Problemen met Ford motor 2.2TDCi

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Meine »

seth_space schreef: Die 10% ( zie ik overigens nergens vermeld in je stuk) zal een dealer best overhebben voor een vaste klant.
Er zijn drie mogelijkheden, moet ik het weer opzoeken, geloof je me of kijk je zelf even op het Duitse web? Ik denk dat het een van de laatste twee moet worden.
seth_space schreef: Dan toch liever een belangengroep die opkomt voor alle eigenaren en een algemene regel uit het vuur sleept. Tenminste als ze dat lukt. hebben ze inmiddels ook de ervaringen uit De die ze mee kunnen nemen in het overleg.
Een onvoorwaardelijk vertrouwen in de NKC zie ik, ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door seth_space »

Meine schreef: Een onvoorwaardelijk vertrouwen in de NKC zie ik, ik ben benieuwd.
Geen idee hoe ja daar op komt. Wel valt op het omgekeerde: een onvoorwaardelijk wantrouwen, en dat lijken ze niet te verdienen. Ze doen hun best.
Dus voordat er kritiek komt wachten we gewoon af en duimen voor de "slachtoffers van Ford".
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door pepon »

Voor de geïnteresseerden:
https://www.nkc.nl/nieuws/2017/mei/gedu ... stel-ford/

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door hathi »

Ik Wil dat vertrouwen,niet ontnemen,maar er word nu al gesproken,over uitkeren,volgens het verzekeringprincipe,d.w.z. Afschrijving (v/d tegemoetkoming) naar gelang leeftijd,dus veel zal er niet overblijven?
Hans
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door seth_space »

Ford wil bezitters van een probleemcamper een jaar gratis garantie bieden op basis van een verzekeringsproduct. De voorwaarde is dat de camper een soort nulmeting heeft gehad bij Ford, waarbij ook de verstuivers bij een gecertificeerd bedrijf zijn getest. Voorwaarde is ook dat de camper niet ouder is dan tien jaar. Kosten van de nulmeting en de test zijn voor rekening van de klant. Als de verstuivers niet in orde blijken, wil Ford in overweging nemen om klanten tegemoet te komen.
Tweede onderdeel van de regeling is dat Ford bij twee of drie gevallen van een opgeblazen motor de eigenaren volledig schadeloos wil stellen en in twaalf gevallen gedupeerden tegemoet wil komen in de kosten van de test en de nulmeting. Belangrijkste gat in de regeling is dat Ford na vele weken puzzelen de garantie nog altijd niet rond heeft. De belofte was dat Ford dit in april rond zou hebben, voor de start van het camperseizoen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door pepon »

Dat hebben we ook allemaal kunnen lezen.

Wat is nu de meerwaarde van dit citaat?


Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Rolling Rodie »

Net een email van de NKC gehad:

Beste camperliefhebbers,

Afgelopen maandag 29 mei jl. hebben wij met u de stand van zaken in het ‘dossier Ford’ besproken.

Aandacht is gegeven aan alle aspecten in dit dossier. Conclusie moet ook zijn dat het een complex dossier is waarin veel variatie zit en één makkelijke oplossing niet voorhanden ligt. We hebben ruim aandacht geschonken aan uw technische vragen en opmerkingen, onze jurist heeft de angels en valkuilen van de juridische (on)mogelijkheden met u doorgenomen en er is gesproken over de rol van de media om met Ford ‘iets in beweging’ te zetten.

Jammer dat Ford haar verhaal en insteek niet ter plekke wilde toelichten. Ik wil ook hier herhalen dat ik in gesprek met de mensen van Ford Nederland grote betrokkenheid heb ervaren in het zoeken naar openingen in uw richting. Openingen waartoe in een multinationale onderneming weinig ruimte is, maar waar onze gesprekspartners wel energie en veel tijd in hebben gestoken. Ook hier is van toepassing: zo simpel is het niet en één oplossing ligt, ook voor hen, niet voor het oprapen.

Blij ben ik met uw oproep om in gesprek te blijven met Ford. Dat is de boodschap die u de NKC heeft meegegeven. Naar aanleiding van het overleg hebben wij direct een schrijven naar Ford doen uitgaan om uw geluid met hen te delen. Uw kritische opmerkingen ten aanzien van het ‘concept voorstel’ willen we graag met hen bespreken. Ford beoogt vertrouwensherstel met haar voorstel en de NKC heeft uw geluid bij hen neergelegd ter bespreking onder de noemer: als Ford vertrouwensherstel wil bereiken, lijkt het zinvol een aantal aspecten van het voorstel nader te bezien.

Op de agenda van dat aangevraagde overleg staan als belangrijkste elementen:
- Ford uit woorden van compassie, begrip, empathie en onderstreep dat met een financieel gebaar naar deze groep; Ford investeer in de nulmeting; neem (een deel) van die kosten voor uw rekening in plaats van alles bij de gedupeerde consument te leggen
- Ford verleng de termijn van 10 jaar leeftijd camper en van 3 maanden verstuivercheck genoemd in het voorstel (zie bijlage presentatie)
- Ford kom gedupeerden tegemoet in de kosten van de verstuivercheck, bij Terlouw of Banis, indien zij recent aantoonbaar door een Ford dealer naar een ander bedrijf zijn gestuurd voor de verstuivercheck
- Ford vul de vele losse eindjes van het concept voorstel nu eens zwart op wit in; er is nog veel te veel onduidelijk
- Ford neem de communicatie serieus in dit dossier; tot op de dag van vandaag weten veel van uw dealers nog steeds van niets en sturen
camperaars/consumenten in de foute richting.

Wij hopen dat Ford dat gesprek met ons wil aangaan en uw geluid wil horen. Ik hoop ook dat men inziet dat verbetering van het voorstel bijdraagt aan het door Ford zelf gestelde doel: vertrouwensherstel …… en dat u weer positief over het merk gaat spreken.

Samenvattend wil Ford u een verzekering/garantie aanbieden waarmee u gerust mee op weg kunt. In het onverhoopte geval dat de motor (in een ver vreemd land) stil valt ontzorgt Ford u en neemt de kosten van reparatie aan aandrijflijn en evt. vervanging van de motor (indicatie € 7500,-) voor haar rekening.

Het is niet vreemd dat Ford voor die verzekering/garantie aan de voorkant wel wil weten hoe de stand van de motor/verstuivers is. Ze wil weten wat ze verzekert. Vandaar de motor- en verstuivercheck. Ik breng in herinnering dat het een wagenpark betreft van gemiddeld 6 tot 8 jaar oud.

Ford vraagt (zie bijlage presentatie, scenario’s) daartoe van u een investering aan de voorkant van (beste geval) € 340,- en in het slechtste geval van ongeveer € 2000,-. Binnen die bandbreedte zit de variatie in investering door gedupeerden in het huidige voorstel.

Met deze agenda hopen we snel weer het gesprek met Ford op te pakken. Garanties, simpele oplossing of ‘bakken met geld’ liggen niet voor het oprapen. U heeft maandag jl. een genuanceerd verhaal van vele kanten gehoord.

Ik houd u op de hoogte van de reactie van Ford op hetgeen ik bij u gehoord heb.

Voor uw informatie treft u aan in de bijlage: advies van Ford inzake brandstof/tanken en de powerpointpresentatie van afgelopen maandag. Via deze link kunt u het Actueelbericht inzien.

Dank voor uw aanwezigheid, de ontmoeting en het gesprek. Op naar een volgende ronde!

Met vriendelijke groet,
namens het team belangenbehartiging ‘dossier Ford’
Stan Stolwerk
Directeur

cid:image001.png@01D25C44.EAA662B0NKC, Europa’s grootste camperclub
033 467 70 70
http://www.nkc.nl | http://www.campercontact.com

Amersfoortsestraat 124-D | 3769 AN Soesterberg
Postbus 424 | 3760 AK Soest
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Gebruikersavatar
HansHa
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 23:01

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door HansHa »

Beste mensen, 

Mij was gevraagd om mijn ervaringen te delen in de Tros Radar uitzending op NPO 1 radio op a.s. zaterdag van 15.00 uur - 16.00 uur.
Ik had mijn ervaringen al afgegeven en had het gehele pre-interview al afgerond. Vandaag heb ik samen met de redactie het programma en de teksten doorgelopen. Hierin kwamen alle pijnpunten aan bied en het beloofde oprecht een net en eerlijk programma te worden, waarin gewoon de waarheid werd verteld, zonder enige vertekening van de waarheid.  

Helaas zit de wereld anders in elkaar en wordt de persvrijheid onder druk gezet door Ford Nederland. Ford had al aangegeven dat zij niet "life" in de uitzending wilde komen en hadden een "schriftelijke input" beloofd. 

FORD Nederland liet hierna weten NIET mee te werken aan het programma en heeft "onze" NKC onder druk gezet om de verdere onderhandelingen te staken als NKC nog medewerking zou verlenen aan dit programma. 

NKC belde mij op met deze mededeling dat zij zich terugtrokken.
Ik respecteer deze beslissing.......
De wetenschap dat de NKC al het nodige heeft bereikt en op deze manier nog de deur op een kier houdt om nog meer mogelijk te maken voor ons als gedupeerden. 

Ik kan en mag als NKC lid denk ik wel verklappen hoe het programma eruit zou zien. 

1: Mijn case in vogelvlucht: 
Ik koop eind 2015, mijn Ford Challenger Camper, sept. 2010, onderstel 2008 2.2 TDCI 140pk met 54.000 km op de teller voor 35.000,- Na 200 km de winterstalling in. April 2016 werd de software update(verstuivers) door Ford Utrecht-Woerden uitgevoerd. 20 km later "in de soep"-
Gevolg: 
- Zuiger van de 3e cilinder gescheurd. 
- Onderblok vervangen door dealer door "hagelnieuw" draaigedeelte. 
- Kop gevlakt 
- Alle pakkingen, distributieketting etc. vervangen voor nieuw 
- verstuivers getest(met rapport) door Stokking Gouda en binnen de toleranties alle 4 goedgevonden. Deze zijn teruggeplaatst... 

Kosten totaal € 5000,-, waarbij mijn Ford dealer daar bovenop de arbeidskosten voor eigen rekening heeft genomen. 

Mijn grote zorg en nijd zit hem in het feit dat wij nog steeds geen eerlijke antwoorden krijgen op de vraag als klant. Ik zou zo graag willen weten of ik die € 5000,- op een juiste wijze heb geïnvesteerd, zodat ik het vertrouwen weer kan hebben in mijn mooie camper. Een nieuw motorblok en geen antwoord op de vraag of de fouten eruit zijn gehaald. ?? 

Wat een instelling van Ford Nederland !!!!

Neem je je klanten nog wel serieus als deze massaal in de kou komen te staan door ze gewoon te negeren en net te doen of dat er niets aan de hand is.  Je voelt machteloos, misleid, on(foutief)geïnformeerd, ontwijkgedrag, non communicatie, koppelverkoop, (on)eerlijkheid, fabeltjes.

Ik stel simpelweg mijn case als voorbeeld, waarbij het totale onderblok in de soep is gelopen en ik van Ford Nederland een "hagelnieuw" onderblok kreeg met de wetenschap(internet staat er bol van) dat de zuigerconstructie onder gedimensioneerd blijkt te zijn. Vraag Ford of dit nieuwe onderblok uit 2016 wel over goede specificaties beschikt en krijg gewoon geen reactie.

OK...dat ik vooraf geen coulance op het moment van aankoop van dit nieuwe onderblok tot daaraantoe.
(Misschien wilde Ford mijn blok wel op oorzaak onderzoeken --NIET DUS).


Sterker nog....wil ik aanspraak maken op garantie mag ik zelf geen onderdelen aanbieden (bijv. gemodificeerd onderblok met versterkte zuigers en draaigedeelte).

verstuivers:
Dan het feest rond die verstuivers. DENSO certified !!!
Mijn motorblok is inmiddels niet meet van 2006 - 2010. Immers is deze NIEUW in 2016 geplaatst.

Dan gewoon even met een voorstel en bangmakerij komen dat je eerst nog eens voor 1000,- moet investeren (speciale 0 meting beurt=alle filters en olie vervangen) + verstuiver rapportage bij door Ford aangewezen specialisten (koppelverkoop zonder onderhandelings mogelijkheid kosten 600,- (Dit terwijl deze test bij anderen voor de helft kan plaatsvinden (incl. montage en plaatjes).  

Nijdig en onthutst.
Omdat Ford zegt veel te doen, maar in fijne zoekt Ford alleen een maatschappij uit.

Daarnaast een verplichte(koppelverkoop):
- 0 beurt bij FORD TRANSIT Center ad €340,-(in BTW)
- controle verstuivers bij TWEE door Ford gekozen DENSO gecertificeerde bedrijven ad € 653,-=€ 993,40(in BTW).

Dan kan het bijna niet anders dat je rekening moet houden met extra kosten ivm de vervanging van "defecte" of "niet binnen tolerantie presterende" verstuivers. Het advies zal dan al snel zijn om ALLE VIER de verstuivers "preventief" te laten vervangen met als gevolg een extra post van € 1000,-

...Al met al dus gewoon ruim € 2000,- OM NOG MAAR VOOR DIE VERZEKERING IN AANMERKING TE KOMEN !!!!

Ford beloofd coulance bij eventuele vervanging ????? :bow:

En dan nog het feit dat de verzekering voor een jaar wordt afgesloten en wat daarna....Weer een beurt van € 993,- ???

Nee, dit is te gek van woorden en geeft totaal geen blijk van enige compassie.

Eerder werd geopperd in Fora om als gedupeerden samen de middelen te genereren om een aantal in de soep gedraaide motoren te laten onderzoeken door onafhankelijke experts. Dit uiteraard het liefst met de expertise van Ford zelf. Dat lijkt mij een prima optie offfff ..........Heeft Ford toch iets te verbergen.

OK

Dan eerst nog maar een aantal verstuiver verkopen via Ford dealers en Denso specialisten en daarna toch komen met sorry...het is toch een constructie fout.

Ik begrijp het standpunt van Ford.

Onderblokken of draaigedeelten vervangen kost bakken met geld OF...Misschien is er een optie om alleen die zuigers, zuigerstangen en lagerschalen te vervangen, voordat de motor in de soep loopt. Dit draaigedeelte kun je waarschijnlijk zo onder uit het motorblok laten zakken, zonder alles te demonteren. ????

Kosten vrijwel zeker minder dan de €7500,- die het nu gemiddeld kost.

Onmacht, teleurstelling, onzekerheid en woede !!!  
Ik hoop echt dat NKC er nog meer uit kan halen.

Voorlopig geeft Ford Nederland schaamteloos ons als gebruiker de zwarte piet (oeps)

Er is niets mis met die Ford Transit 2.2 TDCI 140 PK bouwjaar 2006-10/2010:
Gewoon Premium Diesel tanken, Niet te laag in toeren, elk jaar een VIP behandeling, waarbij alle filters en super olie wordt vervangen, een verstuiver checkte (gewoon ff eruit, opsturen naar een Denso dealer en er weer in)......Leven wij echt in de 2017 ???

De NKC heeft hier inmiddels 85 meldingen van ontvangen, plus nog eens 165 meldingen van verstuivers die bij een test niet aan de specificaties bleken te voldoen.

Het ligt immers aan de gebruiker !!!!!.
Die tankt slechte diesel, geeft zijn camper geen beurt, vervangt zijn filters en olie niet op tijd en niet door de Ford garage.

Dit standpunt doet pijn bij onze doelgroep die fors meer geld heeft geïnvesteerd in de Ford Camper dan de waarde van menig rondrijden Transit busje. Je investeert veel spaarcenten in een huisje op wielen, waar je graag jaren van wilt genieten. Je kiest voor de Ford en verwacht bij deze naam en faam een kwalitatief super product, waarop je kunt vertrouwen. Ford Nederland moet zich schamen en ik weet zeker dat de founder Henri FORD zich zou omdraaien in zijn graf als hij zou kunnen zien hoe zijn vertegenwoordigers ons in de kou laten staan met deze uitlatingen en veronderstellingen.

Zoniet... Dan lijkt het mij echt het moment om toch onze tanden te laten zien in de media. Voorstel op de NKC bijeenkomst was al om massaal met de FORD campers naar Amstelveen te trekken(als deze het tenminste zonder kleerscheuren halen) :D
Nu inmiddels > 7000km verder een motor als een naaimachientje.... 

Net door de Ford Dealer(geen Transit center) de 0 beurt ad 345,- laten doen. Alle filters en olie vervangen conform eis. 
Verstuivers nog even in de wacht, in afwachting van de uitspraak van Ford Nederland. 
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Meine »

Kan iemand mij uitleggen waarom de NKC geen aansluiting probeert te vinden bij de Duitse deal die ook niet perfect is maar in ieder geval veel beter is dan de resultaten die hier behaald worden.
Uit bovenstaande blijkt maar weer eens de totale minachting van Ford naar z'n gesprekspartners en met name de NKC toe. Daar gaat niet makkelijk een goede deal uit komen.
Laatst gewijzigd door Meine op do 01 jun 2017, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door LMC591A28JTD »

Wat een verhaal, HansHa.

Ik lijk de dans met onze Ford van 05-2011 net te ontspringen, maar ik vind het ongelooflijk hoe arrogant - andere woorden heb ik er niet voor - deze multinational met zijn klanten omgaat. Imagoschade beperken is kennelijk geen doel.

Een schrale troost kan zijn dat Pon met de VAG groep in het sjoemeldieselschandaal niet veel beter met zijn klanten omgaat.

Daar is de zaak willens en wetens bedonderd en alle klanten die de door de RDW verplichte update hebben laten doen, en nu grote problemen met de EGR of het vermogen hebben, staan net zo in de kou als de Ford-camperaars. Ook zij moeten alles zelf bewijzen, worden heel verschillend behandeld en hebben dus gewoon domweg pech.

Klanten die zich in dit internettijdperk verenigen, dat lijkt het enige werkzame pressiemiddel. De pers opzoeken.

Als die tocht naar het hoofdkantoor van Ford er komt, doe ik mee, ook al lijk ik net geluk te hebben.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door de Jonckheer »

Ik hoor steeds het zuiger verhaal, gescheurde zuiger. Als een zuiger scheurt spreek je toch niet over een in de soep gelopen motor? Dan plaats je 4 nieuwe zuigers en dan gaat ie weer. En waarom een kop vlakken die niet te heet is geweest? Die is dan ook niet krom.
Maar ja, dan zal het verdienmodel niet kloppen want een heel nieuw onderblok wordt wel iets meer op verdient dan alleen een set zuigers / bussen. Eventueel gesmede van Mahle of, als die passen, van het nieuwe model die wel goed is. Let wel, als er een zuiger stuk gaat, dus geen vastloper, mankeren de krukas en de lagers niets dus waarom dan vervangen?
Misbruik maken van iemands pech, zo zal ik het dan maar noemen.
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Vertrokken4 »

Heb een keer zo'n "in elkaar gelopen 2,2 blok" eruit getrokken en uit elkaar geschroefd. Zuiger gescheurd net als bij alle anderen. Voor 890,= ex btw plus 2 dagen werk was het klusje geklaard. Die camper heeft inmiddels al weer 65.000 km gelopen, 2x zoveel als voor de schade....

Met een beetje routine zou het in 1 tot 1,5 dag moeten kunnen.

Zin en onzin van brandstofsoort in deze. Ik daag iedere bezitter uit een geluidsopname te maken van stationair draaien, vooral koud, en het verschil te beluisteren tussen een tank gewone diesel en een tank bv Vpower of hoe dat bij de verschillende merken ook mag heten. Dat verschil is zeer opmerkelijk op z'n minst. Op gewone diesel staan deze motoren te nagelen dat het een lieve lust is, alsof de lagers om je oren vliegen, na een tankje vpower is dat voor 80% verdwenen.

Bij mijn eigen LR Defender hetzelfde overigens, zowel de 2.4.als de 2.2. Of dit ook gerelateerd is aan???.......Ik kan het niet bewijzen maar het hoort een stuk prettiger aan.

Groetjes,

JP
Gebruikersavatar
HansHa
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 23:01

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door HansHa »

Wat een geruststellende gedachte moet dit zijn voor vele Ford bezitters. Een bedrag beneden de 1000.- + 2 dagen arbeidsloon voor het vervangen van de zuigers en (mogelijk drijfstangen) . Dat zou eigenlijk mijn wens zijn geweest, met de wetenschap dat de origineel geplaatste zuigers in die 2.2. TDCI onder gedimensioneerd zijn. Eén ding is zeker. Als ik vorig jaar deze oplossing had gevonden had ik zeker een gat in de lucht gesprongen. Maar helaas. Via Ford monteren zij nu eenmaal een gereviseerd of nieuw onderblok, als blijkt dat het bestaande blok(zuigerwand) schade heeft opgelopen. Daarnaast verdwijnt er nog al wat metaal in de motor bij het scheren en afbrokkelen van de zuiger (in mijn geval). Ook zijn alle pakkingen en distributieketting vervangen. De kop werd gevlakt omdat dit noodzakelijk bleek te zijn bij zo'n soort revisie. Alle draaiende delen van de kop en rubbers en pakkingen zijn vervangen, zodat je met recht een nieuw draaigedeelte hebt. En ja.....tegen Ford prijzen. Ik weet dat een LUK koppeling groep 300,- kost in de vrije handel. Bij Ford kosten deze delen ruim het dubbele :( (ook LUK)

Ik denk zeker dat je er gestrande Ford bezitters blij mee maakt. Ik heb ze afgelopen maandag ontmoet, waar simpelweg het reparatiegeld niet kon worden opgehoest waardoor de camper gewoon aan de ketting staat. Je hoort dus werkelijk bedragen van 10.000,- Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Het zou dan ook fijn zijn als er zich via dit forum revisie bedrijven melden die de reparatie tegen lagere kosten kunnen fixen. De garantie van Ford stelt immers niet veel voor en kost je alleen al 1000,- (voorstel 29 mei 2017).
martinb007
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00

Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door martinb007 »

Een flink aantal mensen gaan nu naar ford om daarna (voor die nulmeting) ergens tussen de 400 en 2000 euro te betalen. Als je al dat geld op een hoop gooit....geeft ford, als het mis gaat, een sigaar uit eigen doos en houden ze er geld aan over. Echt, wat een dramatisch doorzichtig en slecht voorstel.

Verder snap ik niet dat er nog geen campermeeting is geweest op de stoep bij ford NL. Camper neerzetten, weekje kamperen / protesteren (kamperen mag zeker weer niet, dus noem het dan protesteren) en ondertussen genieten van een leuke camperervaring.

Groet,
Martinb007
Plaats reactie