Radiateur en airco condensor
- Peter LMC
- Berichten: 10189
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Radiateur en airco condensor
Let er wel op dat als je de Aircocondensor wilt vervangen het airco systeem leeg gemaakt wordt
en weer vacumeren en vullen etc etc.
Dus de kosten worden veel hoger dan alleen een nieuwe condensor.
Als de condensor er nog goed uitziet lekker laten zitten.
Kan nog jaren meegaan. Het is geen waterpomp.
en weer vacumeren en vullen etc etc.
Dus de kosten worden veel hoger dan alleen een nieuwe condensor.
Als de condensor er nog goed uitziet lekker laten zitten.
Kan nog jaren meegaan. Het is geen waterpomp.
Re: Radiateur en airco condensor
Werd me ook al meegedeeld. Prijs is incl. leeghalen en vullen van vloeistof.
Groeten, Henk Geurts
Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008
http://mooimooimoi.blogspot.nl/
http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008
http://mooimooimoi.blogspot.nl/
http://mooimoimooi.blogspot.nl/
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 21:13
Re: Radiateur en airco condensor
De condensor gaat meestal eerder kapot dan de radiateur
vroeger ging vaak de gewone radiateur kapot.
nu zit de condensor voor in dus is deze degene die de steentjes en dergelijke opvangt.
Vandaar dat ze deze preventief willen vervangen.
En geloof me het is niet alleen bij fiat dat deze lek gaan
ik vervang ze in de zomer zoals de bakker broodjes verkoopt.
vroeger ging vaak de gewone radiateur kapot.
nu zit de condensor voor in dus is deze degene die de steentjes en dergelijke opvangt.
Vandaar dat ze deze preventief willen vervangen.
En geloof me het is niet alleen bij fiat dat deze lek gaan
ik vervang ze in de zomer zoals de bakker broodjes verkoopt.
Re: Radiateur en airco condensor
Aan ducato290.
Is er veel verschil in kwaliteit tussen goedkopere en duurdere zoals Behr ?
Is er veel verschil in kwaliteit tussen goedkopere en duurdere zoals Behr ?
Groeten, Henk Geurts
Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008
http://mooimooimoi.blogspot.nl/
http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008
http://mooimooimoi.blogspot.nl/
http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Re: Radiateur en airco condensor
Bij een auto van 2008, waarschijnlijk niet meer als 50.000 km gooi je toch die troep toch niet in je koelsysteem...
Groet Hugo
Groet Hugo
-
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
- Locatie: Zeist
Re: Radiateur en airco condensor
Met bars leaks hadden wij de beste resultaten bij kleine lekkages. Bars leaks wordt bij veel nieuwe Amerikaanse auto's van fabriekswege toegevoegd.
Re: Radiateur en airco condensor
@hugo52: kun je dit toelichten? Mijn Fiat professional dealer voegde twee maal zo' n spulletje toe.
-
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
- Locatie: Zeist
Re: Radiateur en airco condensor
Dit getuigd m.i. niet van "professional".
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Re: Radiateur en airco condensor
Nee, het zijn gescheiden systemen en niet samen ineen gebouwd.bently schreef:Radiateur en airco condensor zitten wel gemonteerd als 1 geheel.
Pillen, poeders en andere 'reparatie'prut zijn noodoplossingen voor als er onderweg iets gebeurd waardoor koelwaterverlies. Dit is altijd van tijdelijke aard. Uitstel van executie.
De enige echte reparatie kan slechts door een monteur worden verricht. Het feit dat een professionele dealer dit als reguliere oplossing promoot doet mijn technisch hart huilen. Zulke kwakzalvers zouden niet professioneel genoemd mogen worden.
Een condenser van eerste kwaliteit kost ongeveer 375€ ex. Montage een uurtje of twee als het meezit.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Re: Radiateur en airco condensor
Idd, persoonlijk zou ik 't alleen gebruiken in een oud autootje wat nog een paar maanden mee moet voor ik 'm naar de sloop breng. Hoort een beetje bij een auto waarvan de uitlaat ook al 6x met Gun Gum dichtgekneed is.hugo52 schreef:Bij een auto van 2008, waarschijnlijk niet meer als 50.000 km gooi je toch die troep toch niet in je koelsysteem...
Groet Hugo
Koelsysteem moet gewoon dicht en vooral ook schoon zijn, daar hoort die rommel niet in thuis.
Een dealer die 't als reparatie beschouwt is naar mijn mening een prutser. Tenzij de klant aangeeft dat 't wel even dicht moet maar niks mag kosten, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Zelf zou ik nog liever om de paar honderd km koelvloeistof bijvullen dan die rommel er in gooien...
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 21:13
Re: Radiateur en airco condensor
ik denk dat er niet zo heel veel verschil in zit.bently schreef:Aan ducato290.
Is er veel verschil in kwaliteit tussen goedkopere en duurdere zoals Behr ?
de originele gaan ook niet zo lang mee en dit zal geen Chinees merk zijn
het materiaal is allemaal zo dun dat het naar mijn inzien niet lang mee kan gaan
De condensors die ik vervang zijn meestal eerste montage , en ook die zijn niet zo oud.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 21:13
Re: Radiateur en airco condensor
bently schreef:Dat lekje kun je wel misschien wegkrijgen. Bij mij altans hebben ze vorige week een blikje Wynn's Cooling System Stop Leak in het koelreservoir gedaan en toen de camper goed warm gereden. Tot heden heeft ie niet meer gelekt. Maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan tijdens een vakantie of ergens onderweg. Dus wordt ie vervangen. Ben ik er weer hopelijk zeker 8 jaar vanaf. De airco condensor wat er ook aan vastzit wordt dan ( preventief ) mee vervangen. Kostenplaatje radiateur vernieuwen zonder airco condensor zo'n 400 á 500 euro en mét airco condensor euro tussen 650 en 850 euro.
dit lijkt me nogal een forse prijs voor een universeel garage,die waarschijnlijk geen originele delen gebruikt.
Niet dat dit veel slechter is maar wel goedkoper.
Re: Radiateur en airco condensor
Zo is het, in de bergen en in heet klimaat, je koelsysteem doet overuren, dan ga je het toch niet expres vervuilen!Koelsysteem moet gewoon dicht en vooral ook schoon zijn, daar hoort die rommel niet in thuis.
Groet Hugo