AGM accu laden met EBL99

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Leonardus66
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 12:24

AGM accu laden met EBL99



Bericht door Leonardus66 »

Graag advies over het volgende
Wij staan zelden meer dan twee nachten op een locatie en gebruiken dan weinig elektriciteit. (LED-verlichting, kranen, opladen iphone en ipad, geen tv) Alleen in de winter is de ventilator van de verwarming wel een flinke gebruiker. Om te kunnen beoordelen of ik nu wel of niet in de toekomst een zonnecollector nodig heb zou ik tijdens onze tochten toch iets meer willen weten over de toestand van de huishoudaccu. Daarvoor heb ik een Victron BMV 700 gekocht en ga die binnenkort zelf installeren. Ik heb absoluut geen ervaring op het gebied van camper-electronica maar het lijkt mij een eenvoudige installatie alleen over de plek waar ik de shunt kan monteren moet ik nog eens goed nadenken. Ik heb een Buscamper met de huishoudaccu onder de bijrijderstoel. Adviezen hierover zijn zeer welkom
Omdat ik toch onder de stoel aan het werk moet dacht ik meteen ook een ander probleem aan te pakken .