Mercedes Benz 3.0 V6 (180 Pk) Automaat
Mercedes Benz 3.0 V6 (180 Pk) Automaat
Ik heb mijn vorige camper (TecRotec 6695ti, MB 413cdi SprintShift) door omstandigheden (te snel) verkocht.
Een caravan gekocht, dit bevalt echter niet (als je een camper gewend bent )
Ik overweeg nu om weer een Camper te kopen.
Mijn oog is gevallen op een Integraal camper, een Frankia met automaat van 2008,
met ca. 80.000 KM op de teller op basis van Mercedes Benz.
Max gewicht 4200 kg (C)
De motor spreekt me echt aan, het is de 3.0 L V6 uitvoering met 180 Pk.
Mijn vraag is nu:
Zijn er argumenten om deze camper wel of niet te kopen b.v.
-het brandstof gebruik bij gem. 100 km/h
-de 3.0 L motor in combinatie met een automaat
-of andere argumenten
graag advies .
Een caravan gekocht, dit bevalt echter niet (als je een camper gewend bent )
Ik overweeg nu om weer een Camper te kopen.
Mijn oog is gevallen op een Integraal camper, een Frankia met automaat van 2008,
met ca. 80.000 KM op de teller op basis van Mercedes Benz.
Max gewicht 4200 kg (C)
De motor spreekt me echt aan, het is de 3.0 L V6 uitvoering met 180 Pk.
Mijn vraag is nu:
Zijn er argumenten om deze camper wel of niet te kopen b.v.
-het brandstof gebruik bij gem. 100 km/h
-de 3.0 L motor in combinatie met een automaat
-of andere argumenten
graag advies .
-
- Berichten: 6847
- Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42
Re: Mercedes Benz 3.0 V6 (180 Pk) Automaat
Ik heb de opvolger van deze V6. (220pk) met automaat in mijn Marco Polo liggen. In de basis is het echter dezelfde motor. Vooral icm de automaat een heerlijke machine.
Als je eenmaal een V6 hebt gehad, wil je niet anders meer.
Verbruik 1:10 a 1:11. Maar ik hanteer dezelfde kruissnelheden als met mijn personenauto. Dat als belangrijke kanttekening.
Voor zover belangrijk: De automaat is een "echte" automaat. Geen print-shift. Die werd alleen ik kleinere MB motoren toegepast.
Als je eenmaal een V6 hebt gehad, wil je niet anders meer.
Verbruik 1:10 a 1:11. Maar ik hanteer dezelfde kruissnelheden als met mijn personenauto. Dat als belangrijke kanttekening.
Voor zover belangrijk: De automaat is een "echte" automaat. Geen print-shift. Die werd alleen ik kleinere MB motoren toegepast.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
La Passione Passa dal Cuore
Re: Mercedes Benz 3.0 V6 (180 Pk) Automaat
BKp: voor mij is dit de beste en mooiste campermotorerisatie die er is.
dus als de rest van de camper ok is gewoon doen.
greyfox
dus als de rest van de camper ok is gewoon doen.
greyfox
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do 03 sep 2009, 9:56
- Locatie: Drenthe
Re: Mercedes Benz 3.0 V6 (180 Pk) Automaat
verbruik bij 100 km/uur komt eerder op 1ltr per 8km.
wel een heerlijk sterke motor.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
wel een heerlijk sterke motor.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
mijn thuis is waar ik hem parkeer ;-)
Re: Mercedes Benz 3.0 V6 (180 Pk) Automaat
Gobert heeft ook de opvolger dus de 190pk,en in een MarcoPolo,kan het verbruik best kloppen,de Rapido is ook veeel zwaarder,maar zoals gezegt een heel fijne motor,maar in een grote Camper altijd voor C1
Hans
Re: Mercedes Benz 3.0 V6 (180 Pk) Automaat
Rijdt zelf met als basisvoertuig een Sprinter 519CDI.
V6 automaat 3.0 liter en zoals de cijfercombinatie al aangeeft 190 pk.
Camper integraal dubbellucht, maximum gewicht 5300 kg.
Verbruik gemiddeld over de laatste 10.000 km 15,2 liter per 100 km (1 op 6,6).
Op snelweg bij constant 100 km is het verbruik 1:7 a 1:8.
V6 automaat 3.0 liter en zoals de cijfercombinatie al aangeeft 190 pk.
Camper integraal dubbellucht, maximum gewicht 5300 kg.
Verbruik gemiddeld over de laatste 10.000 km 15,2 liter per 100 km (1 op 6,6).
Op snelweg bij constant 100 km is het verbruik 1:7 a 1:8.
Hymer B680 Starline op Mercedes CDI519 V6 3 liter 190 pk automaat.
De enige echte camperforumhond "Lucky" mag nu meerijden in onze Starline!
Met de naam "Vive Le Vink".
De enige echte camperforumhond "Lucky" mag nu meerijden in onze Starline!
Met de naam "Vive Le Vink".
Re: Mercedes Benz 3.0 V6 (180 Pk) Automaat
Gobert schreef:Ik heb de opvolger van deze V6. (220pk) met automaat in mijn Marco Polo liggen. In de basis is het echter dezelfde motor. Vooral icm de automaat een heerlijke machine.
Als je eenmaal een V6 hebt gehad, wil je niet anders meer.
Verbruik 1:10 a 1:11. Maar ik hanteer dezelfde kruissnelheden als met mijn personenauto. Dat als belangrijke kanttekening.
Voor zover belangrijk: De automaat is een "echte" automaat. Geen print-shift. Die werd alleen ik kleinere MB motoren toegepast.
Idem dat is ook mijn verbruik, echter met caravan er achter is het verbruik 12 liter per 100 km.
Probleem is alleen dat de V6 niet meer geleverd word in de V klasse, daarom ben ik nog voor het laatste vorige "type Viano" Marco Polo gegaan
Gr Peter
-
- Berichten: 6847
- Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42
Re: Mercedes Benz 3.0 V6 (180 Pk) Automaat
Ik zie dat idd ook als een groot probleem. Ik heb niets met die kleine opgeporde viercilinders.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
La Passione Passa dal Cuore
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Mercedes Benz 3.0 V6 (180 Pk) Automaat
Ik merk regelmatig het verschil. Wanneer ik in een iets oudere 17 persoons Sprinter rij is dat een 6 cilinder en dat loopt geweldig. Heel wat fijner dan de 20 persoons nieuwe Sprinter waar ik ook mee rij. Dat is een 4 cilinder en dat rijd allang zo lekker niet. Ik weet eigenlijk niet waarom ze die 6 cilinder in de ban hebben gedaan, niemand die ik spreek (chauffeurs) is daar gelukkig mee.
-
- Berichten: 6847
- Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42
Re: Mercedes Benz 3.0 V6 (180 Pk) Automaat
Milieu. Opgepepte mini-motoren zijn de trend. Klaarblijkelijk lopen die schoner.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
La Passione Passa dal Cuore
Re: Mercedes Benz 3.0 V6 (180 Pk) Automaat
en ze verkopen er meer van , goed voor de omzet.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Mercedes Benz 3.0 V6 (180 Pk) Automaat
@de Jonckheer: ik vrees dat dat met de euro-6 normen te maken heeft. Ook bij Fiat is de 3-liter Ducatomotor gesneuveld, ook al was dat een vierpitter. Maar ik sla d'r ook maar een slag naar.
Met opgestoken hand rijden we door het gansche land en nog véééél verder .....
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 379
- Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
- Locatie: Het mooie West Friesland
Re: Mercedes Benz 3.0 V6 (180 Pk) Automaat
Bij Mercedes nog gewoon te configureren in de actuele Sprinter.
Het zal in het geval van de tourbussen wel te maken hebben met de 8000€ meerprijs voor een V6 i.c.m. het hogere verbruik en leeggewicht...(het zal wel een reden hebben dat de 2xx sprinter niet als V6 te koop is...)
Groeten Jeroen
Het zal in het geval van de tourbussen wel te maken hebben met de 8000€ meerprijs voor een V6 i.c.m. het hogere verbruik en leeggewicht...(het zal wel een reden hebben dat de 2xx sprinter niet als V6 te koop is...)
Groeten Jeroen
-
- Berichten: 6847
- Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42
Re: Mercedes Benz 3.0 V6 (180 Pk) Automaat
Porsche had ooit de grootste 4 cilinder, nl 3 liter. Dat ding reed geweldig.Pierewaai schreef:@de Jonckheer: ik vrees dat dat met de euro-6 normen te maken heeft. Ook bij Fiat is de 3-liter Ducatomotor gesneuveld, ook al was dat een vierpitter. Maar ik sla d'r ook maar een slag naar.
Laatst gewijzigd door Vertrokken2 op za 17 sep 2016, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
La Passione Passa dal Cuore