Radiateur en airco condensor

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Radiateur en airco condensor



Bericht door hathi »

Klopt, Globetrotter..., Eindhovense Radiateur Fabriek,in de Frankrijkstraat,bestaan al 50 jaar,doen ook de specials voor b.v DAF ,zeer goed bedrijf
Hans
bobbus
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 17:11

Re: Radiateur en airco condensor



Bericht door bobbus »

repareren die aluminium radiateuren , dat is mooi
zonder wrijving geen glans
ducato 290
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 21:13

Re: Radiateur en airco condensor



Bericht door ducato 290 »

Er valt weinig aan te repareren
het aluminium tussenblok vervangen en de kunsrof boven en onderkant hergebruiken
:lol3: succes
bobbus
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 17:11

Re: Radiateur en airco condensor



Bericht door bobbus »

ik dacht , eens voorzichtig vragen ..... nooit te oud om te leren
zonder wrijving geen glans
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Radiateur en airco condensor



Bericht door @3 »

bently schreef:Was reactie voor hugo52 bedoeld.
Dat blijkt nergens uit. Dan moet je dat aan hugo52 richten.
En hugo52 stelt dat zo niet. Wat je er wel uit kunt opmaken is dat ook hugo52 het gebruik ervan afkeurt. Niet het product zelf.
camilo schreef:Er bestaat zoiets als produktaansprakelijkheid, dus zo op het eerste gezicht kan ik mij wat moeilijk voorstellen dat de fabrikanten van dat lekstopspul (en degenen die dat spul beroepsmatig gebruiken, zoals mijn dealer) zulke risicos willen lopen.
Op het product zelf wel maar niet op de toepassing daarvan, daar ben je zelf verantwoordelijk voor.
camilo schreef:Geen bronvermelding dus?
Hoe kan dat nou van toepassing zijn op een bewering? Die maak je of niet, hoef je niet te bewijzen en de bron ben je zelf!
camilo schreef:(en degenen die dat spul beroepsmatig gebruiken, zoals mijn dealer)
Een dealer die een noodoplossing structureel als professionele oplossing promoot zou mijn dealer niet zijn.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Paul87400
Berichten: 1013
Lid geworden op: di 30 sep 2008, 11:26
Locatie: Saint Denis (F)

Re: Radiateur en airco condensor



Bericht door Paul87400 »

In tegenstelling tot de beweringen van Ducati 900 die gemakshalve zijn fantasie laat werken om de ingrediënten van Bar Leaks te analyseren, heeft Bar Leaks wel uitgebreide productinformatie voor al zijn producten op hun website staan.

Zo te zien komt ijzervijlsel daar niet in voor net zo min als eieren.

Dit spul heb ik regelmatig gebruikt, maar er zijn ook andere producten verkrijgbaar:
http://barsleaks.com/product/pelletized ... stop-leak/

Groeten, Paul
Beam me up Scotty, there is no intelligent life down here!
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Radiateur en airco condensor



Bericht door camilo »

Er wordt op dit forum, naast heel nuttige informatie, ook zoveel onzin beweerd. Of het nu gaat om ijzervijlsel in lekstopmiddelen, of prietpraat omtrent de aansprakelijkheid voor schade als gevolg van de specifieke toepassing van een product, er komt een moment waarop je moet denken: weet je, laat maar lekker gaan...
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Radiateur en airco condensor



Bericht door @3 »

Tuurlijk, we wachten wel op de ellende van het niet willen horen of luisteren.
Dan zijn er wel weer de huilverhalen en de beschuldigende vingers naar leveranciers en komen de aansprakelijheids drama's van die oplichters goed op gang.
Dus inderdaad, laat maar gaan, gooi erin die zooi en doe het vooral preventief dan kan je niets meer gebeuren en als het dan toch gebeurd dan is de leverancier aansprakelijk.
Afijn, morgen gaat de zon weer op. ;)
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
hugo52
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 15 nov 2013, 20:12

Re: Radiateur en airco condensor



Bericht door hugo52 »

Als dit zo goed zou zijn als preventief middel, waarom is er dan (voor zover ik weet) geen enkele leverancier van koelvloeistof die dit standaard in het product heeft?
Groet Hugo
Paul87400
Berichten: 1013
Lid geworden op: di 30 sep 2008, 11:26
Locatie: Saint Denis (F)

Re: Radiateur en airco condensor



Bericht door Paul87400 »

@hugo52 en anderen,
Bar Leaks wordt o.a. in 3 van de 4 Amerikaanse auto's (GM Ford en Chrysler) PREVENTIEF door de fabrikanten aan het koelwater toegevoegd.

http://www.barsleaks.com.au/index.php/stories

Misschien zijn de radiatoren fabrikanten in europa/japan "tegen" om begrijpelijke redenen.

Ik heb trouwens 40 jaar ervaring en vele miljoenen kilometers ervaring met Bar Leaks, voornamelijk gebruikt in oude autos met corrosie aan de radiatoren. Meestal redden ze het dan tot de sloop, soms was de corrosie echter zo ver dat zelfs Bar Leaks niet meer dan een 20.000km hielp.

En als je in een sprookje wilt geloven, kijk ook eens naar de financiële voordelen van de verteller.

Groeten, Paul
Beam me up Scotty, there is no intelligent life down here!
bobbus
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 17:11

Re: Radiateur en airco condensor



Bericht door bobbus »

[quote="Paul, Meestal redden ze het dan tot de sloop[/quote]
elke auto redt het tot de sloop ........ duh
zonder wrijving geen glans
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Radiateur en airco condensor



Bericht door @3 »

Paul87400 schreef:Ik heb trouwens 40 jaar ervaring en vele miljoenen kilometers ervaring met Bar Leaks, voornamelijk gebruikt in oude autos met corrosie aan de radiatoren.
Petje af hoor!
Dit betekent 40 jaar, 8 uur per dag een gemiddelde snelheid van ruim 60 km/u om minimaal 5 miljoen km in sloopauto's te kunnen rijden.
Sprookjes? Nee daar trappen we niet meer in. ;)
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Paul87400
Berichten: 1013
Lid geworden op: di 30 sep 2008, 11:26
Locatie: Saint Denis (F)

Re: Radiateur en airco condensor



Bericht door Paul87400 »

@ bobbus. ik reed ze inderdaad helemaal op.

@ @3, Ik reed ongeveer 50.000km per jaar, uitzonderingen naar boven en naar beneden, dat 40 jaar lang is toch 2.000.000km. Mijn vrouw reed ook in dat soort auto's en die reed misschien wel meer.
Maar ik ben niet de enige die met Bar Leaks in oude auto's reed, al mijn sleutel vrienden gebruikten dat spul ook. Dan kom ik dus gemakkelijk aan enige miljoenen kilometers ervaring.

Waar die 5.000.000km die ik zelf zou hebben gereden met Bar Leaks vandaan komen is mij een raadsel, ik heb het in ieder geval niet genoemd.

En inderdaad hebben al die auto's (meestal Volvo's) nauwelijks een garage gezien. Ik geloof niet in onnodig preventief onderhoud.
Geef je auto eens een grote (winter) beurt, bijna alles wordt (meestal onnodig) preventief vervangen; ruitenwissers, koelvloeistof, remolie, ruitenwisservloeistof, (winter)banden, uitlaat, remmen, olie, alle filters, accu, enz. enz.
Aan mij niet besteed, ik hou me min of meer aan de aanwijzingen van de fabrikant die meestal toch al positief zijn afgerond. Meer is niet nodig vindt de fabrikant en ik dus ook niet.

Groeten, Paul
Beam me up Scotty, there is no intelligent life down here!
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Radiateur en airco condensor



Bericht door hathi »

Paul ,ik ben het Wel met je eens,en die km's kunnen voor jouw ook best kloppen,maar ik denk dat Adrie andere merken auto's gereden heeft,en zodoende uit ervaring denkt ,dat dit voor alle merken geld ?
Hans
Plaats reactie