Stuurgeluiden met Ford 2.5TD
Stuurgeluiden met Ford 2.5TD
Hopelijk kan hier een deskundig antwoord op gegeven worden, dan weet ik ook waar te zoeken.
Onze camper is gebouwd op een basis Ford 2.5 Td, dubbel lucht. Bouwjaar 1995. Bij het verdraaien van het stuur (ook bij stilstand) maakt hij veel herrie, zoals een kapotte aandrijfas zonder "knoepen" te keer gaat. Echter, deze wagen is achterwiel aangedreven.
Dus geen aandrijfas? In juni 2016 is de rechter stuurkogel vervangen, 2 maanden later ontstond het probleem dat steeds erger werd. Na vervanging van de kogel is de wagen niet opnieuw uitgelijnd.
Iemand een idee van wat er aan de hand zou KUNNEN zijn?
Onze camper is gebouwd op een basis Ford 2.5 Td, dubbel lucht. Bouwjaar 1995. Bij het verdraaien van het stuur (ook bij stilstand) maakt hij veel herrie, zoals een kapotte aandrijfas zonder "knoepen" te keer gaat. Echter, deze wagen is achterwiel aangedreven.
Dus geen aandrijfas? In juni 2016 is de rechter stuurkogel vervangen, 2 maanden later ontstond het probleem dat steeds erger werd. Na vervanging van de kogel is de wagen niet opnieuw uitgelijnd.
Iemand een idee van wat er aan de hand zou KUNNEN zijn?
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.
Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"
Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.
Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"
Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.
Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
Re: stuurgeluiden met Ford 2.5 Td.
Stuurpomp misschien? Het is van een afstand moeilijk te zien natuurlijk. De een aan het stuur draaien en de ander die luistert, de beste weg misschien om het leed te lokaliseren.
Re: stuurgeluiden met Ford 2.5 Td.
Als de reparatie uitgevoerd is door een garage zou ik daar naar terug gaan en het probleem uitleggen.
Groet, Ron Greven
Re: stuurgeluiden met Ford 2.5 Td.
bovenste veerpoot lagers ? , natuurlijk enkel indien aanwezig bij uw type ford , ken de div types voertuigen niet allemaal zo goed
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: stuurgeluiden met Ford 2.5 Td.
Dat gaat niet kapot, er zitten mc. Pherson poten op zonder veren, de veren zitten tussen de wieldraagarm en de chassisbalk.
Re: stuurgeluiden met Ford 2.5 Td.
.
Laatst gewijzigd door blizard op wo 04 jan 2017, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: stuurgeluiden met Ford 2.5 Td.
zal boven in de poot toch wel een draaipunt zitten? , maar nogmaals ik ken het niet ,Meine schreef:Dat gaat niet kapot, er zitten mc. Pherson poten op zonder veren, de veren zitten tussen de wieldraagarm en de chassisbalk.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: stuurgeluiden met Ford 2.5 Td.
Dat draaipunt wordt niet axiaal belast door de vering, het heeft niets te lijden en gaat daarom ook niet snel stuk.Kroppie schreef:zal boven in de poot toch wel een draaipunt zitten? , maar nogmaals ik ken het niet ,Meine schreef:Dat gaat niet kapot, er zitten mc. Pherson poten op zonder veren, de veren zitten tussen de wieldraagarm en de chassisbalk.
jos
Re: stuurgeluiden met Ford 2.5 Td.
oke , bedankt .
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Stuurgeluiden met Ford 2.5TD
Hoi , als het een type is met tandheugel stuurhuis , dan eens kijken naar het asje met kruisstukjes in de stuurkolom .
Deze gaan ook nog wel eens stuk , succes .
Grt Herman
Deze gaan ook nog wel eens stuk , succes .
Grt Herman
Re: Stuurgeluiden met Ford 2.5TD
Herman, ligt het asje met kruisstukjes in de stuurkolom binnen de cabine of er buiten. De herrie komt namelijk van buiten de cabine, omstanders genieten er duidelijk van mee.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.
Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"
Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.
Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"
Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.
Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
Re: Stuurgeluiden met Ford 2.5TD
Hoi , zit dus onder de motorkap in het verlengde van het stuur.
Grt Herman
Grt Herman
Re: Stuurgeluiden met Ford 2.5TD
Zit er voldoende hydraulische vloeistof in het systeem van de stuurbekrachtiging? Bij onze camper begon het systeem ook zulke geluiden te produceren en bleek er te weinig in te zitten en moest de pomp werken als een gek daarbij kreunde hij en maakte ook zulke 'knoepende' geluiden. Na bijvullen (de juiste vloeistof gekocht bij een tankstation) was het helemaal weg. En het vreemde was, er lekte niets en 4000 km verder stond alles nog steeds op peil. Waardoor het weg was en daarna niet meer is verdwenen, ben ik nog steeds niet achter, maar is wel een aandachtspunt bij controle onder de motorkap.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.