Schommelende temperatuurmeter Fiat Ducato 2.8JTD (2005)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Cor Kieft
Berichten: 23
Lid geworden op: za 21 jul 2007, 12:41

Schommelende temperatuurmeter Fiat Ducato 2.8JTD (2005)



Bericht door Cor Kieft »

Geachte lezers

Wij zijn in het bezit van een Fiat Ducato alkoof met een 2.8 JTD motor.
Nu doet zich het volgende voor:
Pas ging de temperatuurmeter steeds verder omhoog tot wel tegen het rode vlakje.
Ik ben gestopt en heb het koelvloeistofniveau gecontroleerd en dat was goed. Later onder het rijden ging de wijzer steed meer schommelen en op een gegeven moment was alles weer normaal.
Een dag later start ik de auto en blijft de meter onderin erg schommelen.
Zelf denk ik aan een slechte verbinding richting de sensor, maar weet niet waar de sensor in de motor zit en welke kleur draad ik moet hebben.
Kan het ook een vochtprobleem zijn? Doordat we in slecht weer (sneeuw) hebben gereden. Graag een reactie.

Cor Kieft
Hymer E610
Berichten: 905
Lid geworden op: zo 23 nov 2003, 22:33
Locatie: Ottersum



Bericht door Hymer E610 »

Hoi Cor,

Klinkt als los contact.
Zit de sensor niet vooraan op de kop :?: Als je de bovenste radiateur slang na loopt,zal je er wel bij uit komen :wink:
Anders misschien in de radiateur zelf misschien :?:

Succes,

Gr Fred
--------------------------------------------

AfbeeldingAfbeelding
KarelP
Berichten: 97
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 10:44
Locatie: Made



Bericht door KarelP »

Hallo Cor,

Ik heb ook eens een probleem gehad dat de temp meter niet correct aangaf. Ik heb toen even (20 sec) de MIN pool van de accu los gemaakt.
Na dit resetten heb ik verder geen last meer gehad. Het is het proberen waard.

Groet Karel
Vrijheid is Zalig, maar duurt altijd te kort.
G.Simons
Berichten: 3
Lid geworden op: di 14 dec 2010, 15:59



Bericht door G.Simons »

Ik heb afgelopen zomer hetzelfde probleem gehad.
Na de stekkertjes (2 stuks) op de radiator losgehaald en schoongemaakt te hebben was het euvel verholpen.
SELECTA33
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 03 jul 2019, 14:06

Re: Schommelende temperatuurmeter Fiat Ducato 2.8JTD (2005)



Bericht door SELECTA33 »

Afgelopen week naar kroatie gereden en bij München ging de tempraturmeter in het rood anwb gebeld weggesleept op zondag naar een garage maandag 9 uur heeft een monteur gekeken en een aantal metingen verricht aan de computer de meter stond op 81 graden maar de motor was koel . De plus en de min eraf gehaald meter weer goed proefrit meter weer rood nieuwe tempratuur meter besteld kwam dinsdag pas binnen 2 dagen bij de garage gestaan sensor vervangen goed betalen 150 euro en verder bij Oostenrijk 200 km verder meter in rood anwb gebeld gevoeld aan motor de motor was niet te heet naar garage gestuurd plus en min eraf meter was weer gereset zij hij 20 euro bierboot rijden maar 500 meter meter weer rood kijken meter stuk was het oordeel 700 800 euro moest besteld worden maar kon beter verder rijden en thuis voor tweedehandse kijken kon geen kwast om door te rijden zo gezegt zo gedaan aangekomen op de camping zoeken op internet kwam ik hier terecht en las ik ben iemand dat hij het ook had meegemaakt die had het instrumentenpaneel los geschoeft en de stekker uit de nete gehaald en er opnieuw weer stevig ingedrukt ik denk dat ga ik ook proberen zo gezegt zo gedaan volgende ochtend gaan rijden en de temprstuurmeter was goed ik heb doorgereden naar kroatie en geen last meer gehad deed het weer perfect dit bespaart me een hoop geld en stress ik hoop dat een ander hier wat aan heeft net als ik.

Bedankt voor het schrijven van het bericht diegene waardoor ik ben geholpen.

Met vriendelijke groet Robert Hensen
Hobby650sc
Berichten: 6
Lid geworden op: di 11 dec 2018, 20:06

Re: Schommelende temperatuurmeter Fiat Ducato 2.8JTD (2005)



Bericht door Hobby650sc »

Ik heb ook een fiat ducato 2.8 jtd en heb de afgelopen jaren ook dit probleem regelmatig. Ik schroef dan ook mijn dashbord los en haal de stekker van het instrumentenpaneel los.
Nou is mijn vraag of de stekker met WD40 of contact spray mag inspuiten?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Schommelende temperatuurmeter Fiat Ducato 2.8JTD (2005)



Bericht door Kroppie »

klein beetje kan geen kwaad maar maak er geen vette bende van, even met zo,n groen schuursponsje over de contacten maakt ze nog schoner.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Schommelende temperatuurmeter Fiat Ducato 2.8JTD (2005)



Bericht door Bas vd laar »

Contact spray okay, daar is het voor gemaakt. WD 40 is voor vanalles en nogwat
Plaats reactie