Motordeken Peugeot J5 (1987)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
bink
Berichten: 209
Lid geworden op: ma 19 nov 2007, 18:14

Re: Motordeken Peugeot J5 (1987)



Bericht door bink »

Antidreunplaten monteren op de bodem van de camper geeft dat geen vochtproblemen???
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Motordeken Peugeot J5 (1987)



Bericht door wingman01 »

waarom zou dat ?, we hebben ook vloerbedekking , dus nee......geen vochtprobleem .
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
bink
Berichten: 209
Lid geworden op: ma 19 nov 2007, 18:14

Re: Motordeken Peugeot J5 (1987)



Bericht door bink »

Omdat ik begrijp dat ze aan de onderzijde van de camper zouden moeten worden gemonteerd vandaar dus de vraag :?: :?:
Synapsis

Re: Motordeken Peugeot J5 (1987)



Bericht door Synapsis »

bink schreef:Omdat ik begrijp dat ze aan de onderzijde van de camper zouden moeten worden gemonteerd vandaar dus de vraag :?: :?:

Anti dreun materiaal is vaak op bitumen gebaseerd......en als je het goed vast kit/plakt is vocht geen probleem.....standaard zit er vaak spul onder wat wel nat kan worden, dus zijn antidreun platen veelal beter
bink
Berichten: 209
Lid geworden op: ma 19 nov 2007, 18:14

Re: Motordeken Peugeot J5 (1987)



Bericht door bink »

Synapsis schreef:
bink schreef:Omdat ik begrijp dat ze aan de onderzijde van de camper zouden moeten worden gemonteerd vandaar dus de vraag :?: :?:

Anti dreun materiaal is vaak op bitumen gebaseerd......en als je het goed vast kit/plakt is vocht geen probleem.....standaard zit er vaak spul onder wat wel nat kan worden, dus zijn antidreun platen veelal beter


bedankt zal eens kijken
mvermeij
Berichten: 107
Lid geworden op: za 29 mei 2010, 6:53

Re: Motordeken Peugeot J5 (1987)



Bericht door mvermeij »

Hoi.

Ik heb ook die hele noisekiller set erin geplakt en moet zeggen dat het een jas scheelt.

Alleen die motordeken, daar ben ik nog niet uit.
Moet die nu dwars, of in de lengte over de motor heen?

Als ik hem dwars leg, kom ik aan de ene kant het reservewiel en nog wat rommel tegen, aan de andere kant staat de pot voor de stuurbekrachtegingsolie in de weg.
Of moet ik die deken daar onder/tussen frommelen?

In de lengte komt dat beter uit, maar al te veel tussen motor en schutbord gaat niet vanwege slangen ed. en dan kom ik ook te dicht tegen het uitlaatspruitstuk voor het mooie.

Wat is wijsheid?

Groeten, Paul.
Gebruikersavatar
paulus51
Berichten: 3097
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 21:21
Locatie: Arnhem

Re: Motordeken Peugeot J5 (1987)



Bericht door paulus51 »

wel kijk eens naar dit filmpje, en geniet ondertussen van de goede muziek :)
het is mij nu duidelijk hoe je zo'n deken moet monteren :

diverse merken komen hier in voor

Goed kijken is de kracht van het zelf doen

leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
Synapsis

Re: Motordeken Peugeot J5 (1987)



Bericht door Synapsis »

Leuk filmpje, maar geen J5 en daar ging de vraag over.

Als je goed oplet zie je de Express voorbij komen die lijkt qua motor het meest op de J5 en daar ligt de mat OP de motor, er achter gaat misschien met een custommade mat, maar zelfs dan word het pielen puur omdat je nauwelijks ruimte hebt..

Oja: de Ducato die je ziet heeft een heel andere motor en daar zit bijv de branstofpomp op een andere plek.

Ik moest trouwens erg lachen om de plaats waar ze in het begin de Ty-rap aanbrengen en dan de boel lekker door trekken, let eens op de slang waar ze de boel aan vast zetten......

Bij onze J5 was dat een stuk netter geregeld, daar had ik een speciaal frame bij waar de boel aanvast ging
Synapsis

Re: Motordeken Peugeot J5 (1987)



Bericht door Synapsis »

mvermeij schreef:Hoi.

Ik heb ook die hele noisekiller set erin geplakt en moet zeggen dat het een jas scheelt.

Alleen die motordeken, daar ben ik nog niet uit.
Moet die nu dwars, of in de lengte over de motor heen?

Als ik hem dwars leg, kom ik aan de ene kant het reservewiel en nog wat rommel tegen, aan de andere kant staat de pot voor de stuurbekrachtegingsolie in de weg.
Of moet ik die deken daar onder/tussen frommelen?

In de lengte komt dat beter uit, maar al te veel tussen motor en schutbord gaat niet vanwege slangen ed. en dan kom ik ook te dicht tegen het uitlaatspruitstuk voor het mooie.

Wat is wijsheid?

Groeten, Paul.

Bij lag ie dwars op de motor, en alleen bij de branstofpomp zat het wat krap.....maar verder lag ie overal netjes vrij van andere obstakels.....
Plaats reactie