Problemen met Ford motor 2.2TDCi

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
listo
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 07 mei 2004, 8:58
Locatie: Reuver (LB)

Problemen met Ford motor 2.2TDCi



Bericht door listo »

Hallo camperaars,

Heeft iemand al een ervaring gehad met de problemen van de ford motor 2.2 tdci?
Het probleem wat al een tijd speelt en waar Ford zich alsnog van de domme houdt?
Nog ff dan is 't weer weekend en kunnen we met de camper op stap!!!!!!
Toedeledoki

Re: Problemen met ford moter 2 2.2 tdci



Bericht door Toedeledoki »

Daar staat ongeveer de helft van het forum hier vol mee... Ja dus!
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Problemen met ford moter 2 2.2 tdci



Bericht door Hermes »

Gebruikersavatar
listo
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 07 mei 2004, 8:58
Locatie: Reuver (LB)

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door listo »

Nou ik heb zo`n ford moter en ben nieuwsgierig naar de ontwikkelingen en de bereidheid van Ford om hier in tegemoet te komen mocht het mij ook treffen, vandaar de vraag.
Nog ff dan is 't weer weekend en kunnen we met de camper op stap!!!!!!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Dafluc »

Op de site van de NKC, waarvan in het bericht van Hermes een link staat, lees je de laatste ontwikkelingen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ronk
Berichten: 497
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 22:25

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Ronk »

Listo, dan ben je niet te benijden want campers met een 2.2 ford motor zijn niet meer te verkopen de mensen weten wat voor risico ze lopen door TV uitzendingen en het camperforum.
Dus ik hoop voor jullie dat ford eindelijk eens over de brug komt om de gedupeerde schadeloos te stellen met een goede vervangende Ford motor want die zijn er mijn neef heeft een Mondeo met een diesel die heeft zonder problemen meer dan 3 ton gelopen.
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door c.westerman »

Een Mondeo is natuurlijk wel iets anders als een zware camper die hard moet werken. In de Mondeo blijven die 2.2 motoren wss wel goed
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door travelscout »

Listo, dan ben je niet te benijden want campers met een 2.2 ford motor zijn niet meer te verkopen de mensen weten wat voor risico ze lopen door TV uitzendingen en het camperforum.
De kopers gelukkig wel. Tenminste zolang deze motor tenminste niet in een Ford Transit camper zit.
In een ducato/boxer/jumper zijn er geen problemen.....
Paul.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Kroppie »

dat zijn andere motoren.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Toedeledoki

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Toedeledoki »

travelscout schreef:
Listo, dan ben je niet te benijden want campers met een 2.2 ford motor zijn niet meer te verkopen de mensen weten wat voor risico ze lopen door TV uitzendingen en het camperforum.
De kopers gelukkig wel. Tenminste zolang deze motor tenminste niet in een Ford Transit camper zit.
In een ducato/boxer/jumper zijn er geen problemen.....
Niet waar, ze gaan minder vaak stuk. Ook omdat ze meestal minder vermogen leveren dan in de Fords. Fiat heeft zijn eigen 2.3 en 3.0 voor wie meer vermogen wil. En Peugeot Citroen leveren de 3.0 als je meer dan 120 pk wilt. Dat zullen ze wel niet voor niks doen.

Ook in deze bussen is er af en toe uitval van een Ford motor. En zijn er veel problemen met verstuivers en EGR kleppen.
Toedeledoki

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Toedeledoki »

Kroppie schreef:dat zijn andere motoren.

jos
Voor de 100.000e keer... Vanaf 2006 zit er in de Ducato/Jumper/Boxer 2.2 wel degelijk deze beruchte Ford motor!!!
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door hathi »

En niet te hoge verwachtingen ,is ook aangezegd,volgens mij zal er een tegemoetkoming zijn voor diegene die hem,nieuw gekocht hebben,en of een volledig ingevuld,service boekje kunnen overleggen,uit gevoerd bij een officieel Ford dealer,en de rest word Mss zoals bij de Staatsloterij,afgescheept met een paar tientjes,of niets..nu kun je wel zeggen jij kan dat niet weten,dat is ook zo,maar ik heb wel de ervaring .....hopelijk voor sommigen heb ik ongelijk?
Hans
Arnor
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Arnor »

paul snip schreef:
Kroppie schreef:dat zijn andere motoren.

jos
Voor de 100.000e keer... Vanaf 2006 zit er in de Ducato/Jumper/Boxer 2.2 wel degelijk deze beruchte Ford motor!!!
Is dat zo? Is dat dan in een enkel geval of geldt dat in principe voor bijna alle 2.2 motoren van Ducato/Jumper/Boxer vanaf 2006. Hoe kan het dan dat er grotendeels over de Ford's wordt gesproken en vrijwel nooit over de Ducato/Jumper/Boxer's hoewel die in verhouding veel meer zullen zijn verkocht? Of gebruiken de eigenaren van Ducato/Jumper/Boxer hun camper totaal anders dan de eigenaren van een Ford?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie