Distributieriem

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Distributieriem



Bericht door Meine »

Daar heb inderdaad en beetje overheen gelezen :oops: , beter is het echter dan een reactie daar te plaatsen waar die van toepassing is.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Distributieriem



Bericht door javanes »

de hoekies schreef:de remvloeistof is volledig vernieuwd zoals alle vloeistoffen en filters
Duidelijk Peter :oops:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Distributieriem



Bericht door Marius »

Meine schreef:Daar heb inderdaad en beetje overheen gelezen :oops: , beter is het echter dan een reactie daar te plaatsen waar die van toepassing is.
Daar heb je gelijk in meine sorry daarvoor.
Je hebt trouwens ook wel gelijk over absurde prijzen en dat je kritisch mag/moet zijn daarop.
Maar niet elke merkdealer is een boef, net zo min als dat die eenmans zaak altijd de beste keuze is.

Maar wederom, dat vroeg de topic starter niet, en zoals zovele topics hier gaat na 2 reacties het weer over compleet iets anders.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Distributieriem



Bericht door Meine »

:thumbup: :cheers: :thumbup:
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Distributieriem



Bericht door Vopper »

bertt schreef:Ik beet mijn tong bijna af, maar ga toch reageren.

Wat Jos zegt, zit erg dicht bij de waarheid. Niet het onderhoud verslonzen, maar wel bij de wekker blijven.

Bij mijn vorige (nieuwe) camper moest ik om garantie te houden (normaal doe ik het zelf) een oliebeurt -servicebeurt laten geven na een jaar bij een Fiat-bedrijfswagen dealer.
Ik vul zelf ruitensproeier en andere vloeistoffen bij waar nodig met de voorgeschreven middelen.
Ik zeg dat bij het inleveren.
Staat het evengoed op de rekening (ja meneer, dat is een standaardlijstje wat bij een beurt hoort.
Dat wordt bedoelt met o.a. poeha. Er kan ook gewoon met een checklist gewerkt worden, dan betaal je het nodige.

Waar ik het liet doen is trouwens een heel grote en één dag na de beurt vertrok in richting Frankrijk en stond ik stil langs de weg wegens te veel olie in het blok (die extra liters heb ik trouwens niet betaald :-B )

Geef mij ook maar een serieuze monteur en die vind je het best bij een eenmansbedrijf, die heeft wat te verliezen.

Bert

O ja, ik had Jochem een adres gestuurd die voor een schappelijke prijs goed werk verricht. Maar dat is in Aphen en ik dacht dat Duiven daar in de buurt was. :wink:
Waardoor kwam je dan stil te staan, naast de te hoge oliestand?

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Distributieriem



Bericht door bertt »

Omdat het aangegeven werd op het dashboard. En in de gebruiksaanwijzing stond "niet verder rijden"
Dat moet je dan ook niet doen in garantietijd.

Fiat stuurde ook netjes de wegenwacht die er bijna er 1,5 liter uit haalde.

De hele beurt was al een lachertje, heb het hier al eens eerder neergezet. De monteur kwam met de onderdelen zoals oliefilter e.d. en die zei:"Waar heb je het de vorige keer laten doen?" "Want er zit een verkeerd oliefilter op, ik heb een andere".
Het enigste wat ik kon zeggen was "Fiat Italie", dit is zijn eerste beurt nadat ik hem nieuw gekocht heb :sick:

Ik had een 2,8 Power motor en hij kwam met spullen aan voor de gewone 2,8. Ik heb er maar om gelachen, hij was blijkbaar zo van slag, dat ie niet meer wist hoeveel olie er in gedaan was.

Eind goed al goed. Heb er 93000 km mee gereden (nee, niet met dezelfde olie)

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: Distributieriem



Bericht door Andorus »

Hallo Jochem,
Waarom kijk je niet eens bij mijn garage.nl?1500 garages in heel nederland die voor vaste prijzen diverse reparaties en onderhoudsbeurten doen,weet je precies waar je aan toe bent en goedkoper dan de dealer.Ik ben er heel tevreden mee.

Groeten,
Fred
fred flair
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Distributieriem



Bericht door metatoon »

Hallo

Heb eens even gekeken op mijn garage .
Verschillende werkzaamheden ingevuld.
Krijg een een stuk of wat garages,met prijsopgaaf
Echter allen komen op een zelfde prijs uit.


Zomaar een opmerking ,weet verder ook niet hoe het zit.

Gr. toon :o
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: Distributieriem



Bericht door Andorus »

Dat is de bedoeling ook,ze trekken bewust 1 lijn met de prijzen,je weet precies waar je aan toe bent.

Groeten
fred flair
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Distributieriem



Bericht door metatoon »

Oke dank voor antwoord

gr toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Distributieriem



Bericht door Vopper »

bertt schreef:Omdat het aangegeven werd op het dashboard. En in de gebruiksaanwijzing stond "niet verder rijden"
Dat moet je dan ook niet doen in garantietijd.

Fiat stuurde ook netjes de wegenwacht die er bijna er 1,5 liter uit haalde.

De hele beurt was al een lachertje, heb het hier al eens eerder neergezet. De monteur kwam met de onderdelen zoals oliefilter e.d. en die zei:"Waar heb je het de vorige keer laten doen?" "Want er zit een verkeerd oliefilter op, ik heb een andere".
Het enigste wat ik kon zeggen was "Fiat Italie", dit is zijn eerste beurt nadat ik hem nieuw gekocht heb :sick:

Ik had een 2,8 Power motor en hij kwam met spullen aan voor de gewone 2,8. Ik heb er maar om gelachen, hij was blijkbaar zo van slag, dat ie niet meer wist hoeveel olie er in gedaan was.

Eind goed al goed. Heb er 93000 km mee gereden (nee, niet met dezelfde olie)

Bert
Oke, bedankt voor het antwoord :thumbup: . Maar goed dat het waarschuwingslampje ging branden, anders had je later lekkende krukaskeerringen of nog erger gehad.
Mijn ervaring is ook dat de motor na een beurt tot iets voorbij het max. streepje is gevuld, maar 1,5 ltr. is wel heeel veel. :thumbdown:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
kraayke

Re: Distributieriem



Bericht door kraayke »

Ik heb zelfde vraag gesteld voor mijn buscamper (2.3ltr 2010) aan een fiat dealer in Eindhoven.

Kleine beurt ( olie+ filter) apk, en distributie riem .. op de hiervoor genoemde site gekeken wat dit zou kosten.

Maar ik krijg een prijsopgave van 1492 EUR!!

Dit is wel erg veel.
Laatst gewijzigd door kraayke op wo 03 dec 2014, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: Distributieriem



Bericht door Andorus »

Dat is belachelijk veel,ik moet volgende week voor mijn huisverkeer volkswagenbus de distributieriem laten vernieuwen bij een aangesloten garage 669,00 euro en er komt echt niets bij en goed werk bij een garage hier in amsterdam die bij mijn garage.nl aangesloten isIk weet natuurlijk niet hoe de kwaliteit van de anderen is maar het lijkt mij als je geen goed werk levert sluit je je hier niet bij aan
Ik had de VWdealer gebeld en daar 865,00

Groeten
fred flair
ducato 290
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 21:13

Re: Distributieriem



Bericht door ducato 290 »

Kraayke
moet uw distr. Riem vernieuwd worden?
ik wil u wel een prijs opgave doen , of wilt u perse een dealer ?
Plaats reactie