Motorvermogen!

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
beloe
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 08 aug 2010, 5:47
Locatie: venlo
Contacteer:

Motorvermogen!



Bericht door beloe »

Hallo
ben afgelopen week naar omgeving Trier geweest voor de eerste keer met de camper op pad gegaan.
Het gaat om een 2.5 D van 80 PK motor die niet echt wil in de bergen.
Af en toe maar 30 KM/H bergop !!! :evil:
Weet iemand hoe dit motorvermogen op te schroeven is?
Of kom ik een andere motor aan het inbouwen?
Let wel ik hoef geen race wagen, ik wil enkel voldoende vermogen om veilig aan het verkeer deel te nemen.
Alle tips zijn welkom
Afbeelding
Ford Transit Riviera 461 1994
Voorheen 2.5 diesel nu 2.5 TDI
Gebruikersavatar
Kiebitzvlieger
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 10 aug 2009, 9:32
Locatie: Fryslan



Bericht door Kiebitzvlieger »

Bij mij heeft de toevoeging van aceton in de diesel een enorm verschil gemaakt bij het nemen van hellingen.
Ging het vroeger in de 2e nu in de 3e en heel soms kan ik de 4e versnelling aanhouden.
Hymer S660 1989 met een ongeblazen MB diesel 2,9 ltr 5-cyl.
Dethleffs Trend 7057DBM
besteman
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 30 jun 2010, 20:00



Bericht door besteman »

Nog even dan in de vijfde naar boven :lol: :lol:
beloe
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 08 aug 2010, 5:47
Locatie: venlo
Contacteer:

re



Bericht door beloe »

Hallo
Dat acceton verhaal had ik al gelezen op het forum ik heb al shell V-power getankt dat zou hetzelfde moeten zijn als aceton toevoegen dit had weinig tot geen effect.
Afbeelding
Ford Transit Riviera 461 1994
Voorheen 2.5 diesel nu 2.5 TDI
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel



Bericht door Frank »

als v power nagenoeg geen effect had dan mag je dat aceton verhaal ook wel vergeten.

Greetz
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen



Bericht door javanes »

Normaal gesproken moet je daar in de buurt ook met een 2.5D makkelijk naar boven kunnen.
Wel op tijd terug schakelen.

In de Alpen en Pyreneeën heb ik met mijn vorige Ducato 2.5D ook geen probleem gehad.

Misschien met je de nodige afstellingen eens laten controleren.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mcn
Berichten: 1100
Lid geworden op: di 30 jun 2009, 21:17
Locatie: D'n Achterhoek



Bericht door mcn »

Je kunt op zoek gaan naar een TD blok. Let er wel op dat je deze, waarschijnlijk niet één op één kunt overzetten. Vaak ook andere remmen, aandrijfassen, koeling en soms ook motorsteunen.
Je zou het eens na kunnen vragen bij een (ford)demontagebedrijf, die kunnen je dit soort dingen makkelijk vertellen.
Reken voor een motorblok op minimaal €1000.-
iTsMe(jan)



Bericht door iTsMe(jan) »

Wat weegt die Ford Transit Riviera 461 1996 dan ?
beloe
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 08 aug 2010, 5:47
Locatie: venlo
Contacteer:



Bericht door beloe »

Ah sorry was ik vergeten te vermelden.
Het leeg gewicht is 2520 kilo
Afbeelding
Ford Transit Riviera 461 1994
Voorheen 2.5 diesel nu 2.5 TDI
Ingrid 68
Berichten: 830
Lid geworden op: wo 27 mei 2009, 22:21
Locatie: groningen



Bericht door Ingrid 68 »

Wij kunnen met onze 1.9D aardig meekomen met het vrachtverkeer. Oke bij een helling niet inhalen , op tijd terug schakelen etc.. Maar hielden jullie het verkeer op dan , dat je het idee hebt niet meer veilig deel te nemen in het verkeer.Je zou ook nog kunnen kijken of de verstuivers nog goed zijn.

Succes gr Ingrid
Synapsis



Bericht door Synapsis »

Bergen bij Trier ?? Ik denk dat je ergens iets fout doet als je daar in de omgeving maar 30 omhoog gaat.....onze oude camper met maar 15 pk meer en bijna 800 kg meer gewicht ging zelfs in de Alpen (Galibier, Alpe d'Huez enz) sneller omhoog. Met een camper rijden is even wat anders dan een personen auto ...dus op tijd terug schakelen, zodra je merkt dat de snelhied er uit gaat terugschakelen, en laat de motor maar rustig toeren maken....30 is denk de 2e versnelling of
beloe
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 08 aug 2010, 5:47
Locatie: venlo
Contacteer:



Bericht door beloe »

Hoi
Ja de auto heb ik pas 2 weken en bij de testrit voeld die goed aan hij trekt goed maar dat is hier i op vlakke wegen.
Hij rijdt niet harder als 95 maar dat vond ik geen probleem.
Terugschakelen heb ik gedaan anders kwam ik helemaal niet boven.
Ik had hetzelfde gevoel als met een vrachtwagen met 25 ton lading met "maar"360 PK die waren ook niet voorruit te branden met zulke lasten.
Afbeelding
Ford Transit Riviera 461 1994
Voorheen 2.5 diesel nu 2.5 TDI
ben45
Berichten: 83
Lid geworden op: do 26 mar 2009, 20:18
Locatie: Amsterdam



Bericht door ben45 »

google is naar cycloon
dat is de oplossing en ook een goedkope oplossing
Perfekt
altijd onderweg met het campertje
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen



Bericht door javanes »

beloe schreef: Hij rijdt niet harder als 95 maar dat vond ik geen probleem.
Die snelheid is ook veel te laag. :cry:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Plaats reactie