Knipperend olielampje Ducato (2013)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door DiffRental »

Het is ook tijd afhankelijk, zoveel maanden of ....... kilometers.
Waarschijnlijk wel de olieservice gereset maar niet de service beurt in de body computer gereset.
Groeten Peter
rudje
Berichten: 1
Lid geworden op: di 09 apr 2019, 14:55

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door rudje »

Hallo forumleden,
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Fiat Ducato 2014. Na ong.20000 km gaat het olielampje flikkeren. Ik heb nu zelf de olie + filter vervangen.
Mijn vraag: moet de "oil service light" gereset worden, of stopt dit na een 1000km ( zoals ik al eens gelezen heb).
En heeft er iemand ervaring met dit toestel, om indien nodig zelf te resetten : iCarsoft i950-II - FT II Fiat / Alfa Romeo

groeten,
Rudi
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4387
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door Transitje »

Bij ons ging ook het lampje branden toen we net in Frankrijk waren op weg naar Portugal, een paar dagen daarvoor was de olie ververst. Gebeld met de garage en ook het advies om gewoon door te rijden. Later bleek de sensor niet te functioneren en werd vervangen.
Evengoed rijd het toch niet echt lekker met zo'n rood lampje voor je neus.
Het probleem is wel dat als er zich dan een echt probleem aandient je niet meer wordt gewaarschuwd want het lampje brandde al.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9182
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door gjvonk »

Wat betreft het olielampje: als het knipperen gepaard gaat met een servicemelding van de boordcomputer dat de olie ververst moet worden, is waarschijnlijk vergeten om het onderhoudsinterval te resetten. De olie kan idd 1 jaar of 30.000 km blijven zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
bdemers
Berichten: 9
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 16:37
Contacteer:

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door bdemers »

Hier nog zo een met hetzelfde probleem. Fiat Ducato 2012. Op weg naar St Petersburg begon bij Bremen het lampje te knipperen en kreeg ik de melding. Olie laten verversen. Dit was vorig jaar november nog gebeurd en daarna had ik ongeveer 4000 km gereden! Het oliepeil was ok. Na wat berichten in dit forum gelezen te hebben ben ik doorgereden tot St Petersburg (ongeveer 1500 km). Ik ben daar wel naar de Fiat Ducato dealer gegaan en kreeg dezelfde verhalen te horen. Ze hebben voor een paar roebel de zaak gecontroleerd en daarna gereset. Het lampje is nu uit.
Adria Sport S 573 DF op een Fiat Ducato.
My home is where I park it!
https://demersopreis.nl
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door DiffRental »

https://www.multiecuscan.net/
Helaas werkt het resetten niet meer bij de gratis versie. (in ieder geval niet meer bij mijn euro 5)
Met een ELM kabel en de gele verloopkabel kun je zowel de olieservice in de motor ecu en de service melding in de boordcomputer resetten.
Groeten Peter
Plaats reactie