Motormanagement storing
- pepon
- Berichten: 2418
- Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
- Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
- Contacteer:
Re: Motormanagement storing
Nog geen reactie?
Ik denk dat de ideeën bij de anderen ook een beetje op zijn?
Zal hem nog even naar boven halen voor je.
Groet, Ron
Ik denk dat de ideeën bij de anderen ook een beetje op zijn?
Zal hem nog even naar boven halen voor je.
Groet, Ron
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Re: Motormanagement storing
Zoals ik hier al eerder heb beschreven kunnen stekkers verstuivers kraken met storingslampje tot gevolg. Op te lossen door stekkertjes paar keer los en vast te maken. Doe ik minstens een keer per jaar en nooit geen problemen meer.
Re: Motormanagement storing
Ja. Ga het bekijken. Maar het rare is dat het telkens alleen gebeurt bij wat langer doortrekken in toeren.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Lets Go
Re: Motormanagement storing
Nu nadat ik bij de garage was geweest en de storing weggeschreven was konden we met vakantie nu we waren net in Antwerpen en ja hoor daar ging het oranje lichtje weer aan.nou ja hoe kan dat nu? Maarja we gingen naar het zuiden van Frankrijk en daar zijn we nu ook in Carnonplace een strandvakantie prachtig weer hebben we tot nu toe.morgen zou het een regenachtige dag worden maar daarna weer goed dus...maar intussen bleef de motor het goed doen alleen weer due spanning wat er kan gebeuren.de garage gebeld en moeten weer een afspraak maken
Re: Motormanagement storing
kwam op een camping onlangs iemand tegen met dezelfde camper
die had ook deze storing al vaker en daar was het de bedrading naar de verstuivers
maar als de storing optrad bleef de lamp branden tot ze de draad wat anders legden en de breuk even contact maakte
de monteur vertelde dat die storing daar vaker vandaan kwam
bij mij lijkt het meer op de samenstelling van het mengsel
omdat het altijd bij een bepaald rijpatroon optreedt en dan maar heel even en dan is de lamp weer uit
altijd bij langdurig geleidelijk aan doortrekken en als ik dan boven de 3000 - 3500 toeren kom gebeurt het
omdat het zo weinig voor is gekomen de laatste tijd laat ik het in het voorjaar met de beurt weer eens bekijken
maar ik ga er geen hetze van maken
heb er nu al 10.000 mee gereden zo
die had ook deze storing al vaker en daar was het de bedrading naar de verstuivers
maar als de storing optrad bleef de lamp branden tot ze de draad wat anders legden en de breuk even contact maakte
de monteur vertelde dat die storing daar vaker vandaan kwam
bij mij lijkt het meer op de samenstelling van het mengsel
omdat het altijd bij een bepaald rijpatroon optreedt en dan maar heel even en dan is de lamp weer uit
altijd bij langdurig geleidelijk aan doortrekken en als ik dan boven de 3000 - 3500 toeren kom gebeurt het
omdat het zo weinig voor is gekomen de laatste tijd laat ik het in het voorjaar met de beurt weer eens bekijken
maar ik ga er geen hetze van maken
heb er nu al 10.000 mee gereden zo
Lets Go
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Motormanagement storing
Als het gebeurt bij een oplopend toerental (3000-3500RPM), gebeurt het dan ook bij vollast (volgas);
1) voor,
2) tijdens of
3) na,
opschakelen?
Vraag bij uitlezen om een volledige kopie van het logboek!
1) voor,
2) tijdens of
3) na,
opschakelen?
Vraag bij uitlezen om een volledige kopie van het logboek!
Paul.
Re: Motormanagement storing
Ik rij dan in de 4 of 5 .
Meestal net voor het opschakelen of in 5 wanneer ik goed door wil trekken voor inhalen op de snelweg.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Meestal net voor het opschakelen of in 5 wanneer ik goed door wil trekken voor inhalen op de snelweg.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Lets Go
Re: Motormanagement storing
iets met te hoge of te lage turbodruk.?
jos
jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op di 07 nov 2017, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Motormanagement storing
zou kunnen
maar de computer geeft EGR aan, en die is al afgeblind
geen melding over turbo of zo , maar zal het ook aan de garage voorleggen
ik ga ook laten kijken naar scheurtjes in slangen etc
maar de computer geeft EGR aan, en die is al afgeblind
geen melding over turbo of zo , maar zal het ook aan de garage voorleggen
ik ga ook laten kijken naar scheurtjes in slangen etc
Lets Go
Re: Motormanagement storing
zoals hierboven al een aantal keren aangegeven lijkt dit fel op slecht contact in de bekabeling, heb ik zelf vroeger bij onze duc 2.8 jtd ook voorgehad.
om dit te testen motor starten , kap open iemand aan het stuur die het lampje in de gaten houdt en en vervolgens de kabelboom van de magneetventieltjes heen en weer bewegen zonder natuurlijk geweld te gebruiken. Ik heb dit voorgehad in de buurt van clermont ferrand vlak voor ik de a 75 ging oprijden.
Bij mij was het de ventiel van de 4 de cilinder, dit klemmetje wat bijgeknepen en ingespoten met contactspray, kabelboom wat meer ruimte gegeven en de wagen heeft deze fout nooit meer vertoond. In de garage werden er in de tijd ander klemmetjes op gezet hoorde ik later.
om dit te testen motor starten , kap open iemand aan het stuur die het lampje in de gaten houdt en en vervolgens de kabelboom van de magneetventieltjes heen en weer bewegen zonder natuurlijk geweld te gebruiken. Ik heb dit voorgehad in de buurt van clermont ferrand vlak voor ik de a 75 ging oprijden.
Bij mij was het de ventiel van de 4 de cilinder, dit klemmetje wat bijgeknepen en ingespoten met contactspray, kabelboom wat meer ruimte gegeven en de wagen heeft deze fout nooit meer vertoond. In de garage werden er in de tijd ander klemmetjes op gezet hoorde ik later.
Greetz Peter en Marleen
Re: Motormanagement storing
Bedankt. Ga het zeker testen.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Lets Go
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Motormanagement storing
Aansluitend op de reactie van Peter en Marleen, hierboven:
Iedere motor kantelt iets tussen vol-en nullast (zoals tijdens het schakelen).
Dat kantelen wordt erger naarmate de motorophangrubbers, slechter worden.
Als je dit inderdaad hét moment is dat ook die melding op je dashbord verschijnt, moet je die melding ook kunnen oproepen als je de bedrading aan de motor beweegt, gedurende het stationair draaien ervan (pas op je; handen, mouwen etc!!).
Lukt het niet, plaats hier dan eens de volledige kopie van het logboek uit je ECU.
Wellicht is daarmee te traceren, in welk deel van de bedrading je specifiek moet zoeken.
Uit ervaring weet ik dat klachten vaak worden veroorzaakt door slechte elektrische verbindingen.Ik rij dan in de 4 of 5 .
Meestal net voor het opschakelen of in 5 wanneer ik goed door wil trekken voor inhalen op de snelweg.
Iedere motor kantelt iets tussen vol-en nullast (zoals tijdens het schakelen).
Dat kantelen wordt erger naarmate de motorophangrubbers, slechter worden.
Als je dit inderdaad hét moment is dat ook die melding op je dashbord verschijnt, moet je die melding ook kunnen oproepen als je de bedrading aan de motor beweegt, gedurende het stationair draaien ervan (pas op je; handen, mouwen etc!!).
Lukt het niet, plaats hier dan eens de volledige kopie van het logboek uit je ECU.
Wellicht is daarmee te traceren, in welk deel van de bedrading je specifiek moet zoeken.
Paul.
Re: Motormanagement storing
Is dat niet hetzelfde als de storing uitlezen op de computer?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Lets Go