Motorvermogen!
Motorvermogen!
Hallo
ben afgelopen week naar omgeving Trier geweest voor de eerste keer met de camper op pad gegaan.
Het gaat om een 2.5 D van 80 PK motor die niet echt wil in de bergen.
Af en toe maar 30 KM/H bergop !!!
Weet iemand hoe dit motorvermogen op te schroeven is?
Of kom ik een andere motor aan het inbouwen?
Let wel ik hoef geen race wagen, ik wil enkel voldoende vermogen om veilig aan het verkeer deel te nemen.
Alle tips zijn welkom
ben afgelopen week naar omgeving Trier geweest voor de eerste keer met de camper op pad gegaan.
Het gaat om een 2.5 D van 80 PK motor die niet echt wil in de bergen.
Af en toe maar 30 KM/H bergop !!!
Weet iemand hoe dit motorvermogen op te schroeven is?
Of kom ik een andere motor aan het inbouwen?
Let wel ik hoef geen race wagen, ik wil enkel voldoende vermogen om veilig aan het verkeer deel te nemen.
Alle tips zijn welkom
Ford Transit Riviera 461 1994
Voorheen 2.5 diesel nu 2.5 TDI
- Kiebitzvlieger
- Berichten: 230
- Lid geworden op: ma 10 aug 2009, 9:32
- Locatie: Fryslan
re
Hallo
Dat acceton verhaal had ik al gelezen op het forum ik heb al shell V-power getankt dat zou hetzelfde moeten zijn als aceton toevoegen dit had weinig tot geen effect.
Dat acceton verhaal had ik al gelezen op het forum ik heb al shell V-power getankt dat zou hetzelfde moeten zijn als aceton toevoegen dit had weinig tot geen effect.
Ford Transit Riviera 461 1994
Voorheen 2.5 diesel nu 2.5 TDI
Je kunt op zoek gaan naar een TD blok. Let er wel op dat je deze, waarschijnlijk niet één op één kunt overzetten. Vaak ook andere remmen, aandrijfassen, koeling en soms ook motorsteunen.
Je zou het eens na kunnen vragen bij een (ford)demontagebedrijf, die kunnen je dit soort dingen makkelijk vertellen.
Reken voor een motorblok op minimaal €1000.-
Je zou het eens na kunnen vragen bij een (ford)demontagebedrijf, die kunnen je dit soort dingen makkelijk vertellen.
Reken voor een motorblok op minimaal €1000.-
Wij kunnen met onze 1.9D aardig meekomen met het vrachtverkeer. Oke bij een helling niet inhalen , op tijd terug schakelen etc.. Maar hielden jullie het verkeer op dan , dat je het idee hebt niet meer veilig deel te nemen in het verkeer.Je zou ook nog kunnen kijken of de verstuivers nog goed zijn.
Succes gr Ingrid
Succes gr Ingrid
Bergen bij Trier ?? Ik denk dat je ergens iets fout doet als je daar in de omgeving maar 30 omhoog gaat.....onze oude camper met maar 15 pk meer en bijna 800 kg meer gewicht ging zelfs in de Alpen (Galibier, Alpe d'Huez enz) sneller omhoog. Met een camper rijden is even wat anders dan een personen auto ...dus op tijd terug schakelen, zodra je merkt dat de snelhied er uit gaat terugschakelen, en laat de motor maar rustig toeren maken....30 is denk de 2e versnelling of
Hoi
Ja de auto heb ik pas 2 weken en bij de testrit voeld die goed aan hij trekt goed maar dat is hier i op vlakke wegen.
Hij rijdt niet harder als 95 maar dat vond ik geen probleem.
Terugschakelen heb ik gedaan anders kwam ik helemaal niet boven.
Ik had hetzelfde gevoel als met een vrachtwagen met 25 ton lading met "maar"360 PK die waren ook niet voorruit te branden met zulke lasten.
Ja de auto heb ik pas 2 weken en bij de testrit voeld die goed aan hij trekt goed maar dat is hier i op vlakke wegen.
Hij rijdt niet harder als 95 maar dat vond ik geen probleem.
Terugschakelen heb ik gedaan anders kwam ik helemaal niet boven.
Ik had hetzelfde gevoel als met een vrachtwagen met 25 ton lading met "maar"360 PK die waren ook niet voorruit te branden met zulke lasten.
Ford Transit Riviera 461 1994
Voorheen 2.5 diesel nu 2.5 TDI