Ford: update voor Transit 2.2 TDCI

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Ruud-572 »

Excl. de btw, dat scheelt alweer hè... al gauw zo'n 21% :roll:

En dán is het ineens niet zo veel minder dan wat ik er voor betaal. Maar als je dan het werk nog moet uitbesteden, kom je toch echt aan de eerder genoemde bedragen.

Ja, dan kan het dus allemaal een stuk goedkoper als je zelf in staat bent de klus uit te voeren. Maar dan gaat de vergelijking natuurlijk niet meer op...
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Ruud-572 »

Overigens kan ik mijn afgekeurde en niet officieel door Denso gereviseerde verstuivers tegen een geringe vergoeding omruilen voor volledig nieuwe. Een nette en praktische oplossing van de betreffende partij...
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door LMC591A28JTD »

Ik heb alle 52 pagina's nog weer eens gelezen.

Ruud:

Je hebt de motor laten tunen, schrijf je. Je hebt in 2015 in Oostenrijk de softwareupdate gehad die later in Nederland beschikbaar was. Dat was dezelfde, schrijf je.

Je hebt in april 2016 1500 euro uitgegeven voor nieuwe Denso injectoren. Je hebt in juli 2017 toch de zuigerschade gehad.

En je moet nu de injectoren weer allemaal vernieuwen bij weer een ander bedrijf. Je noemt bedragen van 8000 euro en op de vorige pagina 6000 euro.

Met alle respect. Ik weet niet welk veiligheidsgevoel jij wil hebben. Dat ga je m.i. met deze camper nooit meer krijgen.

Welke kilometerstand heeft jouw camper?
Hoeveel heeft het je nu echt gekost?
Heb je een foto van jouw schade?

Ben je op deze manier niet geld in een (voor jezelf) bodemloze put aan het gooien? Want aan alles wat jij schrijft, maak ik op dat je het vertrouwen in deze camper helemaal kwijt bent en dat snap ik. Maar met al deze berichten gaan ook andere Fordbezitter niet meer met een gerust gevoel op vakantie.

Zou je hem niet beter kunnen inruilen voor een betrouwbaar merk en zo weer met een fijn gevoel op vakantie kunnen gaan? Of gewoon alleen die zuigers laten vervangen en dan de Ford inruilen, want wat ik allemaal lees: jij bent pas weer gerust als je geen Ford meer rijdt.

En tunen, dat moet je gewoon niet doen, zeker niet met een camper die aan zijn max gewicht zit als je weet dat de zuigers zo zwak zijn, dan is tunen natuurlijk de kat op het spek binden. Dat jouw schade daardoor veroorzaakt zou zijn, kan niemand zeggen. Maar uitsluiten kan je het ook niet.

Als ik jou was, ruilde ik die Ford snel in.

Beantwoord je die vragen nog even? Wil ik graag weten.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Ruud-572 »

Zo... wat een hoop vragen!

Ja, vertrouwen in Ford is totaal weg. Daar kom ik dan ook echt niet meer. Nooit.

Inruilen is geen optie, dan schrijf ik te veel af. De camper hoeft gelukkig ook niet weg, want daar zijn we zeer tevreden mee. Alleen jammer van die Ford motor.

Dat tunen heb ik destijds niet laten doen om meer vermogen te krijgen, zoals je wellicht gelezen hebt. Bovendien was ik destijds nog helemaal niet op de hoogte van de problemen met deze motor. De tuning heeft er overigens maar heel kort ingezeten, door de update in Oostenrijk.

Nu ik zelf gedupeerd ben, heb ik ervoor gekozen om in ieder geval het grootste pijnpunt van deze motor aan te pakken: de versterkte zuigers. Door de revisie grondig aan te pakken heb ik eigenlijk een nieuwe, maar verbeterde motor.

En waar ik van de vorige motor niet weet hoe ermee gereden is (vorige eigenaar), heb ik dat nu wel zelf in eigen hand. Ik reken er dan ook op minimaal dezelfde km-stand (68.000) te kunnen halen, en vermoedelijk minstens het dubbele. Dan zijn we zomaar 10 jaar verder, en daar teken ik voor...
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Marco Polo »

Hopelijk 68000 met een diesel. Moet niet gekker worden.
Begrijp het wel.
Jammer dat het zover heeft moeten komen Ruud.
Hopelijk komt het vertrouwen de komende tijd weer een beetje terug!
Zal best wel; zelfs Ford krijgt het niet voor elkaar een motor 2 keer achtereen te verkloten.
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Ruud-572 »

Overigens heb ik er nooit wakker van gelegen hoor, daarvoor hebben wij al te veel ellende in de familie meegemaakt. Maar dat neemt niet weg dat dit niet normaal is, en ik er alles aan heb willen doen om Ford in beweging te krijgen.

Nu ik ook zelf daadwerkelijk gedupeerd ben, ben ik gek genoeg meer gelaten...
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
isoplus
Berichten: 6333
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door isoplus »

Nou ja Ruud, je kunt nu als onderschrift gebruiken: "Met een op eigen kosten verbeterde Ford motor" Daar wordt je al iets vrolijker van.
Gelukkig heb jij een Hymer waar, op de motor na, weinig aan mankeert zo te horen.
Bij ons was dat net andersom, de Ducato heb je geen omkijken naar, de Hymer heeft ons minimaal 4000,= euro gekost uit eigen zak voor het ding te pruimen was.
Ik heb vaak gedacht: " laat het ding hier gewoon staan en hou op met te proberen Hymer te motiveren er iets aan te doen"
Gelukkig kwam ik bij iemand terecht die het ding in een paar weken compleet nagekeken heeft en ja vanaf die tijd kunnen we zeggen dat we er plezier in hebben.
We hebben zelfs leren leven met de echte kwaaltjes van dit bouwjaar (2007) en blijven genieten.
Inmiddels ben ik 75 jaar en denk vaak " bekijk het maar!". Gewoon genieten en je eigen dingen doen, het leven is te kort om veel tijd te besteden aan ongein.

Mazzel dat je het kunt bekostigen en als je met het ding weer vrolijk over de wegen snort komt het vertrouwen vanzelf terug.
Gewoon voor de statistieken zal ik eens kijken wat onze tien jaar oude Ducato tot nu toe aan kosten gevraagd heeft betreffende onderhoud en reparatie.
Ik heb dat vrij nauwkeurig bij gehouden en er staat nu 130.000 km. op de teller die wat betreft motor en chassis probleemloos afgelegd zijn.

Inruilen is wat ons betreft geen optie, wij vinden veel van die witte dozen niet om aan te zien :shh: en bovendien zouden we de ruimte en dubbele bodem erg missen.
Als wij er eerdaags vanwege onze leeftijd of onze kwaaltjes klaar mee zijn, zoeken wij een goede baas voor het ding en dan is geld niet zo belangrijk.

Ik wens je veel goed kilometers met je nieuwe motor :thumbup:
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5450
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Atoz »

@Ruud-572
Misschien goed om te horen dat anderen door jouw schrijfsels weten dat er problemen zijn.
Ik denk niet dat ik ooit een oude camper met een Ford motor wil kopen.

Gegroet
Guido
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Marco Polo »

Je weet een mens wel weer moed in te praten Guido ;-)
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Marius »

On4bgc schreef:@Ruud-572
Misschien goed om te horen dat anderen door jouw schrijfsels weten dat er problemen zijn.
Ik denk niet dat ik ooit een oude camper met een Ford motor wil kopen.

Gegroet
Guido
Als eigenaar van een camper met een probleemloze 2.0 tdci ford motor is dat wel spijtig natuurlijk.
Het is enkel de 2.2 tdci en dan nog de versies met de hogere vermogens die deze problemen vertonen.
Er is niets mis met de 2.0, de 2.4 een alle eventueel andere motoren.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13306
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door hathi »

On4bgc schreef:@Ruud-572
Misschien goed om te horen dat anderen door jouw schrijfsels weten dat er problemen zijn.
Ik denk niet dat ik ooit een oude camper met een Ford motor wil kopen.

Gegroet
Guido
En ik denk juist van wel,als iemand weet ,het eventuele motorprobleem kan me hoogstens €5000,- kosten,waarom dan niet,ik lees hier soms ook dat er €5000,- uitgegeven word,(of moet worden) aan andere zaken dan de motor,nee een motor is nooit het probleem en altijd verkrijgbaar,wat men van de rest niet altijd kan zeggen
Hans
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Ruud-572 »

Hier nog een foto van het oude blok en defecte zuiger...
Bijlagen
rps20170901_182844.jpg
rps20170901_182844.jpg (224.91 KiB) 583 keer bekeken
rps20170901_182436.jpg
rps20170901_182436.jpg (205.83 KiB) 583 keer bekeken
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51047
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Kroppie »

vlekjes op de zuiger wijzen op een keurig spuitpatroon van de injector (geen pisser dus, dus lijkt mij een zwakke zuiger, scheuren van zuigers is mij goed bekend uit de wedstrijd motorcross wereld , daar was bij bepaalde merken voorgeschreven: na 40 uur zuiger vervangen , na +-50 uur scheurden ze dan ook, boel demonteren, nieuwe zuiger er in en gaan weer .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
isoplus
Berichten: 6333
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door isoplus »

Ik vrees dat Jos dat wel goed gezien heeft, dus samen met het feit dat Ford nu andere zuigers gebruikt mag je verwachten dat je gereviseerde motor wel betrouwbaar zal zijn.
Dat is dan het goede nieuws moeten we maar denken.
Plaats reactie