Word er moedeloos van...
Word er moedeloos van...
Ik weet er is al meer hierover geschreven. De motorlekkage van de
ducatos type x250. Zo ook onze buscamper van 2007.
Afgelopen zomer gaf de dynamo de geest. Dit kwam door de constante water op de dynamo.
Toen in sept. wilde de versnelling niet meer schakelen. Door constant water op schakelmechanisme op de versnellingsbak loopt het vast. Is toen gedemonteerd en weer ingevet door de dealer.
Vanmorgen wilde de auto niet meer starten dus anwb erbij. Deze kreeg het niet voor elkaar. Waarschijnlijk door vocht en vorst is de distributieriem versprongen.
Maandag wordt de camper door de dealer opgehaald. Ik word moedeloos van deze fiat....
ducatos type x250. Zo ook onze buscamper van 2007.
Afgelopen zomer gaf de dynamo de geest. Dit kwam door de constante water op de dynamo.
Toen in sept. wilde de versnelling niet meer schakelen. Door constant water op schakelmechanisme op de versnellingsbak loopt het vast. Is toen gedemonteerd en weer ingevet door de dealer.
Vanmorgen wilde de auto niet meer starten dus anwb erbij. Deze kreeg het niet voor elkaar. Waarschijnlijk door vocht en vorst is de distributieriem versprongen.
Maandag wordt de camper door de dealer opgehaald. Ik word moedeloos van deze fiat....
-
- Berichten: 10864
- Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:09
- Locatie: Amsterdam
- Marius HRL
- Berichten: 9647
- Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
- Locatie: Midden-Drenthe
Wat een rampspoed!
Worden deze reparaties uitgevoerd voor rekening van Fia of met een coulanceregeling??
Heb je het kenteken hier http://fiatcamper.com/check.php al eens ingevoerd???
Groeten,
MariusHRL
Worden deze reparaties uitgevoerd voor rekening van Fia of met een coulanceregeling??
Heb je het kenteken hier http://fiatcamper.com/check.php al eens ingevoerd???
Groeten,
MariusHRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
- Marius HRL
- Berichten: 9647
- Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
- Locatie: Midden-Drenthe
-
- Berichten: 3444
- Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
- Locatie: Bavel
Re: Word er moedeloos van...
Sienna bedoelt waarschijnlijk de waterlekkagesienna schreef:Ik weet er is al meer hierover geschreven. De motorlekkage van de
ducatos type x250.
zie ook http://www.campercafe.nl/viewtopic.php?f=3&t=3833
Stuur ook een Persoonlijk bericht naar Umpie30, hij kan kijken naar evt. modificaties en schrijven vanuit Fiat.
Met vriendelijke campergroet, Wim
Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
- Marius HRL
- Berichten: 9647
- Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
- Locatie: Midden-Drenthe
- Marius HRL
- Berichten: 9647
- Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
- Locatie: Midden-Drenthe
- Digiwalker
- Berichten: 2370
- Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
- Contacteer:
Ontzettend veel medeleven van mijn kant. Dit heb ik ook meegemaakt afgelopen januari.
Lekkage van de afdichting langs de voorruit is de hoofd oorzaak. Hier heeft Fiat een schuimplastic tochtstripje gebruik om het water wat van de voorruit druipt in de goot te krijgen.
Echter als het heeft gevroren en dooiwater druipt over het motorblok loopt het ook over de aandrukrol van de distributie. Gevolg IJs tussen riem een aandrukrol. GEVOLG: 1x starten en de riem verspringt een aantal tanden.
Ga je dan gaat rijden slaan de zuigers tegen de kleppen. GEVOLG :
In het gunstige geval breken de tuimelaars af. (nieuwer type 250)
In het slechtste geval slaan ook de klepstelen krom. Dit kost je de kop(cylindrkop).
Totaalschade bij mij € 3500.00 en geen coulance van Fiat.
Ook de dynamo was na 55000 km versleten door water.
Er zijn een 7 tal modificaties door te voeren:
1e : ruit afkitten met een ruitenkit.
2e : Afvoergoot naden afkitten
3e: Afvoergoot gaten goed schoon houden en eventueel door steken met een rager. Ook links en rechts van de ruitenwissers.
4e: Beschermkap op cylinderkop plaatsen
5e: Luchtinlaatrubber tussen motorkap en koker invetten met vaseline
6e; Afvoerslang aanbrengen in luchtinlaatkoker net na het rubber. Deze tot in wielkast laten lopen.
7e: Rubber flap aanbrengen op steun in het midden van de motorcompartiment waarop een sensor is gemonteerd.
Voorts kijken of er in de ruimte tussen de nokkenassen aan de rechterzijde van het motorblok een gaatje zit waardoor het water wat tussen de nokkenassen blijft staan goed weg kan lopen. Meestal is door Fiat een gelige waslaag aangebracht tussen de nokkenassen om roestvoming van de injectoren tegen te gaan. Hierbij wordt dus ook de waterafvoer geblokkeerd. GEVOLG : Injectoren roesten vast
Ook de gloeipluggen hebben hier last van.
Na dit weinig opbeurende verslag veel sterkte gewenst.
Groet
Rene
Lekkage van de afdichting langs de voorruit is de hoofd oorzaak. Hier heeft Fiat een schuimplastic tochtstripje gebruik om het water wat van de voorruit druipt in de goot te krijgen.
Echter als het heeft gevroren en dooiwater druipt over het motorblok loopt het ook over de aandrukrol van de distributie. Gevolg IJs tussen riem een aandrukrol. GEVOLG: 1x starten en de riem verspringt een aantal tanden.
Ga je dan gaat rijden slaan de zuigers tegen de kleppen. GEVOLG :
In het gunstige geval breken de tuimelaars af. (nieuwer type 250)
In het slechtste geval slaan ook de klepstelen krom. Dit kost je de kop(cylindrkop).
Totaalschade bij mij € 3500.00 en geen coulance van Fiat.
Ook de dynamo was na 55000 km versleten door water.
Er zijn een 7 tal modificaties door te voeren:
1e : ruit afkitten met een ruitenkit.
2e : Afvoergoot naden afkitten
3e: Afvoergoot gaten goed schoon houden en eventueel door steken met een rager. Ook links en rechts van de ruitenwissers.
4e: Beschermkap op cylinderkop plaatsen
5e: Luchtinlaatrubber tussen motorkap en koker invetten met vaseline
6e; Afvoerslang aanbrengen in luchtinlaatkoker net na het rubber. Deze tot in wielkast laten lopen.
7e: Rubber flap aanbrengen op steun in het midden van de motorcompartiment waarop een sensor is gemonteerd.
Voorts kijken of er in de ruimte tussen de nokkenassen aan de rechterzijde van het motorblok een gaatje zit waardoor het water wat tussen de nokkenassen blijft staan goed weg kan lopen. Meestal is door Fiat een gelige waslaag aangebracht tussen de nokkenassen om roestvoming van de injectoren tegen te gaan. Hierbij wordt dus ook de waterafvoer geblokkeerd. GEVOLG : Injectoren roesten vast
Ook de gloeipluggen hebben hier last van.
Na dit weinig opbeurende verslag veel sterkte gewenst.
Groet
Rene
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Hoy,
misschien een domme vraag maar hebben alle Fiat modellen daar last van, binnenkort krijgen wij onze nieuwe camper Fiat bj.2010 geleverd met een rood logo. Er rijden zoveel van dit model Fiat bussen rond, bouwbedrijven, koeriers enz.enz. . Hebben die dan allemaal dit probleem of geldt het alleen voor een bepaald type ?
Groet Eur(ek)a.
misschien een domme vraag maar hebben alle Fiat modellen daar last van, binnenkort krijgen wij onze nieuwe camper Fiat bj.2010 geleverd met een rood logo. Er rijden zoveel van dit model Fiat bussen rond, bouwbedrijven, koeriers enz.enz. . Hebben die dan allemaal dit probleem of geldt het alleen voor een bepaald type ?
Groet Eur(ek)a.
Laatst gewijzigd door Eureka op za 04 dec 2010, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Eur(ek)a, één van de mooiste uitvindingen is de camper!
waar jullie zeker bij dit model dus de x250 met blauw logo moeten opletten is de ruitenwisserarm kant bestuurder , daar blijft het water instaan en de arm van de ruitenwisser staat non stop in het water , dus roest vorming met op vrij korte termijn ook daar problemen . Nog een bijkomend probleem bij sommige is aan de deuren de instapbakken daar kan het zijn dat er opspatend water blijft zitten onder deze bakken omdat langs onder de afdekdoppen niet goed afsluiten