Bodem camper slecht

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
pekraymond
Berichten: 5
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 21:44

Bodem camper slecht



Bericht door pekraymond »

Wie kan mij vertellen wat ik moet doen als mijn vloer van mijn camper aangetast is door vocht en deels doorgezakt. Iemand idee hoe de vloer vervangen kan worden gezien deze dragend is !!! Of weet iemand een bedrijf die dat hersteld / vervangt tegen gunstige prijs ?
Laatst gewijzigd door pekraymond op di 14 aug 2012, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
loeki

Re: Bodem camper slecht



Bericht door loeki »

Iemand idee hoe de vloer vervangen kan worden gezien deze draaiend is
Draaiende campervloer.....................wat moet ik me daar bij voorstellen? :DD
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Bodem camper slecht



Bericht door Saviemeke »

Welkom op dit forum.

Er is zo een twee drie geen zinnig antwoord op je vraag te geven.
Waar is de vloer doorgezakt ? in het loop/woon gedeelte op loopt het onder wandjes door, of onder een toilet douche ruimte ??
Maar eigenlijk is er maar 1 oplossing, het rotte gedeelte vervangen, staan hier wandjes of andere zaken op dan wordt het een complexe reparatie.
Is de vloer alleen wat doorgezakt en niet rot, dit komt ook bij caravans nog wel eens voor, dat wil men ook nog wel eens vanaf de onderzijde om de 10 cm gaatjes in de vloer boren en hier pur schuim in spuiten. Hierdoor wordt de ingezakte isolatie weer opgevuld. De vloer moet aan de bovenzijden dan wel met platen hout en bv zandzakken vlak gehouden worden anders kan deze bol gaan staan.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Bodem camper slecht



Bericht door Saviemeke »

loeki schreef:
Iemand idee hoe de vloer vervangen kan worden gezien deze draaiend is
Draaiende campervloer.....................wat moet ik me daar bij voorstellen? :DD
Ik ga er vanuit dat de TS dragende campervloer bedoeld.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
paulus51
Berichten: 3097
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 21:21
Locatie: Arnhem

Re: Bodem camper slecht



Bericht door paulus51 »

.
Laatst gewijzigd door paulus51 op wo 20 feb 2013, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed kijken is de kracht van het zelf doen

leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
pekraymond
Berichten: 5
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 21:44

Re: Bodem camper slecht



Bericht door pekraymond »

Excuses Loeki ik heb mijn typefout eruit gehaald.

De vloer is aan de zijkanten ingezakt, eigenlijk over de gehele lengte, daardoor is de vloer ook beetje rond gaan staan.
Ik heb navraag gedaan bij een camper en caravan bedrijf hier in de buurt ( Zwolle ) , deze gaven mij aan dat de hele vloer vervangen dient te worden.
Deze klus zou veel tijd gaan kosten en daarmee ook veel geld, gezien de leeftijd van de camper ( Dethleffs A5431 uit ( 1995) met fiat Ducato 1.9 turbo diesel ) niet meer lucratief was hun antwoord.
Ik ben niet Atechnisch, maar constructief heb ik geen idee hoe de bevestiging is opgebouwd van de wanden op de vloer, bij een camper. En Aangezien de wanden dragen op de vloer ( bodem) zal alles opgevangen moeten worden. ( hoe doe ik dat ). Daarom de vraag heeft iemand een idee of dat zelf te doen is en hoe ! Of weet iemand een bedrijf dat deze reparatie vakkundig kan uitvoeren tegen redelijke prijs. Ik snap heel goed als daar een officiële monteur in loondienst een lange tijd mee bezig is dat deze uren omgezet in geld de waarde van de camper overtreffen en het campertje daarmee is afgeschreven.

Ik hoor het graag . … :bow:
loeki

Re: Bodem camper slecht



Bericht door loeki »

Als ik dit zo lees, vrees ik dat de beste oplossing zal zijn............einde verhaal..........hoe spijtig ook

Zelfdragende constructie wil zeggen dat alles draagt op de vloer en ik zou er dus niet aan beginnen om alleen de zijkanten te proberen te herstellen.

Dit is gewoon afbreken en starten met een compleet nieuwe vloer en dan volledig terug opbouwen.

Ik denk niet dat U zonder verdere schade te maken gewoon de volledige opbouw kunt losmaken van de vloer om er een nieuwe vloer onder te steken.

Als alles bol staat naar binnen wil dit zeggen dat de zijkanten doorgeakt zijn en dus totaal geen stevigheid meer bieden

:cry: :cry:
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Bodem camper slecht



Bericht door de Jonckheer »

In principe is alles te repareren maar dit is duidelijk een project om zelf te doen. Heb je daar geen trek in moet je er niet aan beginnen maar het is zoals mijn vader zei: "kan niet is dood". :lol:
berrie
Berichten: 482
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 16:51
Locatie: deventer

Re: Bodem camper slecht



Bericht door berrie »

Jammer dat u het zo slecht treft. :(
De bodem vervangen is een behoorlijke klus waarbij het misschien nog wel het belangrijkste is: De werkruimte.
Overdekt, groot genoeg voor Camper, onderdelen en werkplek, droog en verwarmd. Veel lijmen en kitten hebben een bepaalde minium werktemperatuur.
In grote lijnen ligt de bodem op het chassis. De zijwanden staan op de bodem en het dak weer op de zijwanden.
De kasten en douchruimte zorgen niet alleen voor de indeling, maar ook voor een bepaalde samenhang in de constructie.
Om de bodem te vervangen zult u dus de camper 'leeg' moeten maken en het dak moeten ondersteunen met stempels, dwars door de bodem op de grond.
Aan de buitenzijde moeten de 'zij-skirts' eraf.

e.e.a is hier http://www.camperrenovatie.nl/bodem1.html duidelijk weergegeven

De zijwanden zullen dan ook wel wat werk kunnen gebruiken:http://www.camperrenovatie.nl/binnenmuu ... uctie.html :bang:
en natuurlijk ons eigen onvolprezen forum: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... +vervangen
"Je hoeft niet vingervlug te zijn om mondharmonica te spelen"
pekraymond
Berichten: 5
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 21:44

Re: Bodem camper slecht



Bericht door pekraymond »

Ja berrie, de werkruimte is zondermeer een probleem en in de openlucht werken lijkt mij ook niet alles. Maar heb ook geen idee hoelang ik ermee bezig zou zijn.
Zal toch verder moeten informeren over werkruimte en plan van aanpak.
Het ondersteunen door stempels op de grond !!! Moet dat niet met stempels op het chassis zijn ? Anders zou ik denken dat je her chassis ontlast en daarmee omhoog komt !!!
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Bodem camper slecht



Bericht door Hoofdnoorman »

Soms is er wel eens wat te regelen met een carnavals vereniging of zo. Ruimte. Moet je natuurlijk niet wachten tot ze die zelf nodig hebben voor hun wagens.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
paulus51
Berichten: 3097
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 21:21
Locatie: Arnhem

Re: Bodem camper slecht



Bericht door paulus51 »

..
Laatst gewijzigd door paulus51 op wo 20 feb 2013, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed kijken is de kracht van het zelf doen

leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
loeki

Re: Bodem camper slecht



Bericht door loeki »

paulus51 schreef:heb je een pb'tje gestuurd...
Paulus doet alles per postbus

Als Uw antwoorden dan toch geheim moeten blijven voor medeforumnaars en zeker geen kennis verrijking mogen betekenen voor de anderen, dan vraag ik mij af waarom U niet gewoon dat postbusje of die email stuurt en de melding hier van "zie quote" gewoon achterwege laat.

Dat spaart ons wat onnodig lezen uit, U spaart het onnodig typen uit en niemand blijft op zijn honger zitten

Of doet U hier die extra melding om Uzelf een extra stempel van "goe bezig" toe te kennen?!!! :bang:
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Bodem camper slecht



Bericht door Saviemeke »

loeki schreef:
paulus51 schreef:heb je een pb'tje gestuurd...
Paulus doet alles per postbus

Als Uw antwoorden dan toch geheim moeten blijven voor medeforumnaars en zeker geen kennis verrijking mogen betekenen voor de anderen, dan vraag ik mij af waarom U niet gewoon dat postbusje of die email stuurt en de melding hier van "zie quote" gewoon achterwege laat.

Dat spaart ons wat onnodig lezen uit, U spaart het onnodig typen uit en niemand blijft op zijn honger zitten

Of doet U hier die extra melding om Uzelf een extra stempel van "goe bezig" toe te kennen?!!! :bang:
Al twee pb-tjes dus :roll:
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Plaats reactie