banden

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: banden



Bericht door de Jonckheer »

Verstevigingen in de wangen zijn bedoelt de banden te beschermen tegen het rijden tegen stoepranden, e.d.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: banden



Bericht door annoh »

Wanneer je naar ervaringen vraagt dan hebben de antwoorden vaak een beperking. Er zijn namelijk weinig mensen die toegeven een miskoop gepleegd te hebben.
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: banden



Bericht door Marius »

Dat wil ik wel doen hoor.
Ik heb een setje 4 seizoenen banden besteld Vredestein COMTRAC ALLSEASON en zelf gemonteerd.
Grip is uitstekend, prijs is perfect echter maximaal 4,7 bar.
Terwijl een Michelin camping band tot 5,5 bar mag hebben

Dat verschil merk je wel in stabiliteit, wat mij betreft een reden om de volgende keer dus een ander setje (merk/type) te bestellen.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: banden



Bericht door Stieneke en Donald »

Wordt dus Maxxis Marius! :mrgreen:
marcel 1968 schreef: @Donald: hoelang heb je die MAXXIS banden nu, want die zijn wel een stuk goedkoper dan de Agilis van Michelin(die had ik eigenlijk een beetje in gedachten). En inderdaad zal het mindere geruis in een camper een stuk minder opvallen dan in een personenauto, dus dat criterium kan ik wegstrepen. Ik wordt dus toch weer een stuk wijzer nu.
Nogmaals bedankt alle
Marcel,
Ik heb de banden nu ca 1 jaar eronder zitten. Heb in januari in het Centraal Massief in de sneeuw gereden op de A 75 en het voelde goed hoor. Ik zou zeggen: gewoon doen! :thumbup:
Het meer geruis valt niet op hoor.
Bob Diesel schreef:en Vandaar dat OOK :cheers: Donald,heel tevereden is over zijn banden
we hebben ook toen mee gezocht :thumbup:
Goed en Goedkoop, en duurder hoeft niet
Ja Bob jij hebt begin vorig jaar ook meegezocht voor ons naar de Maxxis banden. En zijn er nu best tevreden over. :thumbup:

Jonckheer heeft het weer juist!

Vredestein, Michelin, enz. ook goed hoor maar wel prijzig!
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
berrie
Berichten: 482
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 16:51
Locatie: deventer

Re: banden



Bericht door berrie »

Ik heb dit weekend Goodyear vector 2 cargo besteld. E voor brandstof A voor nat wegdek en geluid ( 70 db).
71 euro per band (google)
Ze zitten er nog niet op maar de specs en prijs hebben mij deze keuze laten maken
"Je hoeft niet vingervlug te zijn om mondharmonica te spelen"
Gebruikersavatar
Utah
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 21 jun 2015, 23:33

Re: banden



Bericht door Utah »

Stieneke en Donald schreef:Ik heb Maxxis Alweather geplaatst, 16 inch. Geen merkbaar extra geluid van deze banden. Thuis laten bezorgen en bij een bandenboer erop laten zetten voor € 12,50 Heb er geen spijt van.

Hier de 15 Inch versie voor € 85,30 p/st.
http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/r ... ID=froogle

Voor die prijs wordt het thuis bezorgd. Wel eerst een bandenboer bij jou in de buurt zoeken die je banden willen vervangen. :mrgreen:


Verzonden vanaf mijn iPad
Plaats reactie