Schuifdeur Fiat Ducato wil niet dicht

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Schuifdeur Fiat Ducato wil niet dicht

Bericht door roma »

vmax schreef:roma, klik eens op profiel bij umpie30 :wink:
Da's een hele leuke.

Gelukkig weet ik ook heel veel van Lego. Dat werkt alleen goed als de nopjes goed in elkaar klikken.....
(Toen ik problemen had met het wel/niet sluiten van mijn Boxerschuifdeur, lukte het Peugeot-bedrijfswagens niet om het probleem op te lossen. Na uren gegoochel heb ik het zelf opgelost. Sindsdien ben ik deskundige op dat gebied.)
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Schuifdeur Fiat Ducato wil niet dicht

Bericht door de hoekies »

Hij is fiat monteur geen peugeotmonteur ;;-) maar ja ik zou elke tip serieus nemen ,toch koud om nu met de schuifdeur open te rijden
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
umpie30
Berichten: 1012
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 19:47
Locatie: overijssel

Re: Schuifdeur Fiat Ducato wil niet dicht

Bericht door umpie30 »

warempel
vandaag kwam ik op mn werk en wat stonden daar? 4 ducato s waar de schuifdeuren niet meer van open wouden of die niet meer op slot wouden
auto stuk voor stuk naar binnen gezet
kabels ontdooit en gedroogd en gesmeerd en weer naar buiten
klaar

oeps onee das waar ook er zaten geen kabels in maar een trekstang :lol:

in elk geval is dit niet alleen bij fiat het probleem voor dat we dat krijgen maar ook opel peugeot renault hebben er last van


dus moraal is maak de kabels droog dmv doorblazen en smeer de kabels lekker in :thumbup: :wave: :cheers:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Schuifdeur Fiat Ducato wil niet dicht

Bericht door Kroppie »

geschikt vet toepassen bij de montage is blijkbaar teveel voor die fabrieken, of mag het niet van de arbo ?,krijgt de monteur vette vingers . :x

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Ruttentuttels
Berichten: 3891
Lid geworden op: za 30 aug 2008, 21:01
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Schuifdeur Fiat Ducato wil niet dicht

Bericht door Ruttentuttels »

Waarmee moet je het invetten? Welk spul gebruik je daarvoor?
Groetjes van de Ruttentuttels
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Schuifdeur Fiat Ducato wil niet dicht

Bericht door WiSpi »

Haal je dan de binnenbekleding van de deur, om bij die stang/ketting te komen?

Andere vraag: Dat nokje aan de linkerkant van de deuropening, bovenaan, wat bij mij los zit. Hoe draai ik die weer vast? Moet ik daarvoor keukenhangkast en de daar achterzittende bekleding verwijderen, of is daar een trukje voor.?
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Schuifdeur Fiat Ducato wil niet dicht

Bericht door roma »

Stang invetten? Waar heb dat nou voor nodig? Wellicht zit er ergens een scharnierpunt en daar kan ik me iets bij voorstellen.
Bekleding haal je weg met een zelf te maken noppenwippertje. Lijkt een beetje op een bandenlichter.

Die nok heeft een moerkop. Gewoon met een sleutel vastzetten.
yveske
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 18 nov 2019, 16:55

Re: Schuifdeur Fiat Ducato wil niet dicht

Bericht door yveske »

Beste, heb hier eens zitten lezen en ik zit met het volgende probleem, mijn lampje van deuren blijft branden dus vermoed dit ook aan de plaatjes aan de schuifdeur ligt. Heb al vanalles gelezen van schakelaar uithalen tot plaatjes naar vanvoor brengen enz maar tot op heden rij ik nu al jaar rond met lampje die aan en uit gaat door schokken en nu is men vraag wat zou het kunnen zijn en als ik de schakeaar demonteer wat werkt er dan of wat werkt er dan niet? want lees hier schakelaartje uithalen en opgelost maar kan dit dan? geeft deze geen werking? heb de plaatjes al ieder 2mm naar vanvoor gebracht en je merkt het beter is maar al rijdend schiet het nog aan en uit, vandaar ik eens reageer in de hoop iemand een oplossing weet, dacht nieuwe te bestellen maar 1 ik vind ze bijna niet en 2 vrees probleem zou blijven als ze niet genoeg op elkaar drukken als de deur toegaat. Hoop op reactie want rij daar nu al lang mee rond en na verschillende frustrerende pogingen is het helaas nog niet opgelost, ik denk om vandaag nog meer ze naar vooren te brengen maar vroeg me af of dit wel degelijke oplossing is.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Schuifdeur Fiat Ducato wil niet dicht

Bericht door JoopBrekken »

Als het waarschuwings lampje blijft branden dan is het zwarte schakelknopje bij de kontakt vlakjes van de schuifdeur niet voldoende ingedrukt.
Oplossingen: deur beter afstellen, of een klein stukje plaat van ong. 1 mm dik op de deur lijmen tpv het schakelknopje.
Ik heb voor nood met sec lijm een stukje lucifer op het schakelknopje geplakt. Nu al 2 jr helemaal geen probleem meer.
yveske
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 18 nov 2019, 16:55

Re: Schuifdeur Fiat Ducato wil niet dicht

Bericht door yveske »

ok bedankt, eens proberen vandaag want wil dit eindelijk is gemaakt zien. thanks voor de reactie en hou je op de hoogte vandaag. ik had gisteren al eens houten spie achter het volledige plaatje gestokken dus tussen deur en plaatje en andere kant ook maar het springt nog aan en uit al rijdend al merk ik het wel gevoeliger is en niet meer continu brandt dus zeker daar het probleem ergens zit, ben benieuwd naar uw oplossing ga er eens aan beginnen.
yveske
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 18 nov 2019, 16:55

Re: Schuifdeur Fiat Ducato wil niet dicht

Bericht door yveske »

heb eens gekeken en geprobeerd en valt me wel 2 dingen op, het rolgeleiding midden de deur beetje speling geeft en als ik daar toeduw wel diepersluit de deur plus 2 bovenaan ook wel beetje speling zit, zou het niet daaraan kunnen liggen of is dit een nutteloze kost die 2 rolgeleiers te vernieuwen. ook valt me op het ringstukje waar deur in klemt niet op de 2 lijntjes staat maar wat schuin, kan het daaraan liggen ze int midden met een duw beter sluit? begin te twijfelen eerder daar moet zoeken en daardoor de zwarte schakelaar niet genoeg contact maken en al rijden aan en uit springt op daashboard
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Schuifdeur Fiat Ducato wil niet dicht

Bericht door JoopBrekken »

Als de schuifdeur helemaal goed dicht is, zit hij dan aan de linker kant in een vlak met het plaatwerk daarachter? Of steekt hij iets uit?
yveske
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 18 nov 2019, 16:55

Re: Schuifdeur Fiat Ducato wil niet dicht

Bericht door yveske »

steekt iet uit, ze klikt dus precies niet goed in slotvanger en ook opgemerkt slotvanger op vast gedeelte schuin staat als je de streepjes bekijkt die erop staan en evenwijdig moeten staan met die op vast carroserie staan. begin dus te vermoeden niet aan de contactplaatjes ligt maar gewoon de deur niet vastklikt, als ik er op duw int midden achteraan zie ik lampje ook aan en uit gaan. de slotvanger helaas versleten 6kant anders had ik deze alvast een rechter gezet of ze dan wel vastklikt als ik ze sluit . twijfeldde de rolgeleiders allemaal te vernieuwen maar vindt wat zot als het nadien dan niks helpt
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Schuifdeur Fiat Ducato wil niet dicht

Bericht door JoopBrekken »

De deur moet dus iets naar binnen versteld worden aan de linkerkant. Als dat met de slotplaat in de sponning niet lukt ( inbus dolgedraaid?) dan misschien met het slot in de deur.
Gesloten