Motor start niet nadat enkele uren achtereen gereden is
Re: Motor start niet nadat enkele uren achtereen gereden is
Ok, dus toch het "klikmomentje"
Idd al meer over geschreven, 1 definitieve oplossing is er in ieder geval en dat is gewoon wachten maar dat willen we dus niet ....
Wat ik tot nu toe aan suggesties opgevangen heb her en der:
1) accu genoeg power?
2) massacontact niet ok? (Of draadbreuk)
3) stroomdraad op de startmotor ok? (Of draadbreuk) ook suggestie extra relais er tussen
4) startslot defect
5).... (wat ik nog vergeten ben)
Kun je hier wat mee?
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Idd al meer over geschreven, 1 definitieve oplossing is er in ieder geval en dat is gewoon wachten maar dat willen we dus niet ....
Wat ik tot nu toe aan suggesties opgevangen heb her en der:
1) accu genoeg power?
2) massacontact niet ok? (Of draadbreuk)
3) stroomdraad op de startmotor ok? (Of draadbreuk) ook suggestie extra relais er tussen
4) startslot defect
5).... (wat ik nog vergeten ben)
Kun je hier wat mee?
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Dethleffs Golbetrotter 1984 2.5 D
Dream, but live in the moment !
Dream, but live in the moment !
Re: Motor start niet nadat enkele uren achtereen gereden is
Zou dat niet gewoon de bendixrelais zijn , dat ding op de startmotor wat de boel in gang zet . "te warm" wil die dan niet schuiven. er worden hele rituelen bedacht maar het is gewoon techniek.
zonder wrijving geen glans
Re: Motor start niet nadat enkele uren achtereen gereden is
Ik heb in het verleden 2 keer de truc met extra relais gedaan. Met verschillende oudere auto's. Heeft jaren goed gewerkt. Na zoveel jaren worden de contacten van contactslot gammel en geven een onvolkomen contact voor de toch redelijk grote stroom van de Bendix bekrachtiging. Heel veel later het contactslot-contactgedeelte geopend. En ja, behoorlijk geoxideerd/ingebrand.eneoen schreef:Wij hebben een Hymermobil van 1988 met een FIAT Ducato motor. Afgelopen vakantie gebeurde het meermaals dat de motor niet meer wilde starten nadat we urenlang hadden gereden
Meestal is een extra relais veel makkelijker dan het vervangen dan contactslot.
Colly
- masterknauser
- Berichten: 186
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 15:04
Re: Motor start niet nadat enkele uren achtereen gereden is
idd bendix vuil .ik heb het ook gehad .
ff de startmotor eruit bendix schoonmaken beetje WD erop.
ff de startmotor eruit bendix schoonmaken beetje WD erop.
dit lid leest alleen nog maar .
Re: Motor start niet nadat enkele uren achtereen gereden is
Doe datzelfde nog eens, maar dan met de dimlichten aan. Als de verlichting instort, zakt de spanning in, doordat de startmotor wel zijn voeding krijgt van de accu, maar niet rond wil, omdat hij vastzit.
Heeft onze J5 ook wel eens. Wij hebben dit euvel alleen bij warmte en afkoelen is dan de remedie.
Gr. Willart.
Heeft onze J5 ook wel eens. Wij hebben dit euvel alleen bij warmte en afkoelen is dan de remedie.
Gr. Willart.
Re: Motor start niet nadat enkele uren achtereen gereden is
In dit geval heb je dan tijdens de startpoging geen inzakkende verlichting.colly schreef:Ik heb in het verleden 2 keer de truc met extra relais gedaan. Met verschillende oudere auto's. Heeft jaren goed gewerkt. Na zoveel jaren worden de contacten van contactslot gammel en geven een onvolkomen contact voor de toch redelijk grote stroom van de Bendix bekrachtiging. Heel veel later het contactslot-contactgedeelte geopend. En ja, behoorlijk geoxideerd/ingebrand.eneoen schreef:Wij hebben een Hymermobil van 1988 met een FIAT Ducato motor. Afgelopen vakantie gebeurde het meermaals dat de motor niet meer wilde starten nadat we urenlang hadden gereden
Meestal is een extra relais veel makkelijker dan het vervangen dan contactslot.
Colly
Re: Motor start niet nadat enkele uren achtereen gereden is
Die vraag is eergisteren al gesteld maar nog steeds niet beantwoord..
Re: Motor start niet nadat enkele uren achtereen gereden is
Het is al een ouder topic maar ik denk dat ik de oplossing heb
Het probleem deed zich bij mij ook een paar keer per jaar voor.
Ik heb aan de rode draad die achter de accu loopt en naar de startmotor gaat een aftakking gemaakt die met een drukknop onder de motorkap rechtstreeks naar de plus van de accu gaat.
Vandaag was het weer zo laat. Getankt bij de pomp en niet meer starten. Zoals hiervoor beschreven.
Camper op contact, motorkap open en knopje drukken: broemm, hij doetut weer.
Dit was nu de 3e keer in 2 jaar dat ik zo kon starten, dus het werkt écht.
Bovendien is voor de sleutelaars onder ons zo'n knopje ook handig om de motor even te tornen bij bij kleppenstellen o.i.d.
Het probleem deed zich bij mij ook een paar keer per jaar voor.
Ik heb aan de rode draad die achter de accu loopt en naar de startmotor gaat een aftakking gemaakt die met een drukknop onder de motorkap rechtstreeks naar de plus van de accu gaat.
Vandaag was het weer zo laat. Getankt bij de pomp en niet meer starten. Zoals hiervoor beschreven.
Camper op contact, motorkap open en knopje drukken: broemm, hij doetut weer.
Dit was nu de 3e keer in 2 jaar dat ik zo kon starten, dus het werkt écht.
Bovendien is voor de sleutelaars onder ons zo'n knopje ook handig om de motor even te tornen bij bij kleppenstellen o.i.d.
"Je hoeft niet vingervlug te zijn om mondharmonica te spelen"
Re: Motor start niet nadat enkele uren achtereen gereden is
Ook gehad bij mijn Land Rover, boven het relais op de startmotor hoort een hitteschildje te zitten wat de warmte van het uitlaatspruitstuk afschermt. Schildje was eraf gevallen, relais wordt te warm en kleeft vast. Na afkoelen deed ‘ie het weer. Paar keer gehad, maar na montage nieuw hitteschildje was het definitief over.