Zwenkaanhanger voor scooter

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Zwenkaanhanger voor scooter



Bericht door Charm »




Ik heb deze aanhanger in bedrijf gezien tijdens de laatste Caravan Salon in Dusseldorf. Ik vond hem erg onrustig rijden. Verder zag het er gelikt uit. Wij hebben uiteindelijk de Allustar Rolli daar gekocht. Bevalt ons prima ook bij het achteruitrijden. De begrenzing van de aanhanger is goed in de spiegels te zien. Ik raad aan hem evt op de beurs te kopen. Er zijn forse kortingen te bedingen met gratis bezorging :)
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Vopper
    Berichten: 2186
    Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

    Re: Zwenkaanhanger voor scooter



    Bericht door Vopper »

    Cee Pee schreef:Nu mag een triangel juist in Nederland weer wel, maar niet in de ons omringende landen. :wink:

    Cor

    Foutje, :oops: :oops:

    gr. Vopper
    1mei dag van het pensioen🤓
    Tec
    Berichten: 1214
    Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 13:56
    Locatie: Groningen

    Re: Zwenkaanhanger voor scooter



    Bericht door Tec »

    Het filmpje even bekeken en in inderdaad erg onrustig.
    Maar of dat nu aan de bestuurder of de kar lag laat ik in het midden.
    Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
    Gebruikersavatar
    technichien
    Berichten: 964
    Lid geworden op: wo 25 jul 2007, 9:52

    Re: Zwenkaanhanger voor scooter



    Bericht door technichien »

    Je kunt ook een "gewoon" aanhangwagentje overwegen, eventueel met enige aanpassingen. Bijvoorbeeld een Erde 102 laadvermogen 300 kg. vanaf € 300,-- te koop. :?:
    My RV is my castle! Feelin' groovy.
    Gebruikersavatar
    eef van baal
    Berichten: 7517
    Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
    Locatie: Nieuw Bergen LB
    Contacteer:

    Re: Zwenkaanhanger voor scooter



    Bericht door eef van baal »

    dit is ook een aan hangertje van Wim.
    deze heeft wel zwenkwielen.

    Afbeelding

    en zo leg je hem achter in je kofferbak.

    Afbeelding
    "Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
    Werk om te leven, leef niet om te werken.
    JohnV12
    Berichten: 1
    Lid geworden op: za 16 jun 2018, 11:11

    Re: Zwenkaanhanger voor scooter



    Bericht door JohnV12 »

    Het antwoord van de RDW bevreemd mij wanneer er word gesproken over : de bestuurde wielen niet uitsluitend de achterwielen mogen zijn. gesteld word dat dit in deze constructie wel het geval is. Ten eerste zijn het miz geen bestuurde wielen maar geleide wielen, en ook kunnen zij geen aanhang achterwielen zijn want er is slechts sprake van één, dan wel twee parallel ten opzichte van elkaar geplaatste zwenkwielen waar de vragensteller het over heeft. Wel kan ik mij voorstellen dat bij een aanhanger met vier wielen, het niet is toegestaan dat de achterwielen mogen zwenken, maar de voorwielen kunnen dat niet .. volgens mij word dat met dit wetsartikel bedoeld . Nu ben ik zelf iets aan het bedenken om een vaste aanhangwagen bedoelt voor op een kogelkoppeling aan de auto vast te maken . Dit kan op twee manieren A : gedragen worden door twee wielen met een starre verbinding aan het frame van de constructie of dmv zwenkwielen die dan onder de korte bromfietsaanhanger geplaatst gaat worden .
    Plaats reactie