Vooras probleem bij Burstner T620 Peugeot

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
PD0CDD
Berichten: 160
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 13:17
Locatie: Schagen

Re: Vooras probleem bij Burstner T620 Peugeot



Bericht door PD0CDD »

Kan het probleem met de tussen lager bij die as heb het zelf ook ondervonden
sta je met pech in Duitsland ,is al weer twee jaar terug ,door voor had ik lekkage
bij de versnellingsbak naar de assen toe heb ik in Nederland repareren ,nieuwe olie keringen
er in laten zetten wat blijkt dat ze die twee bouten in de tussen as of niet terug geplaats ,of
niet goed vastgezet ,van daar dat er onderweg in Duitsland de as er elke keer uit de lager liep
met een heleboel herrie ,moest wel even zoeken waar het vandaan kwam en dat tijdelijk opgelost
met wat trekbandjes. ben daarna naar Herentals Belgie gereden en kareltje Cola heeft dat prima opgelost
wel was al gezien dat er een stukje van de houder van de tussen as lager een stukje af was gebroken.
maar dat kan geen kwaad ,de twee bouten waar het tussen as was vastgezet zijn speciale bouten met moer.
vraag me af of die nieuwe as van Hsaaf wel nodig was geweest.
Dit wou ik even kwijt en uiteraard die garage die het niet goed gedaan had ,kan de boom in.
Fiat Ducato 40 3.0 Multijet XLH2 Gran Volume X250 130Kw 2013 Automaat Diesel
- doe geen dingen die ik ook niet doe !
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vooras probleem bij Burstner T620 Peugeot



Bericht door Kroppie »

wat ik van Hsaaf begrepen heb zit het lager nog in de steun en is de as door een of andere oorzaak uit het lager gelopen .
meestal komt dat doordat bij monteren van een nieuw lager geen nieuwe krimpring gebruikt word (of hij is vergeten )
die speciale bouten zijn voor noodreparatie te vervangen door bij een slotbout de kop aan te passen .
eerst maar eens afwachten wat er allemaal bij de dealer gaat gebeuren .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Vooras probleem bij Burstner T620 Peugeot



Bericht door @3 »

Ik zou niet afwachten wat er gebeurd maar eerst duidelijkheid wie de kosten waarvoor gaat dragen.
Je zal achteraf geconfronteerd worden met een heleboel kosten en ook nog eens zonder camper omdat men het recht van retentie gaat toepassen. (Niet betalen, geen auto mee).
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vooras probleem bij Burstner T620 Peugeot



Bericht door Kroppie »

ik bedoelde afwachten wat er nu precies gebeurd is ,voordat we aan 10 pagina.s met veronderstellingen zitten .
word er allemaal niet duidelijker op dan .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
hsaaf
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 11:33

Re: Vooras probleem bij Burstner T620 Peugeot



Bericht door hsaaf »

Geachte forumleden,
Veel dank voor jullie advies, meningen en medeleven. We hebben gesproken met de garage en zijn tot overeenstemming gekomen. Wel armer geworden maar ook gelukkiger want dan kunnen we volgend jaar weer mooie reizen maken zonder zorgen.
Han Saaf
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vooras probleem bij Burstner T620 Peugeot



Bericht door Kroppie »

:thumbup: en nog veel mooie reizen

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Ceesz
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 09 nov 2011, 12:51
Locatie: Alkmaar

Re: Vooras probleem bij Burstner T620 Peugeot



Bericht door Ceesz »

Han,
Nu lekker gaan genieten, jij hebt er vrede mee hoe het is opgelost klaar.
Veel camper plezier.
groet
Cees
Plaats reactie