Projectcamper

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Raimon
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 06 mei 2018, 20:57

Re: Projectcamper



Bericht door Raimon »

Als het hele plafond erin zit zal het zeker beter lijken.
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Projectcamper



Bericht door frank_h »

Bijna klaar! Alleen nog wat afwerklatjes in de alkoof plaatsen wanneer de kit morgen droog is. Afbeelding
Raimon
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 06 mei 2018, 20:57

Re: Projectcamper



Bericht door Raimon »

Netjes
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51321
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Projectcamper



Bericht door Kroppie »

mooi gedaan, maar nu heb je licht boven op de kastjes , waar je in de rest van de camper geen profijt van hebt, lijkt me

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Projectcamper



Bericht door frank_h »

Dat licht boven de kastjes is een led strip die ik daar geplaatst heb voor indirect licht. De strip is dimbaar, de stand op de foto is het felste. Op een foto is het natuurlijk lastig zoiets goed te zien maar eigenlijk kan ik de hele camper ermee verlichten en in de felste stand is er genoeg licht om hele precieze klusjes te doen. Als ik gezellig in de camper wil zitten moet ik al dimmen. Alleen in de alkoof is het licht minder fel en boven het aanrecht. Op beide plekken zitten andere lampen.

Ik heb nog een stuk van de strip over, circa 1,5 meter. Die strip is ip65 waterdicht. Ik ben erover aan het denken die aan de binnenzijde in de cassette van de luifel te plaatsen, zodat hij omhoog tegen het doek aan schijnt en dan ook indirect licht geeft voor buiten. Iemand zoiets al eens gedaan? En hoe krijg ik de aansluiting van de kabel op de strip waterdicht? Met een lijmpistool misschien?
pwhooftman
Berichten: 1832
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Projectcamper



Bericht door pwhooftman »

frank_h schreef:
do 24 mei 2018, 20:49

Ik heb nog een stuk van de strip over, circa 1,5 meter. Die strip is ip65 waterdicht. Ik ben erover aan het denken die aan de binnenzijde in de cassette van de luifel te plaatsen, zodat hij omhoog tegen het doek aan schijnt en dan ook indirect licht geeft voor buiten. Iemand zoiets al eens gedaan? En hoe krijg ik de aansluiting van de kabel op de strip waterdicht? Met een lijmpistool misschien?
Ik heb dat bij onze vorige camper gedaan, maar dan over de hele lengte, naar beneden schijnend. Er was een mooi richeltje waar ik het op kon plakken. Ik heb toen een gaatje door de achterwand van de cassette naar binnen geboord, en kwam mooi in een kastje uit waar ik de aansluiting kon maken. De strip zat in de cassette, dus water was geen probleem :-).
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Projectcamper



Bericht door frank_h »

Bij mij zou de strip ook in de cassette komen. Ik was ook aan het denken aan een gaatje boren in de cassette want dan kom ik idd ook in de kastjes uit.

Net nog even foto's gemaakt bij daglicht. Nu nog afwerken. AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie