Dat had ik niet bedacht. Eerst diep zoeken naar je eigen bericht van 2015 en dan per ongeluk de citeerknop aanklikken. ..... En niet even de moeite nemen om dan dat per ongeluk geplaatste nieuwe bericht meteen te verwijderen.
Interessant, maar wel helemaal off-topic.
Ingezakte voorvering
Re: Ingezakte voorvering
Nee, hoor is niet exact hetzelfde : zoek het verschil
Waarom (zo) ontgaat mij echter ook
Waarom (zo) ontgaat mij echter ook
Eric
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Re: Ingezakte voorvering
Zou best kunnen dat hij voor weer omlaag staat,
....als je goed kijkt staat hij op de foto ook nog steeds omlaag,en dat gebeurd bij Car Support niet,je hebt zelf de keuze
....als je goed kijkt staat hij op de foto ook nog steeds omlaag,en dat gebeurd bij Car Support niet,je hebt zelf de keuze
Hans
- henk en lila
- Berichten: 3887
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Ingezakte voorvering
Als je dat wilt weten kun je TS nu emailen, dat is het verschil.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Re: Ingezakte voorvering
Na 5 jaar reageert er iemand op dit forum, die graag het PN van Fiat wil weten en kennelijk stond mijn email adres er niet bij, dus opnieuw via het forum, dat doen we uiteraard graag, anders hadden jullie het niet gezien.
En nee, het was inderdaad niet de bedoeling het hele oude verhaal nog een keer te plaatsen, maar wij gebruiken dit forum nooit, dus "busje", ik heb ook geen idee waar het delete knopje zit.
Ik rijdt liever rondjes, maar dat kan nu effe niet.
Maar als je er nu toch bent het vervolg verhaal.
We hebben ruim een jaar met de lange Fiat veren gereden naar groot genoegen, niks inzakken, drempels end. prima, en al een beetje het "autobus" gevoel aan de voorkant. (origineel Fiat bestelnummer veren 04 50711909, destijds iets van 160 euri per stuk).
Een jaar gespaard, en toen vlak voor de TTF 2016, (je moet tenslotte wat doen met zo'n camper), de volledige 6 kanaal VB luchtvering laten inbouwen, kost wat, bijna 12000, maar dan heb je ook wat.
Echte luchtvering rijdt fantastisch, altijd dezelfde rijhoogte hoeveel je ook laadt, bv onze 200kg motorfiets achterop, en smooth.
Als je ergens staat nog een hele rij extra mogelijkheden.
Voor ons de meest belangrijkste; automatisch waterpas door een druk op de knop, wat een verademing.
Geen gele "schaatsen" onder de voorwielen, Jan nog een stukje, nog een stukje, bij de meeste campers een dagelijks terug komend ritueel. Uiteraard ook om de lengteas waterpas, kastdeurtjes zakken niet open enz.
Nog een klein "grapje" we zijn net iets boven de 3 meter. Franse automatische tol is dat automatisch volle pond vrachtwagen tarief, 4 keer gewoon!
De knop parkeren laat de camper onder 30Kmh max zakken en rij je zo door de tol voor "normaal" tarief , boven de 30Kmh brengt het systeem de zaak vanzelf weer naar normale rijhoogte. (ook wij begrijpen dat je veel door de tol zou moeten rijden om de investering er uit te halen )
Om het geheel af te maken de volgende stap in 2019, 18" wielen met 255/55 R18 Conti Cross Contact welke op een lage druk gereden worden voor nog meer comfort en stabieler rijgedrag.
Bij Niesmann Bischoff zijn zulke 18"wielen als optie te bestellen. Wij hebben voor de speciale camper wielen van ORC gekozen, Duits. zie voor meer foto's en filmpjes https://sprint.smugmug.com/Hobbies/Luchtvering/
En nee, het was inderdaad niet de bedoeling het hele oude verhaal nog een keer te plaatsen, maar wij gebruiken dit forum nooit, dus "busje", ik heb ook geen idee waar het delete knopje zit.
Ik rijdt liever rondjes, maar dat kan nu effe niet.
Maar als je er nu toch bent het vervolg verhaal.
We hebben ruim een jaar met de lange Fiat veren gereden naar groot genoegen, niks inzakken, drempels end. prima, en al een beetje het "autobus" gevoel aan de voorkant. (origineel Fiat bestelnummer veren 04 50711909, destijds iets van 160 euri per stuk).
Een jaar gespaard, en toen vlak voor de TTF 2016, (je moet tenslotte wat doen met zo'n camper), de volledige 6 kanaal VB luchtvering laten inbouwen, kost wat, bijna 12000, maar dan heb je ook wat.
Echte luchtvering rijdt fantastisch, altijd dezelfde rijhoogte hoeveel je ook laadt, bv onze 200kg motorfiets achterop, en smooth.
Als je ergens staat nog een hele rij extra mogelijkheden.
Voor ons de meest belangrijkste; automatisch waterpas door een druk op de knop, wat een verademing.
Geen gele "schaatsen" onder de voorwielen, Jan nog een stukje, nog een stukje, bij de meeste campers een dagelijks terug komend ritueel. Uiteraard ook om de lengteas waterpas, kastdeurtjes zakken niet open enz.
Nog een klein "grapje" we zijn net iets boven de 3 meter. Franse automatische tol is dat automatisch volle pond vrachtwagen tarief, 4 keer gewoon!
De knop parkeren laat de camper onder 30Kmh max zakken en rij je zo door de tol voor "normaal" tarief , boven de 30Kmh brengt het systeem de zaak vanzelf weer naar normale rijhoogte. (ook wij begrijpen dat je veel door de tol zou moeten rijden om de investering er uit te halen )
Om het geheel af te maken de volgende stap in 2019, 18" wielen met 255/55 R18 Conti Cross Contact welke op een lage druk gereden worden voor nog meer comfort en stabieler rijgedrag.
Bij Niesmann Bischoff zijn zulke 18"wielen als optie te bestellen. Wij hebben voor de speciale camper wielen van ORC gekozen, Duits. zie voor meer foto's en filmpjes https://sprint.smugmug.com/Hobbies/Luchtvering/
- Bijlagen
-
- DSC03875-X2.jpg (156.4 KiB) 132 keer bekeken
wien onderweg, op 4 wielen in plaats van 2.
In dit forum met een
Frankia i740BD (Ducato X250 160 multijet) van 01/2007, sinds maart 2015 ons trotse bezit,
en een
Euramobil 530S (Fiat Ducato 230 2,5 atm. diesel) van 01/1995, van mijn moeder, maar die is van 1936 en heeft geen internet.
In dit forum met een
Frankia i740BD (Ducato X250 160 multijet) van 01/2007, sinds maart 2015 ons trotse bezit,
en een
Euramobil 530S (Fiat Ducato 230 2,5 atm. diesel) van 01/1995, van mijn moeder, maar die is van 1936 en heeft geen internet.