Problemen met Ford motor 2.2TDCi

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door metatoon »

gjvonk schreef:
di 28 mei 2019, 21:15
Klopt Ruud, maar weer een 2,2 tdci Ford motor, weer geen 2,2 Hdi Citroën/Peugeot exemplaar die door sommigen hardnekkig over dezelfde kam geschoren wordt.

@Pierre: heb je al duidelijk wat Bovag zegt inzake de garantie claim?
Dan heb ik een vraagje hierover.
Is er dan een daadwerkelijk verschil tussen de 2.2 tdci van Ford en 2.2 Hdi Peugeot/citroen ?
Je benoemt een hardnekkig over een kam scheren ,vandaar nu mijn vraag aan de Hr. Vonk.
Heel graag zie Ik een terugkoppeling in deze terug.
B.v.d.
M.vr.gr. Toon
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Bas vd laar »

Vanaf 2006 is de beruchte Ford Puma motor geleverd in de Transit, Boxer, Jumper en Ducato.
Wat zou er dan anders moeten zijn aan een Puma motor die in een Citroen of Peugeot ligt? Heeft PSA iets aan de Ford motor gewijzigd dan?

Ik heb het niet over de oude 2.2 HDI motoren, die waren gewoon van PSA, we hebben het hier over de motoren vanaf 2006 en dat zijn toch echt Puma motoren van Ford.
Als je wel deze motoren bedoelt dan zaai je verwarring want dit type PSA motor is nooit gebruikt in de modellen vanaf 2006 en daar hebben we het hier dus over.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door durisotti »

Er is een oude 2.2 HDI die is goed en deze is van peugeot zelf, de nieuwe 2.2, vanaf 2006 is inderdaad de beruchte Ford motor, de grootste fout die PSA ooit heeft gemaakt..
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door gjvonk »

Laten we die discussie voor het andere topic, daar heb ik het verschil al een uitvoerig uitgelegd heer Durisotti. Hier gaat het over de garantie. Interessanter is het wie welke ervaring heeft met (Bovag) garantie en welke tips er voor de TS zijn. Ik heb ervaring met een 'eigen garantie' van de verkoper van mijn huidige camper: de douche roldeur ging stuk, ik mocht mooi opdraaien voor de aanschaf. Het er in hangen deed hij bij G....gratie gratis (30 minuten werk).

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door AadenAnke »

Bovag garantie (maar ook andere) werken met vervangen onderdelen geheel of gedeeltelijk wel of niet vergoeden en een vergoeding van arbeidsloon. Vaak is hun reparatie zo duur dat je eigen bijdrage bijna net zo hoog is als de reparatie bij een budget bedrijf laten doen. Natuurlijk zijn er ook bedrijven die zeggen had niet kapot mogen gaan dus vervangen we. Een optie die vele kopers niet weten is dat de verkoper bij een garantie claim kan besluiten de koop ongedaan te maken met een vermindering van de aankoop prijs voor tijd en kilometers.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Bas vd laar »

Ik heb altijd voor een Bovag bedrijf gewerkt.
Camper wordt volledig hersteld in dit geval, zonder dat het je een cent kost!

Laat je niet bang maken TS, nergens voor nodig!
pierre27
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 20:11
Locatie: Oudenbosch

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door pierre27 »

Update.
vanmiddag naar onze camperverkoper geweest om te horen of zij reeds toestemming hadden gegeven voor het plaatsen van een nieuwe Ford motor in onze nieuwe gekochte camper.
En jawel dit was afgelopen dinsdag al aan de Ford-garage doorgegeven.
Dus wij op weg naar deze garage en wij zagen het al, onze Chausson Flash 02, stond niet meer buiten, maar stond nu hoog en droog boven op de brug met een leeg motor compartiment, …. het leek nu net een kip, waar je de ingewanden had uitgehaald …., de aandrijassen hingen er wat bij, ik zag draden en leidingen.
De zielige oude kale euro 4 motor stond ervoor op een pallet, waarvan de eerste cylinder totaal geen compressie meer had, of dit een gat in de zuiger was of een losgeslagen pistonpen, dat wist de garage niet, hij ging lina recta naar Ford nederland en daar werd pas de kop verwijderd.
Maar .......
de nieuwe complete motor met turbo, dynamo, aandrijfriem, etc. stond ernaast, waren ze aan het uitpakken uit de krat en hij glom en pronkte, dat het een lust was, ….. hij zag eruit als een juweel.
Wij mochten de garage in en kregen uitleg, wat ik niet verwacht had, in verband met de garage verzekering, maar met deze motor zou ik geen last meer krijgen volgens de chef monteur en op mijn vraag of inrijden nog noodzakelijk was, kreeg ik als antwoord, eerste 1500 kilometer rustig aan, hoge toerentallen vermijden en daarna langzaam opvoeren en je verstand gebruiken, dus daar gaan wij maar vanuit.
Ik mag van geluk spreken, onze zeven weekse vakantie met de nieuwe camper is helemaal zonder problemen verlopen, pas op de allerlaatste dag en zelfs in Nederland krijg ik motorpech en in verband met de garantie ook nog een nieuwe motor.
Het had ook pas na 1 september, einde garantie, kunnen gebeuren, ...misschien dat het geholpen heeft, dat wij tijdens onze vakantie Santiago de Compostella a Coruna en de Picos de Europa in Spanje hebben bezocht, evenals Lourdes in Frankrijk, ...wie weet.
Groetjes,
Pierre
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door appellover »

Nou Pierre ,gefeliciteerd,met zo veel geluk bij een ongeluk zou ik morgen krasloten gaan kopen ,kan niet missen.
Begrijp er uit dat de Bovag garantie dit regelt.




Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Bas vd laar »

Fijn dat hij bijna klaar is! Dit is inderdaad Bovag garantie, wat ik al zei.
Je gaat bij deze motor wel wat hogere toeren aanhouden he? Niet kijken naar die schakelindicator.
Jij vond dat je hem al "doortrok" als je overschakelde bij 2000 toeren, maar dat is toch echt te weinig.

Veel succes met de nieuwe motor!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Kroppie »

2000 omw/min dat is toch geen doortrekken, dat is net boven stationair, dat ouwe peugeot lor van mij gaat tot 3200-3300 en die heeft er al probleemloos 320.000kmtjes op zitten.

stap maar eens op een fiets bij snel trappen in een lage versnelling dus snel pedalen op en neer gaat makkelijker dan heel langzaam trappen in een hoge versnelling tegen helling op of wind tegen, dan zet je duidelijk meer druk op de pedalen

teveel toeren is niet goed maar richting maximaal geen probleem.(ten minste niet bij mijn oude peugeot), nu ben ik wel wat gewend met mijn vroegere fiat abarth 1000 welke 9.000 toeren mocht draaien, en 50cc racertjes met meer dan 18.000.
maar iets te weing is slechter dan iets onder max

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door seth_space »

Keurig geregeld en ik hoop dat de onzin bijdragers over de garantie nu ook inzien dat zaken keurig geregeld kunnen worden conform garantie.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door gjvonk »

Zeker heel netjes geregeld! Complimenten voor het bedrijf waar je de camper kocht en voor de Bovag!

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door hathi »

Klopt inderdaad,maar hoeveel kapot gelopen Ford motoren zullen er zo ( met Bovag garantie)gekocht zijn ?,ik denk niet zo veel ,en dan heb je ook weing rechten
Hans
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door iSonic »

Bas vd laar schreef:
vr 07 jun 2019, 19:26
Fijn dat hij bijna klaar is! Dit is inderdaad Bovag garantie, wat ik al zei.
Je gaat bij deze motor wel wat hogere toeren aanhouden he? Niet kijken naar die schakelindicator.
Jij vond dat je hem al "doortrok" als je overschakelde bij 2000 toeren, maar dat is toch echt te weinig.

Veel succes met de nieuwe motor!
En wie zegt dat 'doortrekken' beter is? Dat is weer een uitspraak die werkelijk nergens op gebaseerd is.
Plaats reactie