Hallo,
Geruime tijd loopt onze camper (LMC-Ducato 130 Multijet) een beetje beroerd, houd in bij gas geven en stotterd af en toe.
Het controle lampje op dashboard begon te branden met de tekst: Laat Motor Nazien
Storing bij garage laten uitlezen met als resultaat: Bediening Gasklep.
Advies garage: Gasklep vervangen door een gemodificeerd type.
reparatie uit laten voeren ( € 667.-)
Zijn er onder jullie die dit probleem ook hebben meegemaakt ???
Ik vind dit namelijk na 3,5 jaar en 47.000km. erg snel, en waarom is er nu al een modificatie??
Gr. Henk
Gasklep probleem Fiat Ducato (2007)
Re: Gasklep probleem Fiat Ducato 2007
De Ducato type III, (X250) heeft veel last van waterinsijpeling in de motorruimte.
Hierdoor ontstaan verschillende storingen.
De meest bekende zijn:
- oxidatie bij de injectoren (is een afdekkap voor te koop)
- water in de electronica van het gasklephuis
- oxidatie (stroef lopen) van het asje in het gasklephuis waardoor de klep niet meer (helemaal) in de ruststand komt.
- water in de zekeringkast
Hierdoor ontstaan verschillende storingen.
De meest bekende zijn:
- oxidatie bij de injectoren (is een afdekkap voor te koop)
- water in de electronica van het gasklephuis
- oxidatie (stroef lopen) van het asje in het gasklephuis waardoor de klep niet meer (helemaal) in de ruststand komt.
- water in de zekeringkast
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: di 10 jun 2003, 23:01
- Locatie: Kranenburg-Nutterden Dld.
- Contacteer:
Re: Gasklep probleem Fiat Ducato 2007
Volgens mij was er voor dat waterprobleem eem gratis modificatie. Ik had het ook.Marinus schreef:De Ducato type III, (X250) heeft veel last van waterinsijpeling in de motorruimte.
Hierdoor ontstaan verschillende storingen.
De meest bekende zijn:
- oxidatie bij de injectoren (is een afdekkap voor te koop)
- water in de electronica van het gasklephuis
- oxidatie (stroef lopen) van het asje in het gasklephuis waardoor de klep niet meer (helemaal) in de ruststand komt.
- water in de zekeringkast
Re: Gasklep probleem Fiat Ducato (2007)
Is een veel voorkomend probleem.
Water komt in de elektronica van de smoorklep, klep komt ook niet goed terug in zijn ruststand.
Is een modificatie voor.
Water komt in de elektronica van de smoorklep, klep komt ook niet goed terug in zijn ruststand.
Is een modificatie voor.
Onderhoud is behoud..
- kimsamsara
- Berichten: 260
- Lid geworden op: za 19 aug 2006, 14:23
- Locatie: Brasschaat
Re: Gasklep probleem Fiat Ducato (2007)
En wie heeft dit probleem al gehad en bij wie is het buiten de garantieperiode geheel of gedeeltelijk kosteloos hersteld ?
Mijn Ducato is 4 jaar oud heeft 66.000 km en ja hoor, zelfde probleem.
Huis + bijhorend kabeltje kosten zonder werkuren minstens 500 euro.
Welke Belgische dealer doet nog iets voor zijn klanten of heeft de Belgische importeur hiervoor een coulance regeling ?
Wie kan mij/ons helpen met zijn/haar ervaring met dit probleem ? Wie kan er eens een foto posten van de bewuste klep (genomen in de auto zodat ik kan zien waar die juist zit) met de bedrading. Blijkbaar zou het probleem ook elektrisch kunnen zijn, in de fiche dus. Misschien met die eens roestvrij te maken en in te vetten met siliconenvet dat het probleem opgelost is...Maar daarom wil ik graag ook weten welke klep en draad het juist is. Dan kan ik ermee aan de slag. Mijn relaas of oplossing kan je in dezelfde topic dan ook lezen.
En weet er iemand of de 130 pk motor in de Fiat gelijk is aan die van Citroën ?
Pol.
Mijn Ducato is 4 jaar oud heeft 66.000 km en ja hoor, zelfde probleem.
Huis + bijhorend kabeltje kosten zonder werkuren minstens 500 euro.
Welke Belgische dealer doet nog iets voor zijn klanten of heeft de Belgische importeur hiervoor een coulance regeling ?
Wie kan mij/ons helpen met zijn/haar ervaring met dit probleem ? Wie kan er eens een foto posten van de bewuste klep (genomen in de auto zodat ik kan zien waar die juist zit) met de bedrading. Blijkbaar zou het probleem ook elektrisch kunnen zijn, in de fiche dus. Misschien met die eens roestvrij te maken en in te vetten met siliconenvet dat het probleem opgelost is...Maar daarom wil ik graag ook weten welke klep en draad het juist is. Dan kan ik ermee aan de slag. Mijn relaas of oplossing kan je in dezelfde topic dan ook lezen.
En weet er iemand of de 130 pk motor in de Fiat gelijk is aan die van Citroën ?
Pol.
Trotse eigenaar van een Bürstner Ixeo it728 !