kroppie. Als bij mij de afwateringsgaatjes dicht gelast of dicht gesmeerd zijn, is dan de beste oplossing de gaatjes open boren?Dan moet de voorruit er zeker helemaal uit,of zou dat boren ook via de onderkant van de paravanplaat kunnen?Je schrijft dat jij je Peugeot J5 uit 1990 elk jaar onderhanden neemt om het door roesten te voor komen.Als je de Paravan plaat met fosforzuur insmeert en met zinkspray behandeld,haal de dan elk jaar de hele voorruit er zelf uit?En is het te doen om de voorruit er ook zelf uit te halen?
mvg Johan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Lekkage Peugeot J5 Paravanplaat



Bericht door Kroppie »

nee natuurlijk haal ik niet elk jaar de voorruit er uit alleen de plekjes die ik vind behandel ik zo , er gaat er bij mij in het voorjaar een nieuwe paravan in dan behandel ik wel de aanwezige roest die ik tegen kom zo, is trouwens wel goed te doen zo,n voorruit de en monteren.
een nieuwe paravan gaat er bij mij in en word niet gelast maar gelijmd , steviger en minder kans op roest.
de paravan is bij mij het enige waar roest zit(rond de ruitenwisserlagers), en een nieuwe heb ik al jaren liggen .
als die afvoergaatjes dichtgelast zitten kom je er nu niet meer bij , er zitten pijpjes in gelast waarop het afvoerslangetje zit van onder kom je er niet bij , en van boven zit de paravan ervoor.
maar geen paniek als de raamsponning dicht is en het rubber dicht goed af dan kan er eigenlijk geen water in je dasboard lekken , dus even goed inspecteren(rubber goed optillen rondom , en kijken op rotte plekjes), ook vanuit de motorruimte en onder het dashboard even goed kijken , naar wat je schreef over roest bij de massa aansluiting vermoed ik dat er in die omgeving meer roest te vinden is.
rond de voorruit is een beruchte roestplek bij deze types, en niet alleen aan de onderkant van het raam!!
ook haal ik af en toe de bekleding van de stijlen en de hemel los om de binnenkant van de raam/deurstijlen en daklijst in te spuiten met antiroest, hoop werk maar ik vind het heerlijk tijdverdrijf
zomers buiten beetje klooien.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
johan1952
Berichten: 247
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 11:31
Locatie: Noordwijk aan Zee

Re: Lekkage Peugeot J5 Paravanplaat



Bericht door johan1952 »

Beste Jos Kroppie.Ik ben nog even langs de lasser die mijn paravanplaat een paar jaar geleden gelast heeft geweest.Hij had de nieuwe paravanplaat bij Winparts besteld en er zaten geen afvoergaatjes en buisjes inde nieuwe paravanplaat.Helaas heeft hij ook maar gedeeltes van de paravanplaatin mijn camper vernieuwd.Hij had nog stukken van de paravanplaat liggen ,zodat ik kon zien dat er in de linker hoek geen afvoer gaatje zat.De stukken die niet door geroest waren heeft hij laten zitten.Zo heeft hij alleen een stuk van de rechterhoek vernieuwd,en van de linkerhoek heeft hij niets gedaan.Nu wil ik toch weer een hele nieuwe paravan plaat er in zetten.Mijn vraag aan jou is,Ga jij de paravanplaat bij jou Peugeot J5 in het voorjaar er zelf in plaatsen ,of laat jij dit doen bij een bedrijf ?En wat soort lijm gebruik je om de paravanplaat vast te lijmen?Als je het bij een bedrijf laat doen,mag ik dan weten bij wie?
mvg Johan
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 07 nov 2017, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Bij rechtstreeks reageren knop Nieuw Antwoord gebruiken aub.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Lekkage Peugeot J5 Paravanplaat



Bericht door hathi »

Ik heet wel geen Jos,maar Jos komt volgens mij niet zovaak bij een bedrijf ? Maarkun je niet beter,eerst kijken,waar de lekkage vandaan komt,ik krijg de INdruk dat je perse zo,n afvoerslangetje wilt,maar dat was eens ,en later nooit meer ,dus het kan ook lekvrij zonder slangetje,gewoon de Ruit op nieuw in kitten,..........al vind ik het Dom,om de Paravent niet compleet te vernieuwen,al dat gelas,daar word het niet beter van,en je kan nooit zien,of het resterende deel ,ook rot is na een bepaalde tijd
Hans
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Lekkage Peugeot J5 Paravanplaat



Bericht door Kroppie »

die gaatjes zitten niet in de reparatie paravanplaat(is meestal imitatie) die moet je er zelf inmaken , en er pijpjes inlassen, ik ga het zelf doen en lijmen met forch carrosserie lijm, haal ik bij een bevriende garage.

maar een goede raad voor je weer een nieuwe paravan gaat/laat plaatsen, kijk goed de rest van de auto na , want de paravan is dan wel een heel roestgevoelige plek maar zo zijn er bij de ducato veel meer, niet dat straks de paravan perfekt is en je op een andere plek weer kan beginnen, gezien het feit dat de plek waar de massaverbinding zat nu een gat zit, zegt veel over de minder zichtbare delen.
dus kijk ook vanuit de binnenkant de bovenste ruitrand en de vertikale raamstijlen, ja daarvoor moet je wel de voorrand van de hemelbekleding losmaken en die aan de binnenkant van de vertikale raamstijlen.
succes, ik hoop dat het er goed uitziet bij je

geef per pb je adres en ik stuur je de betreffende onderdelen tekening, staat niet zo heel veel op maar wel de pijpjes.

jos

p.s. kom elke morgen in die garage ,koffie drinken en oh,en, en af en toe als er een specifieke "jos" klus is, en indien nodig heb ik een sleutel.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
johan1952
Berichten: 247
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 11:31
Locatie: Noordwijk aan Zee

Re: Lekkage Peugeot J5 Paravanplaat



Bericht door johan1952 »

Beste Jos .Bedankt voor het opsturen van de tekeningen..Ik ga kijken zodra het een beetje droog is, en de wind wat gaat liggen.
Groeten Johan.
Gebruikersavatar
johan1952
Berichten: 247
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 11:31
Locatie: Noordwijk aan Zee

Re: Lekkage Peugeot J5 Paravanplaat



Bericht door johan1952 »

Vandaag toch maar de voorruit van mijn Peugeot J5 camper gedemonteerd.Zover ik kon zien hebben er bij mijn paravanplaat nooit afvoerpijpjes gezeten In het raam rubber zaten in totaal 3 scheuren in,en op die plekken zat wat roest plekken met door geroeste plekjes van ongeveer 8 mm in.Voor de rest viel het met de roestplekken gelukkig 100% mee.De paravanplaat heb in rondom in gesmeerd met Rustico anti roest Gel.Wat een prima spul is dat.Op de plekken waar de scheuren in het raam rubber zaten,was het metaal van de paravanplaat ook wel erg dun en vlijmscherp.Dus kan het zijn dat tijdens de montage 3 jaar geleden van de nieuwe ruit en nieuw raam rubber ,de paravan plaat door het raamrubber gesneden is? Wat is het beste om het plaatwerk op de dunne plekken van de paravan plaat wat dikker te maken. Door plamuren ,en ook de gaatjes dicht te plamuren of nieuwe stukjes plaatwerk er in lassen?Nu lees ik iets over vloeibaar staal .Iemand ervaring met vloeibaar staal? BVD en Gr Johan
Bijlagen
paravan 5.jpeg
paravan 5.jpeg (36.31 KiB) 624 keer bekeken
paravan 1.jpeg
paravan 1.jpeg (26.87 KiB) 624 keer bekeken
paravan 4.jpeg
paravan 4.jpeg (32.56 KiB) 627 keer bekeken
Timon
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 15 jun 2020, 15:59

Re: Lekkage Peugeot J5 Paravanplaat



Bericht door Timon »

@kroppie / jos,

Zou je me wat meer info kunnen sturen via PB over het verlijmen van de paravan?
En hoe zit deze nu na een paar jaar?

Mvg,

Timon
Plaats reactie